Garati - Den nye købelov
Fra : Nic

Dato : 06-07-03 12:13

Hej!

Jeg har sendt en vare til rep, som car lige over et år gammel.
Så hut jeg visker er det kun de første 6 mdr jeg kan forvente en ombytning.

Varen har ny været hos forhandleren i 2 mdr, og det på trods af at de har samme vare på lager som ny.

Desuden er det sølle 449,- vi snakker om i nypris.

Hvordan står jeg nu? Kan jeg gøre andet end at blive ved med at rykke? Hvad har jeg ret til i denne situation?

På forhånd tak.
--

Med venlig hilsen / Best regards
Nic

(Remove the x from my email adress to reply)

Fra : Casper

Dato : 06-07-03 14:59

Det er forkert når du siger at du kun har ret til ombytning de første 6
måneder. De føste 6 måneder er der en formodning for at manglen var til
stede ved handlens afslutning. Efter de 6 måneder, skal du bevise at manglen
var der. det kan umiddelbart lyder svært, men det er meget meget ringe bevis
du skal føre. Det har du så 2 år til hvor du kan, efter den nye købelov. §
83.

Fra : Nic

Dato : 06-07-03 16:31

> [...]
> du skal føre. Det har du så 2 år til hvor du kan, efter den nye købelov. §

Hmm - men hvad med de 2 mdr der er gået? Er jeg rettigheder mht det? gider faktisk ikke vente mere...

Fra : Klaus

Dato : 06-07-03 16:44

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm - men hvad med de 2 mdr der er gået? Er jeg rettigheder mht det?
gider faktisk ikke vente mere...

Prøv at gå ind på: http://www.fs.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_kbl.htm
Klaus

Fra : Nic

Dato : 06-07-03 16:50

> gider faktisk ikke vente mere...
> >

> Prøv at gå ind på: http://www.fs.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_kbl.htm

Hmm - nogen der lige har en hurtig holdning til min problemstilling? ;)

Fra : Jimmy

Dato : 06-07-03 17:40

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message

> Hmm - nogen der lige har en hurtig holdning til min problemstilling? ;)

Har du ringet til forretningen og rykket for den?

Fra : Nic

Dato : 06-07-03 20:38

> Har du ringet til forretningen og rykket for den?

4. gange.

Fra : xXx 1902.dk xXx

Dato : 06-07-03 21:55

Nic wrote:

> 4. gange.

Hvad er det for en vare det drejer sig om ? Da jeg mener at butikken er
forpligtiget til at reparere varen inden for rimelig tid.

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen c,")

Http://www.1902.dk
- hardware til sommerpriser

Fra : Nic

Dato : 06-07-03 22:56

> Hvad er det for en vare det drejer sig om ? Da jeg mener at butikken er
> forpligtiget til at reparere varen inden for rimelig tid.

Nogen så simpelt som et Microsoft Joystick - som de har haft på lager under hele forløbet.

Fra : Jimmy

Dato : 06-07-03 22:14

> 4. gange.

De skal afhjælpe dig inden for rimelig tid. 2 måneder lyder af lidt meget
(Jeg ved ikke helt hvor længe den "rimelig tid" kan bruges), normalt plejer
forretningerne med go service at bytte varen hvis de har den på lager, hvis
reperatøren eks. mangler reservedele (Som ofte er grunden til det tager lang
tid), og de ikke ved hvornår de får dem, og din ting har ligget i 2 måneder
som du siger.
Forbrugerklagenævnet kræver det er en vare til 500,- eller over, så den er
liiiige på grænsen.
Hvis det er helt hul i hovedet og forretningen slet ikke er medgørelig, så
kan du altid prøve at ringe til producenten af din vare og forklare dem din
situation.

Fra : xXx 1902.dk xXx

Dato : 07-07-03 12:15

Jimmy wrote:
> [...]
> Hvis det er helt hul i hovedet og forretningen slet ikke er
> medgørelig, så kan du altid prøve at ringe til producenten af din

Jeg vil også sige, at du her står rimelig godt, da det umuligt kan tage 2
måneder at reparere et MS Joystick, så fremt det stadig bliver produceret,
så jeg mener at du er i din fulde ret til at få en ny vare eller hæve
handlen, men tjek eventuelt lige fs.dk for lignende sager.

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen c,")

Http://www.1902.dk
- hardware til sommerpriser