Hulk
Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-07-03 11:23

Er der nogen der har fået set den?
Altså i rigtig biografudgave, ikke noget
videooptagelse-fra-bageste-række-i-biffen?

Og er den værd at gå ind og se?
Jeg har kun set de små klip der er i reklamerne og umiddelbart synes jeg
ikke lige deres Bruce Banner ligner en Bruce Banner og Hulk ser ud til
at være rimelig dårligt lavet (og har tilsyneladende fået shorts istedet
for de flåede bukser, men bare de er lilla så går det vel) i forhold til
hvad man kunne have forventet.

Nogle meninger?

/Robert

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-07-03 14:09

Robert Eriksen wrote:

> Nogle meninger?

Jeg har ikke set den, men har en forudindtaget holdning til at CGI delen
hvor Hulk skal rive folk, bygninger osv. vil være ligeså pisse elendigt (for
at sige det mildt) som det var i Spiderman...
Håber at jeg tager fejl..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Per

Dato : 07-07-03 08:03

> [...]
(for
> at sige det mildt) som det var i Spiderman...

Samme her. CGI'en ser, ud fra traileren, ret kunstig ud.

Fra : kr0oZe

Dato : 07-07-03 08:41

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> skrev i en meddelelse
> Samme her. CGI'en ser, ud fra traileren, ret kunstig ud.

Det har også været det største kritikpunkt på filmen, der
ellers skulle være ret god for den genre (tak Ang Lee).
Men jeg skal alligevel have den set, da problemerne med
Spider-Man egentlig ikke sagde mig noget.

--
Christian Kruse
http://www.filmzonen.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 07-07-03 10:30

> (for
> >
> Samme her. CGI'en ser, ud fra traileren, ret kunstig ud.

Hvis i tænker på den måde Hulk er lavet på, så har de jo lavet ham, så han
ligner tegneserien, dvs. stor og grim. Lidt det samme som da folk brokkede
sig over at Yoda i Starwars 2, lignede en dukke for meget. Så sagde G. Lucas
at det var faktisk deres mening, de kunne nemt lave en "trold" som så meget
mere ægte ud, men så ville den jo ikke ligne Yoda som man kender ham fra den
første film.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-07-03 13:02

Klaus G. wrote:

> Hvis i tænker på den måde Hulk er lavet på, så har de jo lavet ham, så han
> ligner tegneserien, dvs. stor og grim.

Man kan vel godt lave ham stor og grim uden at lave ham kunstig?

> [...]
> mere ægte ud, men så ville den jo ikke ligne Yoda som man kender ham fra den

Som du selv skriver har folk en "Yoda-reference" fra de gamle film, så
derfor kunne det være nødvendigt at holde ham i et dukke-agtigt look.
Der er ingen film-referencer til Hulk. Måske udover TV-serien men lad os
bare holde os fra den :)

/Robert

Fra : Per

Dato : 08-07-03 07:47

> Man kan vel godt lave ham stor og grim uden at lave ham kunstig?

Ja, se blot LOTR TT.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 07-07-03 13:35

Klaus G. wrote:
> Hvis i tænker på den måde Hulk er lavet på, så har de jo lavet ham, så han
> ligner tegneserien, dvs. stor og grim.

Nu er det bare sådan at man godt kan lave ham uden at han ser kunstig
ud. Det lykkedes nemlig en del gange i løbet af filmen og specielt i
close-ups. Desværre er der andre scener der falder fuldstændig igennem
og lugter alt for langt væk af CGI.

Jeg har flere gange hørt argumentet med at man jo aldrig har set Hulk i
virkeligheden så derfor er det svært at lave ham på en måde hvor han
ikke vil se lidt kunstig og computeragtig ud, men i betragtning af at de
har fået det til at virke ind imellem så vil jeg sige at kritikken er
ganske holdbar og give folk ret i at det er en af de største problemer
med filmen. Man skulle nesten tro at folkene på ILM har arbejdet i hold
lidt uafhængigt af hinanden og at de ikke rigtigt har snakket sammen så
man kunne finde ud af hvordan man bedst muligt kunne få Hulk til at se
troværdig ud.

Slutningen virker også utrolig rodet og efter min mening kører filmen
lidt af sporet i den slutopgøret. Indtil da er der utrolig mange rigtigt
gode ideer i filmen og historien bliver bygget op på en meget
interessant måde der efter min mening gør filmen værd at se. Filmen
giver sig tid til at bygge historien op hvilket har været et kritikpunkt
for nogle, men personligt syntes jeg at det netop var det at Ang Lee
giver sig tid til at fortælle sin historie der var med til at gøre
filmen seværdig.

Ang Lee's brug af splitscreen-agtige effekter fungerede også til filmens
fordel og var dejligt forfriskende samtidig med at de var med til at
give filmen en helt speciel stemning.

Filmen har helt klart sine fejl men i det store hele syntes jeg nu
alligevel at den er værd at se da den ikke bare er en gang ligegyldig
action men rent faktisk har noget indhold.

Tenz.

Fra : Per

Dato : 08-07-03 07:47

> [...]
meget
> mere ægte ud, men så ville den jo ikke ligne Yoda som man kender ham fra

eh... jeg syntes nu ellers Yoda ser meget CGI agtig ud.

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-07-03 19:28

Hejsa
Jeg har aldrig helt forstået den evindelige diskussion med cgi.

Når nu man _ved_ at man skal ind og se en film med mere, mindre eller
enormt meget cgi hvorfor brokker man sig så over det?
Selvfølgelig må målet være at de laver det så virkelighedstro
som muligt, men come on...
De kan jo ikke altid lave det 100% naturtro, men det lykkedes da
heldigvis oftere og oftere.

Når jeg går ind til Hulk i næste uge, så ved jeg jo at der er ret
meget cgi i filmen, så jeg forventer jo at kunne se det. Men ofte
ser jeg det ikke, for jeg sidder ikke og kigger efter - hvorfor
skulle jeg bruge mine 55,- på det når jeg ved det er der?

Det sidste jeg kan huske er scenen i Reloaded hvor Neo slåsser
med en flok Smith-kopier. Her kunne man tydeligt se det, men
på den anden side gjorde det mig ikke noget her, da de jo i for-
vejen er i en computer. Jeg synes faktisk det var ok.

Mit budskab er blot: Nyd filmene og det de trods alt kan lave
idag, istedet for at finde alle "fejlene".

Morten

Fra : Tenzel Kim

Dato : 11-07-03 02:39

Morten Bowman wrote:
> Når nu man _ved_ at man skal ind og se en film med mere, mindre eller
> enormt meget cgi hvorfor brokker man sig så over det?

Grunden til at man brokker sig er vel ganske simpelt at det kan være
godt eller dårligt lavet, ligesom skuespillet kan være godt eller
dårligt i en film. Hvis skuespillet er dårligt kan det meget let trække
ned i vores bedømmelse af filmen og måske endda gøre at vi syntes at
filmen er elendig. Derfor er det meget vigtigt i en film hvor cgi'en er
et meget vigtigt element at det er godt lavet for ellers kan det ligesom
dårligt skuespil ødelægge filmen.

> Mit budskab er blot: Nyd filmene og det de trods alt kan lave
> idag, istedet for at finde alle "fejlene".

Well, precis som jeg oftest nyder en velspillet film mere end end
eledigt spillet film, så nyder jeg også godt lavet cgi mere end dårligt
lavet cgi. Der kan saktens være elementer i filmen jeg syntes extremt
godt om på trods af skuespillet og/eller effekterne men hvis det skal gå
hen og blive en rigtig god film må alle elementerne meget gerne være
gode (specielt når man tænker på film der har kostet et par dollar) :)

Tenz.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-07-03 11:58

Anders Houmark wrote:

> Jeg har ikke set den, men har en forudindtaget holdning til at CGI delen
> hvor Hulk skal rive folk, bygninger osv. vil være ligeså pisse elendigt (for
> at sige det mildt) som det var i Spiderman...

Hvad var der galt i Spiderman? (måske har jeg ikke set godt nok efter)
Fortæl fortæl.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-07-03 12:04

Carsten Riis wrote:

> Hvad var der galt i Spiderman? (måske har jeg ikke set godt nok efter)
> Fortæl fortæl.

Der var nogle enkelte steder, hvor "han" ikke bevægede sig naturligt. At
dømme efter traileren til Hulk er det grønne monster lavet betydeligt
dårligere end Spiderman - og i følge anmeldelsen i New York Times er det
ikke kun de få glimt i traileren, der er elendigt lavet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Keld Landin-Petersen

Dato : 08-07-03 21:05

Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message news:<be8tb7$1u3f$2@news.cybercity.dk>...
> Er der nogen der har fået set den?
> Altså i rigtig biografudgave, ikke noget
> videooptagelse-fra-bageste-række-i-biffen?
>
> Nogle meninger?
>
> /Robert

Ja, jeg har set den herovre i Texas. Og efter min mening er den ikke
pengene værd. Den er GABENDE kedelig... Der går alt for lang tid inden
der sker noget andet end præsentation af personerne, og det hele er
for ligegyldigt. Når der endeligt sker noget er man dysset så meget i
søvn at man er ligeglad.

Det er naturligvis min egen mening, måske andre er mere begejstrede.
Men mit råd er klart: Se T3 istedet - den er klart bedre.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 08-07-03 22:55

http://www.movie-comics.com/comic.php?strip_id=206

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Brian Nielsen

Dato : 09-07-03 19:06

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> wrote in message

> http://www.movie-comics.com/comic.php?strip_id=206

Jeg vælger at læse den tegneserie som en anbefaling.

Vi får se på fredag!

/Brian

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-07-03 10:17

On 8 Jul 2003 13:04:52 -0700, landin-petersen@msn.com (Keld
Landin-Petersen) wrote:

> [...]
>
>Det er naturligvis min egen mening, måske andre er mere begejstrede.
>Men mit råd er klart: Se T3 istedet - den er klart bedre.

Hvad mener du med 'istedet'?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-07-03 12:11

Keld Landin-Petersen wrote:

> [...]
> der sker noget andet end præsentation af personerne, og det hele er
> for ligegyldigt. Når der endeligt sker noget er man dysset så meget i

Jeg læste lige Ekstra Bladets anmeldelse:

Hvis man ser bort fra anmelderens personlige meninger og den slags, er
der så virkelig ændret så meget på historien eller lider jeg bare af
(endnu en erindringsforskydelse fra de stakkevis af tegneserier jeg
bladrede mig igennem i min yngre år?

" Da Bruce under et uheld i laboratoriet redder en kollega og udsættes
for dødbringende gammastråler, sker der imidlertid et rystende mirakel."

Så vidt jeg husker er det den dumdristige musiker Rick Jones der kører
ind på et prøvesprængningsområde. Bruce Banner redder ham ved at dække
Rick's krop med sin egen og optager på den måde alle gammastrålerne.

" Forklaringen på Bruces atypisk reaktion på de farlige stråler er, at
han som lille blev brugt som forsøgskanin af sin far, der også forskede
med arveanlæg."

Aaarrhh.. var det nu ikke i virkeligheden rent held at Bruce igennem
sine mange år i arbejdet havde opbygget et mindre immumforsvar overfor
gamme stråler?

"I de bedste animerede actionscener er han på størrelse med Rundetårn og
reagerer på hellfire-missiler, som var det myggestik. Han kvaser
militære kampvogne med hænderne og kaster rundt i luften med militærfly."

Rundetårn er vist lige i overkanten, men resten er da god nok. Det er jo
det der gør Hulk til Hulk

"men hvorfor har han grimme badebukser på?"

Ja hvorfor. Det er dog en ting jeg kan huske tydeligt fra tegneserierne.
At uanset hvilken situation i hvilket land på hvilken planet og uanset
hvilke personer der fisker Bruce Banner op fra et hul i jorden, så får
han på magisk vis ALTID lilla bukser på, der så revner når han bliver
til Hulk.

Der var godt nok også ændret i både forhistorien og selve historien
filmen bygger over i Spider-Man, men dog ikke SÅ meget svjh.
Måske er genetik bare meget in i Hollywood for tiden.

> Det er naturligvis min egen mening, måske andre er mere begejstrede.
> Men mit råd er klart: Se T3 istedet - den er klart bedre.

T3 skal ses den 23. kl 21:30

/Robert

Fra : Tenzel Kim

Dato : 11-07-03 14:31

Robert Eriksen wrote:
> [...]
> der så virkelig ændret så meget på historien eller lider jeg bare af
> (endnu en erindringsforskydelse fra de stakkevis af tegneserier jeg

Personligt er jeg en ganske stor Hulk fan men alligevel syntes jeg at de
fleste ændringer var helt i orden og fik historien til at give ganske
godt mening.

> [...]
> ind på et prøvesprængningsområde. Bruce Banner redder ham ved at dække
> Rick's krop med sin egen og optager på den måde alle gammastrålerne.

Personligt kunne jeg godt have ønsket at personen han reddede hed Rick
Jones men essensen er i og for sig det samme. Bruce redder en anden mand
fra døden og ender med at blive Hulk.

> [...]
>
> Aaarrhh.. var det nu ikke i virkeligheden rent held at Bruce igennem
> sine mange år i arbejdet havde opbygget et mindre immumforsvar overfor

Den med immunforsvaret kan jeg nu ikke mindes at have læst. Det er
blevet afsløret at Bruce Banner var en mutant og at gammastrålingen
satte en kædereaktion igang som udløste hans indestængte aggresioner.

I tegneserien var Bruce's far også et dumt svin der på flere måder var
ed til at Bruce blev den indelukkede person han er. AT man så har taget
skridtet længere og gøre faderen en større og mere vigtig årsag til at
Bruce blev til Hulk syntes jeg selvom det ændrer lidt på hvordan det var
gjort i tegneserien så er det ikke efter min mening en stor og vigtigt
ændring.

> [...]
>
> Rundetårn er vist lige i overkanten, men resten er da god nok. Det er jo

Han bliver rimelig stor hen mod slutningen men på intet tidspunkt har
han Rundetårn-størrelse (med mindre min errindring om Rundetårn's
størrelse er fuldstændig forskruet)

> [...]
> hvilke personer der fisker Bruce Banner op fra et hul i jorden, så får
> han på magisk vis ALTID lilla bukser på, der så revner når han bliver

Nu har han også lilla bukser på i en del af filmen og det er de
"babebukser" der bliver omtalt. Disse bukser får han på mens han ligger
i en vandtank og fordelen ved dem er at de kan strække sig ufatteligt
meget sådan at han ikke taper dem :) (at de så kan strække sig lige
lovlig meget er så en anden side af sagen)

Bortset fra det så har han rent faktisk haft andet en lilla bukser på i
tegneserien.

> Der var godt nok også ændret i både forhistorien og selve historien
> filmen bygger over i Spider-Man, men dog ikke SÅ meget svjh.
> Måske er genetik bare meget in i Hollywood for tiden.

I Spider-Man havde man ændret på selve edderkoppen som ikke længere bare
var en radioaktiv edderkop, hans spidelvæv var ikke længere en
videnskabelig opfindelse men noget organisk, i filmen var det det at han
fik "kroge" på hænder og fødder der gjorde det muligt for ham at kravle
op af vægge, Mary Jane havde været hans nabo siden han var helt lille
osv. Med andre ord var der lavet ligeså mange ændringer i Spider-Man og
sålænge det giver en god film uden at gå for langt væk fra grundideen
kan jeg ikke se det store problem.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-07-03 17:30

Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:

> Rundetårn er vist lige i overkanten,

Næh nej. Rundetårn er lige i overkanten for _nogle_ udgaver af
Hulk. Der ligger tusinder og gemmer sig i Banners betændte psyke.

> [...]
> planet og uanset hvilke personer der fisker Bruce Banner op fra et hul
> i jorden, så får han på magisk vis ALTID lilla bukser på, der så

Lige præcis. Det er sådan Hulk er. Undtagen i de inkarnationer, hvor
han er anderledes.

> Der var godt nok også ændret i både forhistorien og selve historien
> filmen bygger over i Spider-Man, men dog ikke SÅ meget svjh.
> Måske er genetik bare meget in i Hollywood for tiden.

Måske er der grænser for hvor meget pseudovidenskab selv Hollywood kan
få sig til at at godtage.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 11-07-03 20:10

Hejsa

Jeg må sige at jeg fandt Hulk en særdels god film i sin genre.
Ang Lee havde formået at bibringe film mere "dybde" og var filmet med
et godt øje.
Mht. cgi'en synes jeg den var udemærket. Kun en enkelt gang lagde jeg
for alvor mærke til at den ikke var helt på toppen.
Ift. til en film som Spiderman, mener jeg at Hulk er en noget bedre
film - og klasser bedre end Daredevil.
Skuespillet var til gengæld ikke noget at skrive hjem om, men det
forventede jeg nu heller ikke i sådan en film.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 11-07-03 21:07

Jeg vil også tilslutte mig den positive del af befolkningen omkring denne
film.

Man kan jo ikke snakke om Hulk uden at kommentere CGI'en, så lad mig med det
samme sige
at jeg syntes den virkede forbavsende godt, især i lyset af al den negative
(og IMHO ufortjent) omtale her i gruppen.
Jeg er ikke i tvivl om at dette er noget af det bedste man kan opnå med
dagens teknologi indenfor et
fornuftigt budget. Og det er godt set set af instruktøren (eller
manuskriptforfatteren) at lade de første
Hulk scener foregå i dårlig belysning så vi kan vænne os til CGI'en, før han
springer ud i fuldt dagslys, hvor
teknologiens begrænsninger virkelig bliver tydelige.

Det eneste jeg synes var "elendigt", var de der CGI dræberhunde, de var lidt
Scoobidoo-agtige,
men sådanne fejl var der jo også i Matrix Reloaded (CGI-Neo vs. 100 Agent
Smiths) og The Two Towers
(CGI-ulvene).

Skuespillet var som man kan forvente i en tegneserie-film, vent, faktisk
syntes jeg det var over middel for genren.

Alt i alt, thumps up!

/Brian

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-07-03 09:34

Morten Bowman Hansen <mortenNOSPAM@bowman.dk> writes:

> Mht. cgi'en synes jeg den var udemærket. Kun en enkelt gang lagde jeg
> for alvor mærke til at den ikke var helt på toppen.

Enig. Specielt skal det bemærkes, at en del scener foregik i
dagslys. For det meste prøver man at "skjule" CGI i skygge eller
tusmørke. Jeg har svært ved at se, hvorfor CGI-Hulk skulle være så
meget grimmere end CGI-Dobby og CGI-Smeagol.

Bemærk i øvrigt hvordan George Lucas teknologiske vovestykker endnu
engang har sat dagsordenen. Fuldt animerede personer i væsentlige
roller i live action-film fandtes ikke før Episode 1 - nu er det en
accepteret effekt.

> Ift. til en film som Spiderman, mener jeg at Hulk er en noget bedre
> film - og klasser bedre end Daredevil.

Ang Lee fangede essensen af Hulk-tegneserierne - i hvert fald de
nyeste - ret godt. De handler om Banners skizofrene liv, ikke om "Hulk
Smash!"

Der var tydeligvis folk i salen, der ikke havde overvejet, hvad det
kunne betyde, når der stod "Ang Lee" på plakaten. Der var tydeligvis
også nogle, der havde fået lidt at drikke, før de satte sig...

> Skuespillet var til gengæld ikke noget at skrive hjem om, men det
> forventede jeg nu heller ikke i sådan en film.

Hvad er det med Jennifer Connelly og skizofrene videnskabsmænd?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."

Fra : CybaMerc

Dato : 16-07-03 22:55

A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:

[snip]

>Jeg har svært ved at se, hvorfor CGI-Hulk skulle være så
>meget grimmere end CGI-Dobby og CGI-Smeagol.

Det er han heller ikke... tværtimod! Hulken er ubetinget den mest
komplekse computerskabte figur, der er set til dato. Et fremragende
stykke arbejde af såvel ILM som Ang Lee.

Det er såmænd bare populært at hade at alt, der er associeret med
George Lucas.

Det skal blive spændede at se, hvad ROTK har at byde på. Indtil videre
sidder ILM solidt på "effekt-tronen" i år.

[snip]

>Bemærk i øvrigt hvordan George Lucas teknologiske vovestykker endnu
>engang har sat dagsordenen.

Lucas har gang på gang vist, at han er den mest visionære filmskaber,
når det gælder anvendelsen af ny teknologi. Bare vent... om nogle år,
vil størstedelen af alle Hollywood-produktioner blive skudt digitalt,
på trods af den store skepsis blandt den gamle garde. Det er digital
redigering om igen.

[snip]

Fra : Max

Dato : 09-07-03 23:23

CGI'en er elendig

Fra : Morten Sørensen

Dato : 12-07-03 00:29

"Max" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> CGI'en er elendig

Enig...og i det hele taget fandt jeg filmen for langtrukken. Inden der
begynder at ske noget, så er man næsten faldet i søvn.

Mvh.
Morten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-07-03 09:43

"Morten Sørensen" <ms@tune.dk> writes:

> Enig...og i det hele taget fandt jeg filmen for langtrukken. Inden der
> begynder at ske noget, så er man næsten faldet i søvn.

Hvad er det for noget sludder?

Der sker noget fra første scene.

Problemet er nok nærmere, at du sidder og venter på noget bestemt og
derfor ignorerer selve filmen.

--
Peter B. Juul, o.-.o Q: How many games PR people does it take to
The RockBear. ((^)) change a lightbulb?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 12-07-03 09:49

On 12 Jul 2003 10:42:31 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Hvad er det for noget sludder?
>
>Der sker noget fra første scene.
>
>Problemet er nok nærmere, at du sidder og venter på noget bestemt og
>derfor ignorerer selve filmen.

Jeps, jeg tror også at mange blot kom for at se en masse ting blive
smadret. Og hvor fedt er det i 2 timer?!

Morten
morten@bowman.dk