Barb Wire - er den ikke set før?
Fra : Allan Olesen

Dato : 01-04-01 10:08

Den anden aften blev jeg hængende foran fjernsynet, mens de viste en
ikke alt for god Pamela Anderson-film med navnet Barb Wire. Pludselig
gik det op for mig, at jeg havde set den før i sort hvid. Handlingen
kort fortalt:

Filmen foregår i en slags fristad under en krig.
Hovedpersonen, Barb Wire, ejer en bar og har i øvrigt en masse
kontakter, både af den skumle slags og til bystyret.
En dag dukker en gammel flamme op, som Barb Wire troede, hun havde
mistet i en anden by langt væk.
Det havde hun også, for den gamle flamme viser sig at være gift og har
sin mand med.
De to er på flugt og har for at komme væk brug for noget
identifikation, som kun Barb Wire kan hjælpe dem med at skaffe.
Problemet er bare, at Barb Wire hellere ville skaffe identifikationen
til sig selv.
Efter have skaffet identifikationen bliver hun dog overvældet af
godhed og forærer det til de to.
Slutscenen er en småsentimental afsked ved en flyver.

Er jeg den eneste, der tænker "Play it again, Sam"?

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-04-01 11:19

Hej Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk>

>Er jeg den eneste, der tænker "Play it again, Sam"?

Nej, det er der ret mange på imdb der også synes. I øvrigt handler
filmen mest om at få eksponeret Pamelas bryster, de er naturligvis
også pæne, hvis man synes som silicone, men bortset fra det er det
helt igennem en ret elendig film. Synes jeg.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-04-01 11:56

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> wrote:

>Nej, det er der ret mange på imdb der også synes.

Nå, der var jeg ellers et smut forbi, inden jeg skrev. Jeg har
tilsyneladende ikke kigget godt nok.

Der står måske også noget om Jabba the Hut i gravko-skovlen?
(Jeg ved godt, den er langt ude, men der er altså et eller andet over
hele scenen, som giver stærke associationer.)

>I øvrigt handler
>filmen mest om at få eksponeret Pamelas bryster, de er naturligvis
>også pæne, hvis man synes som silicone,

Kameravinkler og påklædning var tydeligvis påvirket af det kriterium.

>men bortset fra det er det
>helt igennem en ret elendig film. Synes jeg.

Enig. Og vi er vist ikke de eneste. Det er længe siden jeg har set en
film få 3.2 på imdb. Som regel svinger selv dårlige film sig op på 5-6
stykker.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-04-01 12:10

Nej, det må man sige. Se her: http://us.imdb.com/CommentsShow?0115624

>Der står måske også noget om Jabba the Hut i gravko-skovlen?
>(Jeg ved godt, den er langt ude, men der er altså et eller andet over
>hele scenen, som giver stærke associationer.)

Det faldt mig egentlig ikke ind, men jo, der er et vist sammenfald.
Jeg synes også politiets uniformer er som taget fra nazi-tysklands
regime, det er nok heller ikke ubevidst.

>Kameravinkler og påklædning var tydeligvis påvirket af det kriterium.

Jeg undrede mig ved flere lejligheder hvordan de kunne undgå at 'hoppe
ud', sådan som hun hoppede og dansede rundt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-04-01 13:00

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> wrote:

>Nej, det må man sige. Se her: http://us.imdb.com/CommentsShow?0115624

Der står da kun "Casablanca" 13 gange. Dårlig undskyldning:
Jeg havde fået bildt mig selv ind, at der kun var een User Comment til
filmen - den hvor en canadier foreslår en underskriftsindsamling for
at få Pamelas canadiske statsborgerskab ophævet.

>Jeg synes også politiets uniformer er som taget fra nazi-tysklands
>regime, det er nok heller ikke ubevidst.

Ja, det bemærkede jeg også, men det er vist et af historiens mest
forslidte filmtricks.

Fra : Fenris

Dato : 01-04-01 19:02

From Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> came:

> [...]
>filmen - den hvor en canadier foreslår en underskriftsindsamling for
>at få Pamelas canadiske statsborgerskab ophævet.

hehehe... Se det er humor.

>Ja, det bemærkede jeg også, men det er vist et af historiens mest
>forslidte filmtricks.

Mon ikke det snarere skal tilskrives tegneserien som filmen jo trods
alt er en filmatisering af?

Og lad mig i den forbindelse sige at med den viden i baggagen er det
en ganske underholdende action-film, med et scoop af en casting. Pam
er jo som født (eller bygget) til den rolle (foruden diverse andre
kvindelige tegneserie-heltinder fra staterne).
Marilyn Monroe kunne heller ikke spille skuespil. Og hvem bekymrede
sig om det? (IMHO, altså)

--
Thomas Hejl Pilgaard | All Your Base Are Belong To Us
Kollegievej 7 - 35 | ------------------------------

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-04-01 19:30

Fenris <fenris@mail.tele.dk> wrote:

>Mon ikke det snarere skal tilskrives tegneserien som filmen jo trods
>alt er en filmatisering af?

Åh, den bygger på en tegneserie?

Ja, så kan jeg jo levende forestille mig, hvordan hovedpersonen har
været tegnet, og hvor godt Pamela udfylder rollen...

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 01-04-01 20:16

Fenris skrev i meddelelsen ...
..
>Marilyn Monroe kunne heller ikke spille skuespil. Og hvem bekymrede
>sig om det? (IMHO, altså)

Det er vist en af de mere forslidte klichéer. Monroe havde ikke altid de
bedste roller, men hun var slet ikke nogen dårlig skuespiller. Min
personlige favorit er "Niagara" fra '53? hvor hun spiller en femme fatale.
Men det er rigtigt at de mere kendte film hende ikke bød på fremragende
skuespil, men det var mere rollerne.

Og så er der lige det der med at sammneligne Monroe med Pamela... tsk tsk
tsk

Fra : Erotokritos

Dato : 01-04-01 20:19

> Marilyn Monroe kunne heller ikke spille skuespil. Og hvem bekymrede
> sig om det? (IMHO, altså)

Hørt! Jeg synes faktisk at pamela er mindst ligeså undervurderet som monroe
er overvurderet. Hvorfor er det at blonde-pamela bare ikke er ligeså kool
som blonde-marilyn? jeg tror det er nostalgi eller filmsnobberi..

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-04-01 00:38

Erotokritos <gaius@julius.caesar> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0aLx6.460$p11.11281@news.get2net.dk...

> [...]
> er overvurderet. Hvorfor er det at blonde-pamela bare ikke er ligeså kool
> som blonde-marilyn? jeg tror det er nostalgi eller filmsnobberi..

Måske fordi Monroe udstrålede koket, feminin sensualitet fremfor dum
siliconedåse?

MVH
Jens

Fra : Erotokritos

Dato : 02-04-01 10:06

> Måske fordi Monroe udstrålede koket, feminin sensualitet fremfor dum
> siliconedåse?

Det er jo som vi ser det idag....jeg mener stadig det er retrosnobberi.

Ps: Havde siliconebryster været opfundet på marilyns tid, ville hun klart
også have fået brysterne forstørret.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-04-01 11:33

Erotokritos <gaius@julius.caesar> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3iXx6.40$HY1.4424@news.get2net.dk...

> Det er jo som vi ser det idag....jeg mener stadig det er retrosnobberi.

Læs lidt om stjernesystemet i efterkrigstidens Hollywood, så har du i hvert
fald en af forklaringerne på Monroes popularitet og eftermæle.

> Ps: Havde siliconebryster været opfundet på marilyns tid, ville hun klart
> også have fået brysterne forstørret.

Måske. Plastickirurgi var allerede vidt udbredt blandt skuespillere dengang
og var ofte et krav fra producenterne. Skuespillerne var kontraktansatte hos
studioerne og blev lanceret som typer. Og hvis de ikke var en, så omskabte
man dem ved at ændre navn, udseende, baggrundshistorie osv.

Monroe befinder sig i klasse med bl.a. Hayworth og Dietrich, mens Pamela
næppe bliver andet end en lille parentes i filmhistorien. Og hvis du
virkeligt vil tro, at den klassificering skyldes en sammensværgelse af
filmnørders forsøg på at hævde en afdød skuespillerinde, så værsgo. I mine
øjne er udstrålingen den afgørende forskel. Monroe appelerede til alle,
Anderson/Lee/whatever når ikke så forbandet langt udover mekanikersegmentet
(jeg undskylder fluks, hvis tilstedeværende mekanikere føler sig stødte).

MVH
Jens

Fra : Erotokritos

Dato : 02-04-01 12:14

> [...]
mekanikersegmentet
> (jeg undskylder fluks, hvis tilstedeværende mekanikere føler sig stødte).

O.k. o.k. rolig!.....lad os holde det sobert.....men du MÅ indrømme at
pamela er et ikon...ligesom monroe er det. Om man så synes om hende eller ej
(eller om man vil indrømme det eller ej kan vi jo så diskutere i en
evighed. Eller for den sags skyld om de har udstråling...det er jo mange
ting kombineret....

Og gad vide om ikke også monroe har henvendt sig til " mekanikersegmentet"
dengang som pamela gør nu.

Fra : Karsten Strandgaard ~

Dato : 02-04-01 12:57

Erotokritos wrote:

> Og gad vide om ikke også monroe har henvendt sig til " mekanikersegmentet"
> dengang som pamela gør nu.

Jo, fx den store amerikanske automekaniker John F. Kennedy, der bl.a. blev
berømt for at holde hovedet koldt under den store Karburator-krise. :)

- Karsten

Fra : Peter M

Dato : 02-04-01 14:57

"Karsten Strandgaard Jorgensen" <karsten@mjolner.dk> skrev i en meddelelse

mekanikersegmentet"

> Jo, fx den store amerikanske automekaniker John F. Kennedy, der bl.a. blev
> berømt for at holde hovedet koldt under den store Karburator-krise. :)

HAHA, og du tror ikke nutidens store amerikanske automekaniker Bill Clinton,
ikke kunne tænke sig at få dyppet rotten i Lee's kANAL :) ???

--
Peter

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-04-01 13:23

Erotokritos <gaius@julius.caesar> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b9Zx6.84$HY1.7263@news.get2net.dk...

> [...]
> (eller om man vil indrømme det eller ej kan vi jo så diskutere i en
> evighed. Eller for den sags skyld om de har udstråling...det er jo mange

Naturligvis. Man kan også inddrage elementer som Monroes mere eller mindre
mystiske død som en faktor i mytedannelsen og eftertidens opfattelse af
hende. Jeg mener dog, at stjernesystemet, er den væsentligste årsag til
hendes omdømme. Hollywood målrettede og producerede simpelthen stjernerne
for at sælge dem som mytologiske overmennesker dengang i en hel anden grad,
end det er muligt idag.

Bortset fra det, så synes jeg altså oprigtigt, at Monroe var en udmærket
skuespillerinde - i hvert fald væsentligt bedre end hendes omdømme.

> Og gad vide om ikke også monroe har henvendt sig til " mekanikersegmentet"
> dengang som pamela gør nu.

Helt sikkert. Hvilket egentligt var min pointe. Monroe appelerede til alle
fra amerikanske G.I.s (takket være hendes kalenderbillede), over den
amerikanske præsident til intellektuelle (modsat omdømmet som dum blondine,
læste hun bl.a. litteraturvidenskab på universitetet).

MVH
Jens

Fra : Erotokritos

Dato : 02-04-01 18:22

> [...]
blondine,
> læste hun bl.a. litteraturvidenskab på universitetet).

Om du synes om hende eller ej, er en ting. Men du skal ikke
prøve at bilde nogen ind at monroe var interlektuel. Også selvom hun havde
taget nok så mange fag på universitetet.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-04-01 08:22

"Erotokritos"
> Om du synes om hende eller ej, er en ting. Men du skal ikke
> prøve at bilde nogen ind at monroe var interlektuel. Også selvom hun havde
> taget nok så mange fag på universitetet.

Så hvis hun havde været professor med højeste gennemsnit i sine eksamener,
ville hun ikke være en intellektuel akademiker? Fordi hun var blondine og sex-
symbol samtidig?

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Erotokritos

Dato : 03-04-01 11:54

> [...]
> ville hun ikke være en intellektuel akademiker? Fordi hun var blondine og

Husk på at man ikke er intellektuel alene fordi man læser på
universitetet. snarere ser jeg det som om at det at gå på universitetet tit
kan være en "unskyldning" for ikkeintellektuelle mennesker, så der ikke er
nogen der kan pege fingre ad dem. Det er bl.a. dem vi kalder
pseudointellektuelle. Og face it...alle kan bestå en universitetsexamen hvis
bare de læser ihærdigt nok. Der findes så mange tumper ude i samfundet som
har en universitetsgrad af en eller anden art.

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 03-04-01 12:12

Erotokritos wrote:

> Og face it...alle kan bestå en universitetsexamen hvis
> bare de læser ihærdigt nok. Der findes så mange tumper ude i samfundet som
> har en universitetsgrad af en eller anden art.

Hvilken universitetsgrad har du?

--
mvh.
Karsten Jørgensen

Fra : Erotokritos

Dato : 03-04-01 21:51

"Karsten S. Jørgensen" <karsten@daimi.au.dk> wrote in message

> Hvilken universitetsgrad har du?

Den var lidt spydig. Lad os bare sige at jeg arbejder på det

Nå, men jeg må nok indse at jeg står rimelig alene med mit syn på
pamela/monroe, så lad os stoppe det her.debatten er kørt lidt af sporet.
Min pointe var bare at jeg af og til synes at man er for hård ved f.eks.
pamela. Nej, hun er ikke nogen fantastisk skuespiller, men jeg synes at hun
har fungeret godt i de sammenhænge hun har indgået i. jeg synes Barb wire er
både flot og underholdende. marilyn monroe har sikkert også gjort det godt,
jeg er bare af en anden generation. Derfor forstår jeg måske ikke hendes
film...who knows... Det er bare ikke mit indtryk at hun var noget specielt,
men at hun blev hypet og er blevet martyriseret af eftertiden. Det er der
åbenbart delte meninger om og det synes jeg er fint. jeg har bare ikke følt
MIN mening særlig velkommen. Og jeg gider ikke diskutere med folk der tager
det personligt at vi ikke er enige.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-04-01 08:19

Erotokritos <gaius@julius.caesar> skrev i en
nyhedsmeddelelse:PIqy6.524$PR2.30949@news.get2net.dk...

[SNIP]
> [...]
hun
> har fungeret godt i de sammenhænge hun har indgået i.

Det kan du for så vidt have ret, men det ændrer også spørgsmålet til, hvad
man synes om de produktioner, hun deltager i. Og i mine øjne er der en
milevid kvalitetsforskel på "Some Like it Hot" og "Baywatch". Men fred være
med det. Det hører ind under smag og behag.

[SNIP Monroe]
> Det er der
> åbenbart delte meninger om og det synes jeg er fint. jeg har bare ikke
følt
> MIN mening særlig velkommen.

Det kunne måske også have noget at gøre med dine noget kontante udsagn om
ting, du (og vi andre) ret beset ikke kan vide noget om (som dine pæne ord
om universitetsstuderende eller Monroes valg af kosmetisk kirurgi)?

>Og jeg gider ikke diskutere med folk der tager
> det personligt at vi ikke er enige.

Fint nok. Men hvem tager noget personligt nu? Det er dig, der smækker med
døren, fordi andre ikke er enige i din skråsikre verdensanskuelse. Hvis man
optræder overlegent (og her tænker jeg udelukkende på dine udtalelser om
"pseudointellektuelle"), så må man også tage de knubs, der kan komme. Sådan
er usenet skruet sammen, og du vil sikkert opleve det mange gange endnu. Men
mere skal du heller ikke lægge i det. Det er ikke sådan, at vi allesammen er
sure og ikke gider at tale med dig mere. Slet ikke. Imorgen er der en anden
diskussion.

EOD herfra

MVH
Jens

Fra : David Schjelde

Dato : 03-04-01 13:25

"Erotokritos" <gaius@julius.caesar> wrote in message

[snip]

Min akademiske baggrund forbyder mig at lade dit indlæg stå alene, derfor
dette svar:

> Husk på at man ikke er intellektuel alene fordi man læser på
> universitetet.

Enig. At være intetellektuel (eller intelligent for den sags skyld) har
intet med uddannelse at gøre.

> snarere ser jeg det som om at det at gå på universitetet tit
> kan være en "unskyldning" for ikkeintellektuelle mennesker, så der ikke er
> nogen der kan pege fingre ad dem.

Noget af en påstand. Det vil altså sige at alle med en universitetsgrad har
slæbt sig gennem 5-7 års studier pga. lavt selvværd?

>Det er bl.a. dem vi kalder pseudointellektuelle.

Hvem er vi?

> Og face it...alle kan bestå en universitetsexamen hvis bare de læser
ihærdigt nok. Der findes så mange tumper ude i samfundet som har en
universitetsgrad af en eller anden art.

Igen noget af en påstand. Jeg kender mange der ikke ville være i stand til
at gennemføre en sådan uddannelse.

Mvh
David

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-04-01 17:54

"Erotokritos"
> sex-
>
> Husk på at man ikke er intellektuel alene fordi man læser på
> universitetet.

Det mente jeg heller ikke. Jeg føjer til for at få et svar:

Hvis hun var professor med højeste gennemsnit i litteraturvidenskab,
var hemmeligt medlem af Mensa, læste Prousts På sporet af den tabte
tid hvert halve år for sin fornøjelses skyld, så Drejer- og franske
nybølgefilm i sin fritid og samtidig var blondine, skuespillerinde og
sexsymbol, ville hun så ikke være intellektuel?

Fra : David Schjelde

Dato : 03-04-01 10:01

> blondine,

> Om du synes om hende eller ej, er en ting. Men du skal ikke
> prøve at bilde nogen ind at monroe var interlektuel. Også selvom hun havde
> taget nok så mange fag på universitetet.

Hun var gift med Arthur Miller og jeg kan næppe forestille mig at han kun
tog hende for hendes udseende.

Mvh
David

Fra : Erotokritos

Dato : 03-04-01 11:46

> Hun var gift med Arthur Miller og jeg kan næppe forestille mig at han kun
> tog hende for hendes udseende.

Hvorfor ikke?

Fra : David Schjelde

Dato : 03-04-01 12:30

> havde

> Hvorfor ikke?

Jeg har en ide om at han ville kede sig, hvis ikke hun var intelligent.

Mvh
David

Fra : Glenn \(Odense\)

Dato : 03-04-01 13:56

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Erotokritos" <gaius@julius.caesar> wrote in message

> ikke

> kun

> Jeg har en ide om at han ville kede sig, hvis ikke hun var intelligent.

Hun "var" en super-babe, så det styrkede hans selvværd. Ægteskabet holdt jo
heller ikke.

Fra : Jonas Anderson

Dato : 02-04-01 16:54

On Mon, 2 Apr 2001, Erotokritos wrote:

[...]

> Og gad vide om ikke også monroe har henvendt sig til " mekanikersegmentet"
> dengang som pamela gør nu.

Var det ikke snarere præsident segmentet?

--
-Jonas

Fra : Karsten Strandgaard ~

Dato : 02-04-01 17:40

Jonas Anderson wrote:

> On Mon, 2 Apr 2001, Erotokritos wrote:
>
> [...]
>
> Var det ikke snarere præsident segmentet?

Jo, det skrev jeg for over fire timer siden på en sjov måde. Øv-bøv. :)

- Karsten

Fra : Erik

Dato : 02-04-01 11:42

Erotokritos <gaius@julius.caesar> wrote:

> Ps: Havde siliconebryster været opfundet på marilyns tid, ville hun klart
> også have fået brysterne forstørret.

Det ved du alt om, eller hvá?

Erik

Fra : Erotokritos

Dato : 02-04-01 12:14

> Det ved du alt om, eller hvá?
>
> Erik

Hvad tror du selv....erik?

Fra : Erik

Dato : 03-04-01 10:58

Erotokritos <gaius@julius.caesar> wrote:

> Hvad tror du selv....erik?

You tell me, Erotokritos?!

Fra : Erotokritos

Dato : 03-04-01 11:59

"Erik" <bogus1974@hotmail.com> wrote in message

> You tell me, Erotokritos?!

Jeg er ikke ude på at blive uvenner med nogle. Men dit indlæg er simpelthen
for dumt. Jeg håber du og alle andre kan se det. Ellers er det slut for mit
vedkommende i denne gruppe.

Fra : Erik

Dato : 04-04-01 13:55

> [...]

> for dumt. Jeg håber du og alle andre kan se det. Ellers er det slut for mit

Mit indlæg var en spydig kommentar til dig om det niveau, du ønsker at
diskutere på, når du fremsætter så hovedløse påstande, som du ikke har
en jordisk chance for at vide noget om.
Det var faktisk alt.

Erik

Fra : Hajaj®

Dato : 02-04-01 11:41

On Sun, 01 Apr 2001 20:02:17 +0200, Fenris
<fenris@mail.tele.dk> wrote:

>Marilyn Monroe kunne heller ikke spille skuespil. Og hvem bekymrede
>sig om det? (IMHO, altså)

Marilyn var da ikke lavet af silicone.

--
Hajaj®
hajaj@webhiker.remove.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law

Fra : Laa

Dato : 01-04-01 11:31

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9a6r60$8cp$1@news.inet.tele.dk...

KLIP

> [...]
> mistet i en anden by langt væk.
> Det havde hun også, for den gamle flamme viser sig at være gift og har

KLIP

Er hendes gamle flamme en kvinde?

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-04-01 11:56

"Laa" <liseaa@get2net.dk> wrote:

>Er hendes gamle flamme en kvinde?

Nej, min fejl. Der gik vist Casablanca i den et øjeblik.