Rettigheder ved "falsk varebetegnelse"
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 05-07-03 16:57

Jeg har i dag været i et supermarked og kigge lidt på nogen ting. Jeg så et billigt anlæg som bestod af DVD-afspiller og højttalersæt til kun 2.000,- Jeg undersøgte den demomodel der stod i forretningen, og så at den understøttede de ting jeg ønskede, herunder afspilning af DTS lyd (mærkning på selve apparatet). Fint nok, jeg gav det en chance og købte det.

Når jeg nu kommer hjem med skidtet finder jeg ud af at det _ikke_ kan afspille DTS lyd og et kig i brugervejledningen, som ikke lå sammen med demomodellen i forretningen, afslører at DTS afspilning kræver ekstraudstyr. Det var absolut ikke den opfattelse jeg fik da jeg så varen i forretningen - den have jo er "DTS" mærke. Jeg havde inegn mulighed for at efterprøve det, da der ikke var strøm på modellen i forretningen.

Hvor dan er jeg stillet når jeg nu går ned i forretningen på mandag og giver supermarkedet 2 muligheder:

1. Give mig en model der kan afspille DTS (det kan de sikkert ikke)
2. Lade handlen gå tilbage og give mig mine penge tilbage.

På forhånd tak.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Klaus

Dato : 05-07-03 17:36

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du har de muligheder du selv nævner. Se købeloven på sorbrugerstyrelsens
hjemmeside. Paragraf 75 og 76, så vidt jeg husker.
Klaus

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 08-07-03 09:44

"Klaus" <hebs@fjerndette-esenet.dk> wrote in message news:3f06fe93$0$5180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
>
> 1. Give mig en model der kan afspille DTS (det kan de sikkert ikke)
> 2. Lade handlen gå tilbage og give mig mine penge tilbage.

[Snip]

> Du har de muligheder du selv nævner. Se købeloven på sorbrugerstyrelsens
> hjemmeside. Paragraf 75 og 76, så vidt jeg husker.
> Klaus

Tak for hjælpen. Jeg snakkede med dem og har fået mine penge tilbage :)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 05-07-03 19:48

Stig Meyer Jensen skriblede:
> [...]
> så at den understøttede de ting jeg ønskede, herunder afspilning af
> DTS lyd (mærkning på selve apparatet). Fint nok, jeg gav det en

Hvad stod der på det DTS-mærke? Stod der "DTS digital out" eller "DTS"? Jeg
gætter på det første og så er du ikke blevet snydt. Afspilleren kan
"afspille" DTS lyd men den kan kun videresende den som et digitalt signal.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Carsten H

Dato : 08-07-03 17:46

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gætter på det første og så er du ikke blevet snydt. Afspilleren kan
> "afspille" DTS lyd men den kan kun videresende den som et digitalt signal.

Den tror jeg også mere på!

Man får heller ikke en DTS forstærker til 2000 kr.
Desuden så kræver det også at DVD film er i DTS og det er der ikke mange
Region2 DVD film der er.

Carsten