Sandblæsning, pulverlakering
Fra : Aadam Heelm

Dato : 05-07-03 14:14

Hej

Jeg står og skal have sandblæst og pulverlakeret stellet til min ældre
gs450.

Er der nogen der kan anbefale et sted på sjælland hvor det kan gøres til en
rimelig pris?

Mvh

Adam

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 05-07-03 15:15

Aadam Heelm wrote:
> Jeg står og skal have sandblæst og pulverlakeret stellet til min ældre
> gs450.
> Er der nogen der kan anbefale et sted på sjælland hvor det kan gøres
> til en rimelig pris?

Jeg fik sandblæst stellet+2støtteben hos Gladsaxe Metalsliberi for 200,- De
røg lige ned i inderlommen på værkføreren, men resultatet er blevet meget
fint, så jeg er glad.

Jeg fik det pulverlakeret hos Dansk Industri Coating i Brønby. 500 for de
samme ting. Stellet blev sprøjtet og får 2 gange, småtingene blev dyppet.
Det er vist lidt en vennepris,
jeg ved ikke hvad det normalt ville koste.(Eller om jeg i det hele taget er
"ven"

Alt i alt er det blevet rigtigt godt, så jeg vil gerne anbefale disse to
steder til andre.

Jens
RD

Fra : M. Høy

Dato : 07-07-03 18:00

"Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" <xxx@blaabjerg.net>
skrev i en meddelelse news:G3BNa.7258$v9.2548@news.get2net.dk...

> [...]
er
> "ven"
>
> Alt i alt er det blevet rigtigt godt, så jeg vil gerne anbefale disse to

Hej

Jeg blev frarådet på det groveste, mod at få pulver-lakeret mit stel, til
min Suzuki GT750, da der bare skal en lille bitte rustplet, til at stellet
begynder at ruste inden under malingen, uden at man lægger mærke til det! Så
ham der sandblæser stellet, skal ivhertfald sørge for at han har været i
alle kroge, og så skal stellet ikke stå for lang tid råt, inden det bliver
malet!
Det samme er med havemøbler, de er flotte så længe de holder, men når først
malingen skaller af i store flager, så er metallet fuldstændig rusten over
det hele, og man kan se at rusten har bredt sig inden under malingen
(skallen), uden at bryde igennem.

Men sørg for at det bliver lavet ordentligt, det er jo ellers noget hårdført
materiale, sådan noget pulverlakering, samt en avanceret proces

Mvh

M. Hoey
(Suzuki GT750)

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 07-07-03 18:31

"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> wrote:

> [...]
>alle kroge, og så skal stellet ikke stå for lang tid råt, inden det bliver

Hvis man kan pulverlakere på zink, så ville en galvanisering af
stellet vel være den optimale løsning? Men selvfølgelig også lidt
dyrere.

--
Kåre

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-07-03 20:37

Kåre Nejmann wrote:
> Hvis man kan pulverlakere på zink, så ville en galvanisering af
> stellet vel være den optimale løsning? Men selvfølgelig også lidt
> dyrere.

De kan sprøjtegalvanisere det samme sted hvor jeg fik lavet sandblæsningen.
Jeg var dog for nærig. I forbindelse med andet arbejde på modellen har jeg
lige opdaget at der er rustaflejringer at se i nogle af samlingerne. Jeg vil
tro det skyldes at min pulverlakering er sprøjtet på, da stellet var for
stort til at de kunne dyppe det. Der er nok ikke kommet pulver ind i alle
krogene, så jeg tror også en galvanisering ville være en god ide.

Jens
RD

Fra : Poul B-H

Dato : 07-07-03 23:15

Det fine ved pulverlakering er at hvis det udføres korrekt, netop ikke
sprøjtes på men bliver tiltrukket ved hjælp at statisk elektricitet, så det
kommer ind alle vegne. Hvis stellet alligevel ruster, er lakken enten
beskadiget eller stellet var ikke ordentligt sandblæst/rengjort før
lakeringen.
Ved varmgalvanisering, dypper man derimod hele genstanden i zink badet.
--
Poul B-H
MC21 NSR250SE

Fra : Armand

Dato : 08-07-03 22:58

Poul B-H <pbekkerh@mail.dk> skrev i en

> Ved varmgalvanisering, dypper man derimod hele genstanden i zink badet.

- - - - - og dét kræver boring af udluftningshuller i alle enkelt-rør,
således at der ikke er risiko for damp-ekslosioner (= flækkede rør = ) -
Hvilket eliminerer dén mulighed

--
Armand.

Fra : mn

Dato : 25-07-03 01:29

jeg pulvermaler billigt...... i kan bare ringe og få et godt tilbud på
64822400 fragt er ikke så dyrt som man tror....

Martin

Fra : Armand

Dato : 25-07-03 21:48

mn <marden@postmail.dk> skrev i en news:bfptin$fru$1@news.net.uni-c.dk...
> jeg pulvermaler billigt...... i kan bare ringe og få et godt tilbud på
> 64822400 fragt er ikke så dyrt som man tror....

Lyder forjættende!
For at holde os til subj: Sandblæser du også forinden??

--
Armand.