En dag med SE T610!
Fra : Michael Andersen

Dato : 04-07-03 22:22

Jeg fik endelig ladet T610 op og parat til at afprøve den. Jeg sad nærmest
og kigget på den. Alle detaljerne. Den var ikke bare en ny mobil som skal
smides ud på marked for at tjene flere penge, som N7210, N7250, N6610 ovs.
som alle ligner hinanden.

Denne telefon med retro-look´et, måske ikke lige en mobil som imponere
designmæssigt, men den har alt, hvad en mobil skal have i dag, sommeren ´03.
Jeg er utrolig positiv overfor skærmen med 65.000 farver selvom det ikke er
TFT. Menuerne er ikon-baseret og som Nokia bruger, føler man sig næsten
hjemme. Men den er lidt meget langsom i starten, når man altså lige har
starten den op og vil ind og skrive en besked og en opdatering skal sikkert
til får at løse dette problem. Joystikket drillede mig mange gange, når jeg
trykket op, troede den åbenbart at, jeg trykket OK!

Men jeg var stadigvæk solgt, hvis det ikke havde været for en ting. Jeg er
SMS person, skriver masser sms´er da jeg ikke ser mine venner hverdag. Men
det duer den ikke til, jeg indrømmer at jeg skal vænne mig til den, men min
eneste tanke var min N3310, når jeg skrev på den.

Et hårdt og dårligt tastatur, jeg kan stadigvæk mærke i fingeren, at den er
hård at skrive på. Tasterne sidder ikke til at skrive sms´er på. Sorry, Sony
Ericsson, en fed telefon som har alt, men hvorfor lige glemme noget af det
vigtigste.

Havde den haft N7250/N6100 tastatur, havde jeg købt den på stedet.

Nu venter jeg på SL55 bliver ladet op, så jeg kan prøve den. Tasterne på den
er bedre end SE T610. Utroligt. Måske er det mig, som er svagpisserJ.

Men det er min mening om T610.

Fra : MaRk

Dato : 05-07-03 13:49

> [...]
den
> er bedre end SE T610. Utroligt. Måske er det mig, som er svagpisserJ.

Oki, Jeg har til hverdag en siemen s55, men den er til reperation i et par
uger så nu har jeg lånt min mors aflagte 3310 som reserve mobil. Og jeg
sidder og bander og svovler over den når jeg skriver sms, kan klart bedre
lide min siemens.
Fordi når man skal slette et par bogstaver yak det går slow... Især efter
150 tegn så sletter den hurtigt hele smsen > og så kan man starte
forfra...
Og så er der kun plads til 30 beskeder i indbakken (afhænlig af simkort) det
er ikke nok, skal jo sidde og slette hele tiden og der er ikke slet alle
funktion. Jeg kan godt lide når mine afsendte smser bliver gemt, det er der
ikke rigtig mulighed for..

> Men det er min mening om T610.

Hver sin menning, syns den er pæn, men jeg har kun set en demo, har aldrig
prøvet det. Syns tit det sker at producenterne ikke tænker nok på sms delen.

Mvh
Mark

Fra : Fischer

Dato : 05-07-03 14:59

> Sorry, Sony Ericsson, en fed telefon som har alt, men
> hvorfor lige glemme noget af det vigtigste.

I parantes må nævnes: Det vigtigste for nogen.
Os der ikke interesserer sig en kæft for at sende SMS, vi kunne jo nok godt
leve med den.

*Fischer

Fra : MaRk

Dato : 05-07-03 16:46

> I parantes må nævnes: Det vigtigste for nogen.
> Os der ikke interesserer sig en kæft for at sende SMS, vi kunne jo nok
godt
> leve med den.

Mener du ikke at sms er en vigtig del for størstedelen af mobil brugere??

For nogen kan man jo sige at tale i mobilen er ligegyldigt...

Mvh
Mark

Fra : Fischer

Dato : 05-07-03 17:11

> Mener du ikke at sms er en vigtig del for størstedelen
> af mobil brugere??

Det ved jeg ikke. Men jeg ved at for mange professionelle brugere er det at
sende SMS ret ligegyldigt.
For de fleste 17-årige er SMS helt sikkert ekstremt udbredt, men for de
fleste 40-årige er det sikkert knapt så vigtigt.

Og det vi snakker om er jo ikke om selve muligheden for at kunne SMS. Det
drejer sig om at SE ofte er nogle mikrosekunder langsommere, så man måske
kun kan sprøjte 11 SMS ud i minuttet i stedet for 13 på en Nokia
SMS-maskine.
Personligt kan jeg ikke andet end at trække på skulderen ...

> For nogen kan man jo sige at tale i mobilen er ligegyldigt...

Men jeg er nu ret overbevist om at der er flere mobilbrugere der aldrig
sender SMS end der er mobilbrugere der aldrig taler i den.

*Fischer

Fra : MaRk

Dato : 05-07-03 22:32

> [...]
> For de fleste 17-årige er SMS helt sikkert ekstremt udbredt, men for de
> fleste 40-årige er det sikkert knapt så vigtigt.

Næe, måske ikke. Men det skal da være i orden fra start.

> Men jeg er nu ret overbevist om at der er flere mobilbrugere der aldrig
> sender SMS end der er mobilbrugere der aldrig taler i den.

Tænkte lidt mere princippet, ved ikke helt om du forstår.
Jeg sender da hellere end sms en jeg ringer...
Hader den der dut tone når man ringer op

Mvh
Mark

Fra : Christian Catu

Dato : 06-07-03 13:27

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote in message

> godt
>
> Mener du ikke at sms er en vigtig del for størstedelen af mobil brugere??

Måske for størstedelen af mobilbrugere, men bestemt ikke størstedelen af de
brugere SE T610 er tiltænkt. Jeg har selv en sådan, mest fordi den har
Bluetooth, og jeg sender da en del sms'ere. Forskellen er bare, at jeg
sender dem fra min Palm Tungsten, hvilket mange af brugerne til denne
telefon vil gøre. Dette er altså en telefon til 3000 kr., og man kan som
sådan ikke forvente at det er den alle teenagere skal løbe rundt med, som fx
N3210/3310

Fra : Jay

Dato : 07-07-03 07:56

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote in message news:3f06f2b7$0$13202

> Mener du ikke at sms er en vigtig del for størstedelen af mobil brugere??

Måske for dem i aldersgruppen 10-18, vi andre med et naturligt forhold til
kommunikation har ikke behov for at være i kontakt med venner og bekendte
24/7 via sms.

> For nogen kan man jo sige at tale i mobilen er ligegyldigt...

jaså, måske de så skulle lave en staveplade som man kunne skrive på og så
skrotte talemulighederne?

Fra : Maze

Dato : 06-07-03 00:39

Michael Andersen wrote:
> [...]
> smides ud på marked for at tjene flere penge, som N7210, N7250, N6610 ovs.

Enig

> Denne telefon med retro-look´et, måske ikke lige en mobil som imponere
> designmæssigt, men den har alt, hvad en mobil skal have i dag, sommeren ´03.

Jeg kan nu godt lide designet.

> [...]
> til får at løse dette problem. Joystikket drillede mig mange gange, når jeg
> trykket op, troede den åbenbart at, jeg trykket OK!

Det er lige til man vænner sig til at bruge det. Så er der ingen ko på
isen der.

> [...]
> det duer den ikke til, jeg indrømmer at jeg skal vænne mig til den, men min
> eneste tanke var min N3310, når jeg skrev på den.

Så slå ordforslag fra, så kan du "bladre" mellem ordene på joystikket,
ligesom du gør på * på en Nokia. Mht. at den er langsommere til at
skrive ordene er da lige meget, de kommer når du slipper tasterne i et
eller to secs. Jeg skriver faktisk hurtigere på min T610 end jeg gjorde
på min 7210, fordi ordbogen selv kan finde ud af at placere de ord, jeg
bruger oftest, først. Smart detalje fra SE må man sige. Det vil sige,
den skriver "du" i stedet for "et" f.eks..

> [...]
> Ericsson, en fed telefon som har alt, men hvorfor lige glemme noget af det

Her er jeg igen uenig med dig. Jeg synes, det går fint med at skrive på
den, og jeg får ikke synderligt mere ondt i fingrene end på de Nokiaer
jeg har haft (8210/8310/7210).

> Havde den haft N7250/N6100 tastatur, havde jeg købt den på stedet.

Det havde jeg ikke. Jeg bryder mig ikke om, den måde tasterne hænger
sammen to og to på 7250, når jeg skal skrive på den.

> Nu venter jeg på SL55 bliver ladet op, så jeg kan prøve den. Tasterne på den
> er bedre end SE T610. Utroligt. Måske er det mig, som er svagpisserJ.

Der er jeg også uenig med dig. Synes generelt godt om SL55, lige indtil
jeg så skærmen og trykkede på tasterne. En skam man ikke gennemfører et
så fedt design med en ordentlig skærm.

> Men det er min mening om T610.

Ditto

--
/Maze
"Of all the things I've lost, I miss my brain the most" Ozzy Osbourne

P.S.: Hvis du vil sende en mail, så fjern triple-x..

Fra : John K

Dato : 06-07-03 15:58

"Michael Andersen" <michaelnakel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> smides ud på marked for at tjene flere penge, som N7210, N7250, N6610 ovs.

T610 er da klart hævet over N7210, N7250, N6610 og N6100.
Virkelig en lækker telefon.

> Denne telefon med retro-look´et, måske ikke lige en mobil som imponere
> designmæssigt, men den har alt, hvad en mobil skal have i dag, sommeren
´03.

Designmæsigt ligger den i den bedre ende - den oser af kvalitet.

> [...]
jeg
> trykket op, troede den åbenbart at, jeg trykket OK!

Joystikket er en fed ting, når man lige har vænnet sig til det, hvilket ikke
tog lang tid for mig.

> [...]
Sony
> Ericsson, en fed telefon som har alt, men hvorfor lige glemme noget af det

Min første tanke var også Nokia, da jeg skulle skrive en SMS på den, men nu
er jeg faktisk mere glad for at skrive SMS på den frem for min gamle Nokia.

Den er hurtigere til at gøre klar til at man kan bruge den samme tast igen
til at skrive næste bogstav med.

Hvis man skifter til store bogstaver, er det kun det første bogstav der
bliver skrevet med stort, hvilket typisk er det jeg ønsker.
På min Nokia skal jeg vælge lille skrift igen bagefter.

Tasterne syntes jeg ikke er noget problem. Der er afstand mellem dem, det
kan jeg godt li'.

Det mest trælse er at funktionerne på tasterne ikke er de samme hos
SONY/Ericsson som på Nokia's modeller, samt at rækkefølgen ikke er den
samme, når man skal bruge et bestemt tegn eller lignende, men det er helt
sikkert også bare en vanesag.

> [...]
den
> er bedre end SE T610. Utroligt. Måske er det mig, som er svagpisserJ.

Igen en smagssag - og sikkert også lidt en vanesag . Jeg kan bare ikke med
tasterne på hverken SL55 eller S55 for den sags skyld. De sidder simpelthen
for tæt - og menutasterne på S55 er rigtig dårlige at trykke på. Men bortet
fra det, er SL55 da meget nuttet.

Min, indtil videre, eneste anke ved T610, er at radiofølsomheden ikke er
lige så god som på min Nokia 6210. Men med den dækning vi har her i Danmark,
bliver det nok ikke et stort problem.

Mvh

John

Fra : KGB

Dato : 06-07-03 16:50

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[SNIP]

> Min, indtil videre, eneste anke ved T610, er at radiofølsomheden ikke er
> lige så god som på min Nokia 6210. Men med den dækning vi har her i
Danmark,
> bliver det nok ikke et stort problem.

Nej, sikekrt ikke. Men hos mig ligger anken ved

1) Vibratoren måtte gerne være stærkere
2) Lyd på MMS måtte gerne være højtalerlyd (så man ikke skal have den op til
øret for at høre en MMS eller talememo)
3) Optage telefonsamtaler (talememo)
4) Skærmen i sollys. Den er virkelig svær at se (var til havefest i går, og
jeg kunne ikke se en snus).
5) Mailafhentning på flere konti samtidigt. Man kan kun bruge een konto ad
gangen, i modsætning til fx P800, der kan hente på alle oprettede konti :)

Men derforuden er det en sublim telefon !! IMHO
--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : John K

Dato : 06-07-03 20:22

"KGB" <kgbnsa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> [SNIP]

> Danmark,
>
> Nej, sikekrt ikke. Men hos mig ligger anken ved

Den er ikke for stærk nej, men kan dog fint konkurrere med den der er i min
Nokia 6210, så hvad det angår er jeg ikke ringere stillet.

> 2) Lyd på MMS måtte gerne være højtalerlyd (så man ikke skal have den op
til
> øret for at høre en MMS eller talememo)

Det kunne være rart, men dog ikke et større minus for mit vedkommende...

> 3) Optage telefonsamtaler (talememo)

Kunne også være rart nok, men det er ikke en funktion jeg hidtil har savnet
eller haft det store brug for.

> 4) Skærmen i sollys. Den er virkelig svær at se (var til havefest i går,
og
> jeg kunne ikke se en snus).

Det syntes jeg nu ikke er så slemt. Jeg kan stadig godt se hvad der sker på
skærmen i direkte sollys.

> 5) Mailafhentning på flere konti samtidigt. Man kan kun bruge een konto ad
> gangen, i modsætning til fx P800, der kan hente på alle oprettede konti :)

Jeg har ikke fået sat mail op på min endnu, men det er lidt træls at man kun
kan have en konto - enig.

> Men derforuden er det en sublim telefon !! IMHO

Der kan jeg kun være enig. En lille lækker sag. Men nu må de sku' heller
ikke blive mindre, så bliver tastaturet næsten umulig at bruge.

Mvh

John

Fra : KGB

Dato : 07-07-03 09:50

> Der kan jeg kun være enig. En lille lækker sag. Men nu må de sku' heller
> ikke blive mindre, så bliver tastaturet næsten umulig at bruge.

Glemte lige et par tilføjelser: Min sidste telefon var en P800, og jeg
fatter ikke hvordan man kan proppe et dårligere kamera i en nyere telefon.
Billederne taget med T610 er - rent ud sagt - elendige ! De
softwarebilledfunktionaliteter der nu er (lys, mørke etc.) er gode, og ville
passe fint til det kamera der var i P800. Hvorfor de putter et af dårligere
kvalitet i T610 forstår jeg naturligvis ikke.

Derudover mangler jeg også min adressebog fra P800. Der havde jeg adresser
etc. tilknyttet alle mine kontakter, hvilket var ret praktisk. Men nu, er
det røget, og jeg har kun telefonnumre tilbage, øv!

Men, ikke desto mindre, er jeg stadig meget glad for min "Tee Six Teen"
.... Men skal da også indrømme, at jeg også glæder mig til P810 kommer på
gaden. Den er - også - nice.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB