Rødehavet
Fra : Kim Adersen

Dato : 04-07-03 23:20

Jeg lovede en eller anden en opdatering på Rødehavet, som jeg
netop er vendt hjem fra efter 7 dages liveaboard ombord på MY Oriana
via NewWave Divecenter i Sharm El Sheike.
Turen blev lidt speciel da vi dels kun var 3 der skulle afsted, (vi plejer
at være flere), og vi havde fået at vide at vi skulle være sammen med
5 englændere på halvdelen af turen. Så blev overraskelsen stor, da det
viste sig, at disse 5 englændere slet ikke eksisterede. Så der var simpelthen
kun os 3 personer ombord på båden, udover guiden og 4
besætningsmedlemmer. Det var ren luxus, og jeg fatter ikke hvordan de har
kunnet tjene penge på den tur.

Nå, men selve vandet:
Ras mohammed var sigten desværre ikke så god som den plejede. Ca. 15-20m
og en masse små partikler i vandet. Tiran strædet var til gengæld krystalklart.
Temperaturen i vandet lå på 27-28 grader. Over vand var den 37 om dagen og
24-28 om natten, (inde på land lå den på 40-42 grader om dagen og 30 om
natten).
Bølger var der ikke meget af, udover lidt i Tiran strædet, men slet ikke noget
der
er værd at være nervøs for.

Jeg har taget lidt UV billeder med et kamera jeg lånte fra Ocean Dive. Det
hedder
Epoque ET-30s, og er mit første forsøg med undervandsbilleder. Selvfølgelig ikke
uden
at jeg skulle kvaje mig. Jeg tror jeg desværre er kommet til at tage en film 2
gange :((
(hvis nogen kan sige helt præcist, at det ER det som der er sket, så giv gerne
lyd. Jeg
står med en film der er total tom, og så denne som ligner en dobbelfilm).
Det er sgu ikke nemt når man er vant til den digitale verden.

Hvis i vil se billederne kan i finde dem her på min hjemmeside:
htpp://akvariet.terrabyte.dk - Det er ikke en decideret dykker relateret side,
men derimod
en side om mit saltvandsakvarie.
Hvis nogen ser billederne, og måske genkender de to dykkere der er på det
næstsidste
billede på Album1, så er det de to omtalte dykkere i det nyeste nummer af DYK, i
artikleserien
om nærved ulykker. Så ja, verden er lille og Ulla er kommet i vandet igen

Og skulle nogen være yderlig interesseret, så er vi allerede nu i gang med at
planlægge den
næste tur, som vi forventer til lige i starten af det nye år, hvor vi
køber/lejer hele båden i en
uge. Det er meget billigere!

Mvh
Kim Andersen

Mvh/Greetings
Kim Andersen

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 05-07-03 11:03

Hej Kim

Det var sku godt nok surt med dine billeder :(
Mig og min kærste er også lige kommet hjem fra Sharm El Sheike
vi havde vores digital kamera med (canon A40) og vi fik 532 fine billeder
Jeg HAR lavet samme nummer som dig og det fik mig til at hade almindelig
kameraer så maget af jeg købte et digicam for min surt tjente penge, så er
men sku sikker på at få noget med hjem

Jeg har uploadet nogen af min billeder på www.uvf.dk så du kan jo tage et
kig hvis det er

Mvh

K.L.Rasmussen
www.norresundbysportsdykkerklub.dk

Fra : Kim Adersen

Dato : 05-07-03 11:55

> [...]
>kameraer så maget af jeg købte et digicam for min surt tjente penge, så er

Det eneste jeg er lidt nervøs for med et digitalt kamera, det er at man skal
ligge fantastisk stille i vandet, ikke mindst fordi de forbandede digitale
kameraer
ikke tager billedet i lige det øjeblik man trykker på knapper. Det er under
normale
forhold ikke det store problem, men når man f.eks ligger tæt på et rev og skal
tage billeder af noget meget småt, så kan det være svært, hvis der er lidt
strøm.
Der er man lidt heldigere stillet med et almindeligt kamera.
Men næste gang har jeg også et digitalt med. Så må jeg se hvordan det går

>Jeg har uploadet nogen af min billeder på www.uvf.dk så du kan jo tage et
> [...]

Der er faktisk nogle rigtig gode billeder i mellem. Specielt dem af skildpadden
er
knivskarpe.

Mvh/Greetings
Kim Andersen

Fra : Ink

Dato : 05-07-03 12:55

On Sat, 5 Jul 2003 00:20:11 +0200, Kim Adersen<kim@klovtofte.dk> wrote:

> [...]
>står med en film der er total tom, og så denne som ligner en dobbelfilm).
>Det er sgu ikke nemt når man er vant til den digitale verden.

Har du set efter om dine negativer også har ovenstående fejl?

Ellers nogle fine billeder, jeg håber det er laboratoriet som har kløjst i det,
og dine negativer er ok...
--
Henrik

Fra : Kim Adersen

Dato : 05-07-03 16:26

> [...]
>
>Har du set efter om dine negativer også har ovenstående fejl?
>
>Ellers nogle fine billeder, jeg håber det er laboratoriet som har kløjst i

Negativerne er det samme, desværre.

Mvh/Greetings
Kim Andersen