Ståltag ?
Fra : H.Jørgensen

Dato : 01-04-01 09:22

Jeg skal til at lægge nyt tag på mit sommerhus, og har derfor set på nogle
ståltage, men jeg syntes at det er svært at vælge.
Er der nogle som har erfaring med ståltag vil jeg gerne høre dem.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-04-01 11:32

"H.Jørgensen" wrote:

> Jeg skal til at lægge nyt tag på mit sommerhus, og har derfor set på nogle
> ståltage, men jeg syntes at det er svært at vælge.
> Er der nogle som har erfaring med ståltag vil jeg gerne høre dem.

Det lyder så sjovt når det havler.
Dels skal taget være helt fladt.
Hvis du har et paptag, og vil have ståltag, så er det nemmest, at bygge et
helt nyt hus,
da der er 10.000 små skævheder i paptaget

Fra : jesper De Havn

Dato : 01-04-01 13:29

H.Jørgensen <hej@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> ståltage, men jeg syntes at det er svært at vælge.
> Er der nogle som har erfaring med ståltag vil jeg gerne høre dem.

Vi har sat ståltag på vores udhuse hvor der var tagpap på før vi lave lægter
på det gamle tag også satte stålplader på det er meget nemt og man kan ligge
et 60kvm tag på en weekend med hjælp af et par venner men hvis man ikke har
et undertag skal man ikke spare og ikke købe dem uden kondensbeskyttelse da
de drypper meget dem vi har brugt hedder vist lintab og er til tage med
rejsning
jesper havn

Fra : Carsten Ågren

Dato : 01-04-01 13:52

Jeg har f.eks. prøvet at lægge decra-tag, og det er hamrende nemt, og bliver
perfekt tæt. Der findes en masse andre typer, nogen billigere nogen dyrere -
men de er alle lette at lægge på, og holder meget, meget længe i forhold
till tagpap.
Med venlig hilsen
Carsten Ågren