ISAM
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 04-07-03 21:58

Hej NG
Et uventet problem er dukket op.
I VB6.0 har jeg lavet et databaseprogram, jeg har mange
gange compileret til exe filer, og de har kørt godt på min
egen maskine.
Nu har jeg haft et brekdown på min maskine og formateret
C.
Det meste kører godt igen, men i dag da jeg ville køre en
af mine exe fra mit databaseprogram på min maskine fik
jeg en fejlmeddelelse:
Run-Time error '3170'
Couldn't find installable ISAM.
Nogen der har et godt bud.
m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Krabsen

Dato : 04-07-03 22:54

Hurtigt bud en sen aften:

ISAM er noget med databasedriver. Har du den rigtige jet-driver installeret
i forhold til den (formentlig) Access-version, som databasen er?

Før-break havde du evt. Office-pakken installeret incl Access og ikke efter?

Har du installeret VB igen eller kun runtime-delen? Mangler den
(runtime-delen) evt. databasedrivere?

Blot et par langskud

/Krabsen

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 05-07-03 08:48

Hej Krabsen
Jeg har installeret hele Vb6.0, og det mærkelige er, at i selve Vb6.0
kan jeg godt køre programme.
Men om jeg har den rigtige Jet driver ved jeg ikke rigtigt, mon der er
nogen der ved hvad jeg skal have og evt. hvor jeg kan få fat i den.
m.v.h.
ole
Snip---

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 05-07-03 23:08

Hej NG
Jeg har selv fundet ud af det.
Hvis nogen er på samme problem kan de bare skrive.
Ole J. Hansen

Fra : Krabsen

Dato : 07-07-03 07:13

Du kunne jo også kort skitsere løsningen her i NG - så er den arkiveret,
hvis nogen senere skulle søge efter problemet.

mvh

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 07-07-03 16:06

Hej igen
Krabsen skrev her med en kort skitse, den kommer her, lad nu
være med at grine, det er garanteret ikke den smarteste løsning,
men den løste mit problem.
Jeg har taget løsningen ud af min database "Viden", hvor jeg smider
en masse, som jeg måske får brug for igen, så derfor er det måske
ikke organiseret så godt:
http://www.prd-software.com.au/prd/downloads/eval/hmpv6/hmpdownloadlink.asp
http://www.prd-software.com.au/prd/downloads/eval/hmpv6/dl.asp?n=30084

Filen hedder HMP607EVAL

Kan helbrede:
Run-Time Error '3170'
Couldn't find installable ISAM

Spørgsmål ?
Krabsen skrev også, at så var det arkiveret, så kunne man altid finde det
igen,
vil det sige, at man kan gå ind og finde noget måske meget gammelt, og hvis
man
kan hvordan ?
m.v.h.
ole