HTML begynderspørgsmål
Fra : thorsten

Dato : 04-07-03 15:00

Hey

Jeg laver websites i HTML tables og har svært ved at få mine
tables
til at indeholde eksisterende html sider og php scripts.

f.eks. vil jeg gerne have et tabel til at indeholde mit php news
script, og i et andet table, på samme side, vil jeg have et
billede.

Hvad skal jeg skrive for at få mit table til at loade mit
script...??

HJÆÆÆÆÆLP !!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 04-07-03 15:57

In news:be418a$470$1@sunsite.dk,
thorsten <thorstentofod@hotmail.com> typed:

> Hvad skal jeg skrive for at få mit table til at loade mit
> script...??

Som udgangspunkt kan du ikke loade noget med ren HTML. Men da du også bruger
PHP er det bare at lave noget i retning af:

Altså opbygge tabellen med HTML og så bruge PHP til at indsætte data i de
enkelte celler. Dine PHP-scripts skal selvfølgelig ikke outputte
fuldstændige HTML-dokumenter (med head, title og body).

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-07-03 16:36

Mikkel Z. Herold (MZH) wrote:
> Som udgangspunkt kan du ikke loade noget med ren HTML. Men da du også bruger
> PHP er det bare at lave noget i retning af:

location har ikke noget at gøre her, den skal bare udelades

> Altså opbygge tabellen med HTML og så bruge PHP til at indsætte data i de
> enkelte celler. Dine PHP-scripts skal selvfølgelig ikke outputte
> fuldstændige HTML-dokumenter (med head, title og body).

du kan læse en masse mere om php-includes på webcafe.dk og på
dk.edb.internet.webdesign.html.serverside.php

mvh

Jesper Brunholm

Fra : thorsten

Dato : 04-07-03 17:16

Tak for jeres svar.

Jeg ledte lidt selv på diverse for at finde frem til at indsætte eksisterende
html sider ind i et table og fandt følgende:

<--!#include-file"test.htm"-->

Men det fungerer ikke rigtigt ? hvad gør jeg forkert ?

/Thorsten

Fra : Stig Nygaard

Dato : 04-07-03 17:27

Hej Thorsten

thorsten wrote:
> <--!#include-file"test.htm"-->
> Men det fungerer ikke rigtigt ? hvad gør jeg forkert ?

For det første kræver det at webserveren understøtter SSI (Server Side
Includes). Det gør de billigste webhoteller som regel ikke.

Dernæst ser det også ud til at der er noget galt med syntaksen. Du
mangler nok et mellemrum eller et "=" vil jeg tro, men jeg kan ikke lige
huske SSI syntaksen på stående fod.

Jeg har bemærket at du på denne side skriver:

> Hvis du gerne vil undgå at bruge Internet Explorer (af politiske
> eller sikkerhedsmæssige årsager...), kan jeg anbefale Mozilla. Det
> er "kernen" fra de ældre Netscape browsere, der er blevet
> videreudviklet, og den virker glimrende!

Jeg kan kun befalde anbefalingen, men du har nu ikke facts korrekt når
du skriver at det er "kernen" fra de gamle Netscape browsere der er
videreudviklet på. Kernen i de gamle Netscape browsere (->4.x) var så
håbløse at man startede helt forfra fra bunden med at udvikle Mozilla.
Nyere Netscape browsere derimod (Netscape 6->) bygger på Mozilla.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 04-07-03 17:31

Hej

> Jeg har bemærket at du på denne side skriver:

Hov det var ikke dig (Thorsten), men Mikkel der havde den side.

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 07-07-03 12:17

In news:3f05abdf$0$13235$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Stig Nygaard <stig@REMOVE-THISrockland.dk> typed:

> Hov det var ikke dig (Thorsten), men Mikkel der havde den side.

Nemlig! Men jeg takker for rettelsen!

Mikkel