Motorola CD930, låst ude..
Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-07-03 14:43

Jeg skulle spille kong dario og sætte tastatur lås på min cd930, i den tro
at det blot skulle låses op med * eller lignende.. men nej !
Nu spørger den efter en telefon låse kode (4 cifre) når jeg tænder
den -efter at have indtastet pin, som JEG [1] aldrig har defineret, det
eneste jeg kan gøre er at ændre den låsekode, men det kræver så en
sikkerheds-kode (6 ciffre) -som jeg naturligvis heller ikke har...

Hvad gør man ?
RTFM duer ikke da jeg ikke har manualen. Kan ikke finde den på nettet,
heller ikke hos motorola.

[1] Mobilen har tilhørt en anden før, men jeg har ikke mulighed for at
kontakte ham.

Jeg har prøvet:
* at indtaste pin 1 og pin 2 ved låsekode
* forskellige kombinationer fra puk1/2 som er på mere end 4/6 tal..
* forskellige kombinationer fra puk1/2 og pin 1/2 ved sikkerheds kode.
* nummer serier fra imei, både ved sikkerheds koden og låsekoden
* lade mobilen ligge uden strøm i 2 dage
* fjerne sim kortet, så skriver den blot indsæt sim, uden andre muligheder

Jeg formoder at låse & sikkerheds koden må være gemt på kortet, men kan man
omgå den på en måde -evt. fra en anden telefon, men den kan vel også ligge
i telefonen.. jeg er lidt usikker her.

Nogen der kan komme med et par skarpe til hvordan jeg bypasser den ?

Skulle nogen være i tvivl om de hjælper en mobiltyv kan jeg godt
dokumentere at både telefon og sim er mit -på lovlig vis :)

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Fischer

Dato : 04-07-03 14:52

> Nu spørger den efter en telefon låse kode (4 cifre) når
> jeg tænder den -efter at have indtastet pin.

0000

> men det kræver så en sikkerheds-kode (6 ciffre)

000000

*Fischer

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-07-03 16:01

Fischer 's insignificant opinion was stated in:
3f058693$0$24681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> 0000
virkede desværre ikke.. havde også prøve den

> 000000

:D
Den virkede tilgengæld der!

Der står et par kolde hancock øl til dig i mit køleskab!

Tak :)

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Fischer

Dato : 04-07-03 20:15

> Der står et par kolde hancock øl til dig i mit køleskab!

Det lyder da godt.
Selv om jeg kun har 60 km. til Skive, så er det ikke så tit jeg kommer der.
Jeg var vist til trav for 3 år siden, såe ....

Du må nok hellere selv drikke de øl ved en festlig lejlighed.

*Fischer