Salg af billetter på auktioner m.m.?
Fra : JS

Dato : 04-07-03 09:28

Er det tilladt at sælge koncert- og fodboldbilletter på eksemeplevis QXL,
DBA m.m. til over den oprindelige købspris?

Fra : KC

Dato : 04-07-03 09:59

"JS" <js@hotmail.fg> skrev i en meddelelse
> Er det tilladt at sælge koncert- og fodboldbilletter på eksemeplevis QXL,
> DBA m.m. til over den oprindelige købspris?

Hvorfor skulle det ikke være tilladt? Købmanden sælger jo også varen "dyere"
end indkøbsprisen.

Hvis der er nogen der er villige til at give mere for en billet end sælger
selv har givet er der jo bare en fortjeneste. Mange gange forsøger fx
Roskilde Festival jo at kommen denne speukaltion til livs, ved at man kun
kan købe et vist antal biletter.

Er det ikke blot et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.....

mvh

KC

Fra : Henning

Dato : 04-07-03 10:11

On Fri, 4 Jul 2003 10:58:52 +0200, "KC" <kc_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kan købe et vist antal biletter.
>
>Er det ikke blot et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.....

Jeg fandt lige den "officielle" side - så skulle den sag vist være
uddebateret
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19910076929-REGL
Bekendtgørelse af lov om forbud mod videresalg af billetter til
offentlige forlystelser

Herved bekendtgøres lov nr. 677 af 22. december 1919 om forbud mod
videresalg af billetter til offentlige forlystelser med de ændringer,
der følger af lov nr. 213 af 4. juni 1965

§ 1. Videresalg af billetter til offentlige forlystelser, ved
hvilket sælgeren søger at opnå fortjeneste, er forbudt. Det kongelige
Teaters loger kan dog som hidtil bortsælges ved offentlig auktion for
en sæson ad gangen, og for de således solgte billetter gælder
bestemmelsen ikke.

§ 2. Kulturministeren kan give boglader, bureauer, kiosker og
lignende forretninger i passende antal bevilling til mod et af
ministeren fastsat vederlag at modtage og besørge forudbestilling af
billetter til offentlige forlystelser.

§ 3. Overtrædelse af loven straffes med bøde.

§ 4. Denne lov træder i kraft straks.

Kulturministeriet, den 25. november 1991

P.M.V.

E.B.

Jakob Pelch

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Tommy Hansen

Dato : 04-07-03 13:30

> Hvorfor skulle det ikke være tilladt? Købmanden sælger jo også varen
"dyere"
> end indkøbsprisen.
>
> mvh
>
> KC

Fordi det står i loven. Dette er ikke en gætteleg.

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : Henning

Dato : 04-07-03 10:05

On Fri, 4 Jul 2003 10:28:20 +0200, "JS" <js@hotmail.fg> wrote:

>Er det tilladt at sælge koncert- og fodboldbilletter på eksemeplevis QXL,
>DBA m.m. til over den oprindelige købspris?

Nej - se evt. http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-150.html

Hele lovteksten ligger her
http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A1991/0076929.htm, men da jeg ikke kan
se hvem der står bag denne server, stoler jeg ikke på den?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-07-03 10:11

Henning <newsmail@mailme.dk> skrev:

> Hele lovteksten ligger her
> http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A1991/0076929.htm, men da jeg ikke
> kan se hvem der står bag denne server, stoler jeg ikke på den?

Det er Retsinfo som du roligt kan stole på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : JS

Dato : 04-07-03 10:21

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - se evt. http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-150.html

Ok, tak for svaret.
Alligevel er der rigtig mange der gør det, hvis man kigger på QXL.
Er det noget der bliver gjort noget ved eller skal det politianmeldes af en
tilfældig der har lyst til at gå op i den slags?

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-07-03 10:47

JS wrote:

> Alligevel er der rigtig mange der gør det, hvis man kigger på QXL.
> Er det noget der bliver gjort noget ved eller skal det politianmeldes af en
> tilfældig der har lyst til at gå op i den slags?

hmmmmmm, I TVlorry interviewede de RoskildePoliti om netop dette emne og
betjenten må vist have haft en dårlig dag, for han sagde noget om, at
det ikke var ulovlig og det netop var udbud/efterspørgsel der gældte.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : K

Dato : 04-07-03 15:30

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev
> hmmmmmm, I TVlorry interviewede de RoskildePoliti om netop dette emne og
> betjenten må vist have haft en dårlig dag, for han sagde noget om, at
> det ikke var ulovlig og det netop var udbud/efterspørgsel der gældte.

Han havde nok nogle billetter han skulle have afsat til efterspørgselspris
: )

Kasper R. Petersen

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-07-03 19:26

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
> [...]
[klip]> Hele lovteksten ligger her
> http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A1991/0076929.htm, men da jeg ikke kan
> se hvem der står bag denne server, stoler jeg ikke på den?

Foruden Lovtidende er dette det tætteste, du kommer på en autoritativ kilde.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Henning

Dato : 05-07-03 09:19

On Fri, 4 Jul 2003 20:25:42 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
>[klip]> Hele lovteksten ligger her
>
>Foruden Lovtidende er dette det tætteste, du kommer på en autoritativ kilde.

Det undrede mig bare, at jeg kun kunne slå op på ip-adressen og ikke
et domænenavn?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ole Andersen

Dato : 05-07-03 19:56

Henning wrote:
> Det undrede mig bare, at jeg kun kunne slå op på ip-adressen og ikke
> et domænenavn?

Du kan også gå ind via http://www.retsinfo.dk og søge dig vej frem, men
det er ikke overvældende brugervenligt..

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.net
Thesis #41: Companies make a religion of security, but this is largely