Arbejdsskadesag
Fra : Anita

Dato : 03-07-03 21:49

Hej
Jeg håber jeg er i den rigtige gruppe, ellers må i lede mig videre.
Jeg har en sag kørende i ask. Jeg har ikke hørt en lyd fra dem siden april,
hvor jeg fik at vide at min sag blev forelagt erhvervssygdomsudvalget til
afgørelse d. 6 maj. Igår kontaktede jeg dem for at høre nærmere, da det
undrer mig at jeg ikke hørte noget. Jeg fik at vide at min sag nu ligger
til ménvurdering, men kunne ikke få yderligere oplysninger. Hvor lang tid
kan jeg forvente at der går inden jeg hører fra dem, og betyder det at min
sag er anerkendt??

Venlig hilsen
Anita Rasmussen

--
www.kristinafastrup.webbyen.dk (lidt om hunde og katte)
www.martinfastrup.webbyen.dk

Fra : MAndersen

Dato : 04-07-03 07:06

"Anita" <anitaosk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg forvente at der går inden jeg hører fra dem, og betyder det at min

Jeg vil gætte på at du får svar ultimo august, hvis det er muligt for dem at
vurdere dit mén nu, altså hvis din tilstand er stationær.

mvh
MAndersen

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 04-07-03 11:46

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> writes:
>få yderligere oplysninger. Hvor lang tid
>min sag er anerkendt??

Jeg syntes det lyder mærkeligt, at du ikke har fået
erhvervssygdomsudvalgets afgørelse, især når de oplyser, at din sag ligger
til ménvurdering. Det ville den jo kun gøre, hvis de har anerkendt din
erhvervssygdom.

Hvis ikke din skader er anerkendt, så forstår jeg ikke den besked du har
fået, men min mening er også, at vor herres og Arbejdsskadestyrelsens veje
er uransaglige.

Der kan godt gå lang tid inden du får svar, der er ingen der kan fortælle
dig hvor lang tid der, men jeg har gjort mig til at vane rykke én gang
mundtlig. 4 uger efter giver jeg en skriftlig rykker og ca. en måned efter
klager jeg til ledelsen. Der rykkes selvfølgelig kun hvis sagen ligger
stille i styrelsen. Hvis der afventes oplysninger fra 3. mand, rykker jeg
selvfølgelig ikke.

>Jeg vil gætte på at du får svar ultimo august, hvis det er muligt for dem
>at
>vurdere dit mén nu, altså hvis din tilstand er stationær.

Det var modigt af dig, at gætte på en dato for svar fra
Arbejdsskadestyrelsen, det ville jeg aldrig turde gøre

Fakta er, at de er voldsom underbemandede i styrelsen og halter langt
bagefter. Det er kun lige med nød og næppe de overholder de lovmæssige
tidsfrister for afgørelserne. Jeg oplever ofte, at der i op til halve år
ikke sker noget som helst i sagerne.

Man kan selvfølgelig prøve noget andet for at fremme sin sag. Jeg havde et
medlem, der dels var så træt af at vente på sin afgørelse og dels var
økonomisk helt ude i tovene, at han tog sin bil (han boede i Esbjerg) og
kørte over til arbejdsskadestyrelsen. Han fik fat på sagsbehandleren, tog
en sludder med hende, og fik forklaret sin situation. Dagen efter lå
erstatningen der. Det er ikke fordi jeg mener, at det skal alle sammen
gøre, men hvis man er lidt utraditionel, så kan det jo godt være at man
fremmer sin sag.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : anita

Dato : 04-07-03 12:14

"Poul Erik Rise /SID" <rise@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> erhvervssygdomsudvalgets afgørelse, især når de oplyser, at din sag ligger
> til ménvurdering. Det ville den jo kun gøre, hvis de har anerkendt din

Hej

Det forstod jeg heller ikke så jeg ringede til min fagforening. Desværre var
sagsbehandleren der ikke, så det fik jeg ikke noget ud af. Hende kan jeg
først tale med mandag eller tirsdag i næste uge. Nu vil jeg prøve at ringe
til ASK igen og så forhåbentlig får et mere brugbart svar.

Venlig hilsen

Anita