Nokia 3210: Uoriginalt batteri svulmer op
Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 04-07-03 09:58

En mærkværdig oplevelse: For et par dage siden opdagede jeg tilfældigt,
at min Nokia 3210 under opladning var blevet _meget_ varm, og at
batteriet i den var i gang med at svulme op. Jeg fik selvfølgelig hurtigt
afbrudt strømmen, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad der
var sket, hvis jeg ikke havde opdaget det.

Der er tale om et uoriginalt batteri, som har fungeret fint (bedre end det
originale nogensinde har gjort) i knap et års tid - men pludselig fik det
altså nykker... Batteriet er et Ni-MH batteri med en kapacitet på 1200
mAh, og det har flg. påtegning:
"Pc-M BN3MI 2.4V" samt "Made in China".
- så er andre advaret, hvis I har samme batteri.

Kan det evt. være telefonen (3 år gammel), der ikke længere kan styre
ladningen, eller er det helt sikkert batteriet den er gal med? Jeg tør
naturligvis ikke at bruge batteriet længere (det kan heller ikke være i
telefonen mere) og er gået tilbage til mit udslidte original-batteri
foreløbig.

Mvh. Erland