Hvordan køber man en andens mobil-nummer?
Fra : Jakob Munck

Dato : 03-07-03 23:45

Jeg har læst i den Blå Avis, at der er gode mobilnumre til salg. Men hvis
man gerne vil købe et sådant nummer, hvordan får man det så overført til sin
egen operatør? Selv skal jeg snart oprette et nyt abonnement hos Telmore,
kan jeg så bede dem om at give mig det nummer, som jeg eventuelt har købt af
en anden? Eller kan det tænkes, at de ikke kan/må anvende dette nummer?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-03 23:59

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> give mig det nummer, som jeg eventuelt har købt af en anden?
> Eller kan det tænkes, at de ikke kan/må anvende dette nummer?

Nummeret skal bare være tilknyttet et abonnement som så overdrages
med nummer og hele svineriet.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Jakob Munck

Dato : 04-07-03 00:17

> Nummeret skal bare være tilknyttet et abonnement som så overdrages
> med nummer og hele svineriet.

Men hvis man nu ikke ønsker at være kunde hos den operatør, som det
pågældende abonnement gælder hos, kan man så flytte nummeret over til et nyt
abonnement hos en anden udbyder?

Koster det ekstra at oprette et abonnement hos en udbyder, hvis man ønsker
at flytte er nummer fra en anden (tidligere anvendt) udbyder?

v.h.
Jakob

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 04-07-03 00:26

Jakob Munck wrote:

> [...]
>
> Koster det ekstra at oprette et abonnement hos en udbyder, hvis man ønsker
> at flytte er nummer fra en anden (tidligere anvendt) udbyder?

Nej jeg skulle mene at "nummer-portering" er gratis alle steder, omend det
kan tage utrolig lang tid... (jeg skal ikke kunne sige om det er blevet
bedre).
--
Mvh. Peter.
____________________________________

Fra : Max[DK]

Dato : 04-07-03 07:40

> Men hvis man nu ikke ønsker at være kunde hos den operatør, som det
> pågældende abonnement gælder hos, kan man så flytte nummeret over til et
nyt
> abonnement hos en anden udbyder?

Ja, men det kan være lidt besværligt, så vidt jeg husker

Lad os sige at nummeret er hos TDC og du gerne vil have telmore, Så bliver
du nød til at overtage abb. hos TDC for derefter at flytte det til Telmore
selv, der er lidt ben arbejde, men det kan da lade sig gøre(et nummer kan
ikke flyttes fra en ejer til en anden under en portering, så vidt jeg
husker).

Husk at overdragelse af abb. må de ikke binde dig i 6 mdr., TDC har især en
tendens til at gøre dette...

Mvh Max