Teleimport.dk og Bjørn Jørvad
Fra : Peter

Dato : 03-07-03 21:02

Hej Bjørn,

Det er ikke pænt at hovere, men efter som du i sin tid
hårdnakket forsvarede Teleimport.dk, skal jeg spørge,
om du er begyndt at bøje dig i støvet, jvf. dit løfte i
http://groups.google.com/groups?threadm=3eac033a%240%24142%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk
eller om du vil vente helt til eventuel domfældelse før
du vil fraråde andre at handle med dette foretagende?

Beklager - jeg kunne ikke lade være...

Mvh
Peter

PS: De første beviser på lovovertrædelser fik du som
bekendt allerede i fx
http://groups.google.com/groups?threadm=b8n1cf%24t3n%241%40sunsite.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-03 21:08

"Peter" <peter_usenet5@hotmail-fjern.com> skrev i en meddelelse

KLIP

Hej Peter.

> [...]
> eller om du vil vente helt til eventuel domfældelse før
> du vil fraråde andre at handle med dette foretagende?

Jeg har naturligvis fulgt sagen omkring Teleimport med megen interesse.

Så vidt jeg har kunne læse mig til, er der nu indgivet politianmeldelse på
biksen.

Hvad det *nøjagtigt* går ud på, vil tiden vise.

Har biksen ikke leveret varer som (virkeligt) er forudbetalt, har du 100%
ret i dine tidligere antagelser.

Det kan jeg kun *bøje* mig i støvet for, men samtidig også udtrykke min dybe
beklagelse/fortvivlelse over en (mulig kommende) dårlig forretningsmoral.

> Beklager - jeg kunne ikke lade være...

Du skal såmen ikke beklage .... jeg havde naturligvis gjort det samme som du

Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Joergen B. Rasmussen

Dato : 06-07-03 12:15

Hejsa.
Jeg sidder også med en indbetaling til Teleimport på kr. 2.100 (bankoverført
den 20/5) og har endnu ikke modtaget varen. Har I nogen ide til hvad jeg
skal gøre (udover at ærgre mig "gul og grøn" og at finde en andet sted at
handle)? Er der overhovedet nogen personer som har modtaget mobilos fra
Teleimport?
mvh
Jørgen R.

Fra : Brian [2610]

Dato : 06-07-03 12:57

Joergen B. Rasmussen wrote:
> [...]
> ide til hvad jeg skal gøre (udover at ærgre mig "gul og grøn" og at
> finde en andet sted at handle)? Er der overhovedet nogen personer som

Gå i banken straks... og bed dem om at tilbageføre dine penge, i følge
dk.videnskab.jura så er der en lov der siger, at banken skal tilbageføre
kundens penge, hvis der kan bevises at der er tale om svindel.

Men prøv lige selv at høre nærmere i news:dk.videnskab.jura

Det kan der ikke være nogen der har modtaget telefoner, for han har aldrig
indkøbt en telefon af nogen art... det var i tv for 14 dage siden, politiet
var inde i sagen og hans motiv var i følge dem, at han var røget i stor gæld
til de forkerte mennesker, så han derfor på den måde ville svindle sig til
pengene.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-07-03 13:14

"Brian [2610]" <nospam@REMOVEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
gæld
> til de forkerte mennesker, så han derfor på den måde ville svindle sig til

Det er i grunden højest betænkeligt/mærkværdigt, hjemmesiden ikke for længst
er blevet lukket......

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-07-03 13:34

On Sun, 6 Jul 2003 13:57:04 +0200, "Brian [2610]"
<nospam@REMOVEtele2adsl.dk> wrote:

>Gå i banken straks... og bed dem om at tilbageføre dine penge, i følge
>dk.videnskab.jura så er der en lov der siger, at banken skal tilbageføre
>kundens penge, hvis der kan bevises at der er tale om svindel.

Det kræver vel også at der er nogle penge at tilbageføre.

Kurt Brixen

Fra : JMo.

Dato : 06-07-03 15:22

"Brian [2610]" <nospam@REMOVEtele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> dk.videnskab.jura så er der en lov der siger, at banken skal
> tilbageføre kundens penge, hvis der kan bevises at der er tale om

Det gælder *udelukkende* ved betaling med hævekort, kreditkort og lignende.
Ikke ved forudbetaling via bankoverførsel eller giro.

Fra : Oros

Dato : 06-07-03 16:06

JMo. wrote:
> Det gælder *udelukkende* ved betaling med hævekort, kreditkort og
> lignende. Ikke ved forudbetaling via bankoverførsel eller giro.

og hvis det endelig gjorde ville det _stadig_ kræve at der var penge i den
anden ende at tilbageføre _fra_
Så dem der har betalt penge kan godt se dem for værende tabt. Jeg tror
udelukkende det vil være at kaste gode penge efter dårlige at forsøge noget
"som koster penge" i et forsøg på at få dem retur.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : JMo.

Dato : 06-07-03 19:31

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> wrote in

> og hvis det endelig gjorde ville det _stadig_ kræve at der var penge i
> den anden ende at tilbageføre _fra_

(Forudsat vi taler betalinger foretaget via nettet:)

Det ville der som regel også være, for det er *banken* der tilbageføres
fra. Først *derefter* vil banken (PBS) søge at få dækket beløbet hos
butikken. Og hvis ikke, så må banken (PBS) finde pengene i den pujle der er
indbetalt som risikopræmie i forbindelse med øvrige transaktioner.

> Så dem der har betalt penge kan godt se dem for værende tabt. Jeg tror
> udelukkende det vil være at kaste gode penge efter dårlige at forsøge
> noget "som koster penge" i et forsøg på at få dem retur.

Ja i denne sag er der nok ikke noget at gøre...

Fra : Oros

Dato : 06-07-03 23:48

JMo. wrote:
> [...]
> beløbet hos butikken. Og hvis ikke, så må banken (PBS) finde pengene
> i den pujle der er indbetalt som risikopræmie i forbindelse med

Dokumentation/kilde? En visa-overførsel via nettet tager lang tid at få
tilbageført hvis man aldrig har modtaget en vare. Grunden til denne ventetid
må da netop være at beløbet anmodes tilbagebetalt fra kilden, og først når
dette sker kommer de kunden i hænde via PBS. Hvis PBS/banken lagde ud til at
starte med forklarer det da ikke ligefrem den måned til 3 der kan gå før det
sker. Hvorfor skulle de i øvrigt lægge penge ud for skødesløse kunder? Det
må da stå for egen regning, eller firmaet i den anden ende, da aldrig
bank/pengeinstitut? Risiko-præmie? Jeg kan slet ikke se hvorfor en bank
skulle gå ind og dække for noget de intet har med at gøre udover selve
transaktionen?

> Ja i denne sag er der nok ikke noget at gøre...

Det tror jeg heller ikke, der står et stort rundt nul på den girokonto nu,
og da giro-beløb ovenikøbet slet ikke kan tilbageføres så står man ikke
skidegodt, og hvis gutten (martin A) havde brugt alm. bankoverførsel og tømt
kontoen så den stod på et stort rundt nul, så nægter jeg ganske simpelt at
tro på at nogen bank/institution ville forbarme sig over de stakkels naive
kunder der havde smidt penge efter dette svindelnr. - hvorfor skulle de dog
det?

Fra : JMo.

Dato : 07-07-03 20:56

> [...]
> PBS/banken lagde ud til at starte med forklarer det da ikke ligefrem
> den måned til 3 der kan gå før det sker.

http://www.betaling.dk/dankort/spoerg.htm

Punkt 3, 3. bullet:
"[...]Din kortudsteder tilbagefører beløbet til din konto, medens sagen
undersøges.[...]"

> [...]
> Risiko-præmie? Jeg kan slet ikke se hvorfor en bank skulle gå ind og
> dække for noget de intet har med at gøre udover selve transaktionen?

Danske kort:

http://www.betaling.dk/forret/priser.htm#dankort

"Transaktionsbetaling og risikopræmie
Transaktionsbetalingen udgør 1,95 kr. pr. transaktion uanset købsbeløbet.
Endvidere betales 0,10% af købsbeløbet i risikopræmie."

Fra : Brian [2610]

Dato : 06-07-03 12:58

Joergen B. Rasmussen wrote:
> Jeg sidder også med en indbetaling til Teleimport på kr. 2.100

Hvad har Bjørn i øvrigt at gøre med teleimport.dk ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-07-03 13:10

"Brian [2610]" <nospam@REMOVEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad har Bjørn i øvrigt at gøre med teleimport.dk ?

Absolut *INTET*.

Vi har i NG´en blot haft en heftig diskussion om biksen.

Jeg var fortaler for at give biksen en chance.......

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Brian [2610]

Dato : 06-07-03 13:30

Bjørn Jørvad wrote:

> Absolut *INTET*.

Okay... så er det dumt at skrive det sådan i emne, for der er måske nogen
der blot ser emne, men ikke læser tråden og så kan det andet steds på usenet
give nogen kedelige misforståelser m.m.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-07-03 16:02

"Brian [2610]" <nospam@REMOVEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Okay... så er det dumt at skrive det sådan i emne, for der er måske nogen
> der blot ser emne, men ikke læser tråden og så kan det andet steds på
> [...]

Fuldstændig enig ... når nu usenet er en sand kilde til de utroligste
rygter.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Peter

Dato : 07-07-03 23:45

"Brian [2610]" <nospam@REMOVEtele2adsl.dk> skrev i

> Hvad har Bjørn i øvrigt at gøre med teleimport.dk ?

Hvem siger, at Bjørn Jørvad skulle have noget som helst at
gøre med Teleimport?

Som det tydeligt fremgår af det første indlæg i denne tråd -
http://groups.google.com/groups?threadm=be223g%248qu%241%40sunsite.dk -
er det alene anført, at Bjørn Jørvad hårdnakket forsvarede
Teleimport i "opstartsfasen". Dette har Bjørn Jørvad bekræftet
senere i tråden -
http://groups.google.com/groups?threadm=3f08117e$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk -
og ellers henvises til den oprindelige tråd -
> [...]

> er måske nogen der blot ser emne, men ikke læser tråden
> og så kan det andet steds på usenet give nogen kedelige

Det står intet forkert i emnet. Får man et andet indtryk, må
man have en særdeles fri fantasi. Hvis man i øvrigt baserer sin
tilegnelse af viden kun på overskrifter, kan man lige så godt
degradere sig selv til udelukkende at læse Ekstra-Bladet.
Dette vil jeg dog ikke anbefale. Men som sagt siger overskriften
i sig selv intet, som et normalt voksent menneske kan misforstå.

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk>
skrev i news:3f08150e$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> PS: Hvorfor Peter sammenkæder mit navn med Teleimport
> i emnelinien, må stå for hans egen regning og ... risiko.

Ikke forstået. Hvis Bjørn Jørvad eller andre mener, at der
skulle være noget galt i mit første indlæg, imødeser jeg den
præcise argumentation herfor. Jeg forstår Bjørn Jørvads svar i
http://groups.google.com/groups?threadm=3f048d20%240%2448907%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk
som at Bjørn fint forstår mit indlæg og morskaben heri.
Ellers havde mængden af smileys nok været mindre.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 08-07-03 00:03

"Peter" <peter_usenet5@hotmail-fjern.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> som at Bjørn fint forstår mit indlæg og morskaben heri.
> Ellers havde mængden af smileys nok været mindre.

Jeg forstår udmærket dit indlæg ..... der kunne blot være risiko for at
andre ikke gjorde.

Så en anden gang, venligst undgå at bruge mit navn i emnelinien.

Jeg er komplet "åben" .... mit navn er ganske specielt ... du kan "gemme"
dig under 'Peter...!..?'

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Peter

Dato : 08-07-03 00:18

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk>
skrev i news:3f09fc18$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Så en anden gang, venligst undgå at bruge mit navn i emnelinien.

Det ønske vil jeg da gerne efterkomme, men jeg vil understrege,
at såfremt andre måtte misforstå mit oprindelige indlæg, må de
pågældende være ramt af særdeles alvorlige læseproblemer.
Jeg beklager, hvis det lyder en anelse nedladende over for de
pågældende, men man kan udlede lige så lidt af denne tråds
emne som af overskriften "Enhedslisten og Pia Kjærsgaard".

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 08-07-03 00:23

"Peter" <peter_usenet5@hotmail-fjern.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ønske vil jeg da gerne efterkomme......

Tak skal du have..

PS: Jeg er ikke en offentlig person som kan forventes at blive sat i
forbindelse med det mest utrolige.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-07-03 13:25

"Joergen B. Rasmussen" <jr.fraugde@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> skal gøre (udover at ærgre mig "gul og grøn" og at finde en andet sted at

Se om du kan få tilbageført indbetalingen.

Jeg ville også henvende mig til den politikreds som åbenbart håndterer sagen
og andre relevante instanser.