Dawn of the Dead remake
Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-07-03 09:18

skulle angiveligt udkomme til marts næste år.... jeg er frygter det værste.
De tror da vel ikke de kan gøre det perfekte bedre?.... en skandale...

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 04-07-03 11:49

> skulle angiveligt udkomme til marts næste år.... jeg er frygter det
> værste. De tror da vel ikke de kan gøre det perfekte bedre?.... en
> skandale...

Øv, øv, øv - Hvorfor giver de ikke bare Romero en bunke penge, så vi kan få
en firer istedet?

Jakob

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 04-07-03 12:58

"Jakob Medgyesi" <nexREMOVE@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Øv, øv, øv - Hvorfor giver de ikke bare Romero en bunke penge, så vi kan

> en firer istedet?

Det behøver endda kun at være en MEGET lille bunke penge

http://www.moviemonstermuseum.com/dawn.html

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 04-07-03 22:31

> Øv, øv, øv - Hvorfor giver de ikke bare Romero en bunke penge, så vi kan

> en firer istedet?

Kommer der ikke firer, eller er det hele gået i sig selv igen?
Der var da ihvertfald snak om det for nogen tid siden.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Jesper

Dato : 05-07-03 16:48

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> skulle angiveligt udkomme til marts næste år.... jeg er frygter det værste.
> De tror da vel ikke de kan gøre det perfekte bedre?.... en skandale...

OK, så perfekt er den heller ikke. Jeg var lidt skuffet da jeg genså den
på DVD, det er vist en af den slags film som gør sig bedst på et slidt
VHS bånd så man ikke kan se at kulisserne er dårlige og at effekterne er
lidt halvsløje og heller ikke lægger mærke til den elendige monolyd.

Jeg har skam set den i Saga Bio på Vesterbrograde da den kom op
herhjemme i 1980 og var vildt imponeret. Man var vel lidt mindre blasert
dengang!

Så holder Day of the Dead langt bedre på DVD.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-07-03 18:29

> OK, så perfekt er den heller ikke.

handlingsmæssigt og den reaktion filmen går efter er perfekt!... men du har
ret i at hvis vi deler filmen op i godt og dårligt rent teknisk, ja så går
det galt.... men helhedsindtrykket er stadig meget kraftigt synes jeg. Der
er heller ingen tvivl om at dem der så den da den kom, det være sig i biffen
eller da den kom ud på video første gang, altid vil have et helt specielt
forhold til den end hvis du viser den til en på 15 år i dag... de vil da
helt sikkert hellere foretrække scream, eller et eller andet lort i
stedet... medmindre de virkelig forstår at se en film. Man skal se bort fra
monolyd og lyserødt blod og lade filmens atmosfære krybe under huden på en,
ellers holder den ikke... man skal ikke se den en formiddag med unger
rendende rundt osv.

> [...]
> VHS bånd så man ikke kan se at kulisserne er dårlige og at effekterne er
> lidt halvsløje og heller ikke lægger mærke til den elendige monolyd.

Jeg har ikke set den på DVD, men går ud fra LD udgaven sagtens kan måle sig
med de udgaver der er ude og den udgave er på ingen måde skuffende.

> Jeg har skam set den i Saga Bio på Vesterbrograde da den kom op
> herhjemme i 1980 og var vildt imponeret. Man var vel lidt mindre blasert
> dengang!

Der er ingen tvivl om man var lettere at imponere dengang (glemmer aldrig da
jeg så Star Wars - Empire Strikes back i biffen... I was like WOW!)... men
det gør ikke filmene ringere idag.

> Så holder Day of the Dead langt bedre på DVD.

Ikke bedre, men mindst ligeså godt