Klaverstykke i Matador?
Fra : Thomas Frandzen

Dato : 04-07-03 00:54

Halløjsa allesammen..

I 12. afsnit af Matador (I Lyst og Nød) spiller Regitze og Elizabeth et kort
uddrag af et klaverstykke, som jeg mener at have hørt i en anden film for
nylig.. Det eneste klassiske værk på listen over musik på Matador Online er
Mozarts klaverkoncert nr. 23 i A-dur, men jeg er rimelig overbevist om at
det ikke er uddrag fra den de spiller (uden dog at have gennemlyttet hele
koncerten..) To spørgsmål:

1) Hvilket værk er klaverstykket fra?
2) Nogen idéer til hvilken film jeg mon har hørt den i? (der er sikkert
flere mulige kandidater - helt ukendt er stykket vist ikke..) Jeg har
gennemsøgt mine mentale gemmer for at komme i tanke om i hvilken film jeg er
stødt på det, men indtil videre altså forgæves..

-Thomas
HA.(fil.), CBS
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Babba-Papa

Dato : 05-07-03 20:22

On Fri, 4 Jul 2003 01:54:00 +0200, "Thomas Frandzen" <thf@fzc.dk>
wrote:

> [...]
>nylig.. Det eneste klassiske værk på listen over musik på Matador Online er
>Mozarts klaverkoncert nr. 23 i A-dur.......

Det er det stykke musik Elisabeth spiller i bl.a. afsnit 1, hvor Maude
kommer ind i stuen, Elisabeth fortæller hende at hun har set Arne
(hendes gamle kærlighed)....

Det andet nummer kender jeg desværre ikke titlen på.

Babba-Papa

Fra : vadmand

Dato : 05-07-03 21:43

"Babba-Papa" <superpicadillysovseboevs@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (hendes gamle kærlighed)....
> >
> Det andet nummer kender jeg desværre ikke titlen på.

Helt ærligt, hvorfor svarer du så?

Per V.

Fra : Babba-Papa

Dato : 06-07-03 11:48

On Sat, 5 Jul 2003 22:43:24 +0200, "vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Helt ærligt, hvorfor svarer du så?

Så må du sandelig meget undskylde hr. netbjent !

Jeg ville bare henvise til en scene som havde med det mulige stykke
musik at gøre.

Men nu hvor jeg tilsyneladende har trådt et så intelligent og
fintfølende menneske som dig over tæerne, må jeg jo hellere vare min
mund for fremtiden.

Babba-Papa