dvd og regionskoder!
Fra : Rasmus Storm

Dato : 01-04-01 06:58

Hej!

Hvordan omgår jeg regionskoder, på min Powerbook G4??

Rasmus

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 01-04-01 14:22

Rasmus Storm <rasmus@mac.com> wrote:

> Hej!
>
> Hvordan omgår jeg regionskoder, på min Powerbook G4??

Bruger er DVD afspiller der er regionsfri

Jeg har en liggende på en iMac, aner ikke hvor den kommer fra, den var
der da jeg købte maskinen (brugt). Jeg kan ikke huske hvad den fylder
men er du interesseret kan du enten søge efter den på nettet eller sende
en mail off-list. Den hedder noget med Apple DVD "codefree" player
version 2.2

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-04-01 09:51

Ditte & Nicolai <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> men er du interesseret kan du enten søge efter den på nettet eller sende
> en mail off-list. Den hedder noget med Apple DVD "codefree" player

eller flasher din firmware i DVD drevet så den bliver _ægte_ kode fri.
Hvis din Pismo har et MATSHITA DVD-ROM SR-8174 med firmware version
c113, kan du flashe det til firmware x113 så det bliver til et RPC-1
drev (regionsfrit).

<http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/>

Du skal også have fat i et program ved navn Region, der kan resette
Apples software (ellers skal DVDplayeren geninstaleres efter 5 skift)

NB. du kan ikke bruge den pachede version 2.2 af DVDplayer, da iBook og
TiBook kræver 2.3. de nye G4'ere med Nvida grafikkort kræver version
2.5.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 03-04-01 01:14

Hej Morten

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
>
> NB. du kan ikke bruge den pachede version 2.2 af DVDplayer, da iBook og
> TiBook kræver 2.3. de nye G4'ere med Nvida grafikkort kræver version

Utroligt så mange ting du ved. Jeg har dog så lige et tillægs spørgsmål:
Den føromtalte iMac jeg fik fat i der fulgte der nogle mærkværdige CD'er
med. Der står intet om at det er DVD'er derimod står der "video CD"
Hvordan kan man se dem på en iMac? Eller kan man overhovedet se dem?

Det skal nævnes at de muligvis stammer fra Tyrkiet...

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-04-01 07:24

> [...]

> med. Der står intet om at det er DVD'er derimod står der "video CD"
> Hvordan kan man se dem på en iMac? Eller kan man overhovedet se dem?

De kan afspilles af QuickTime Player - men måske er du nød til at
kopiere den til harddsiken og redigere filetypen.

DVDPlayer kan også afspille VideoCD og formegenlig i bedre kvalitet, du
skal dog helst bruge version 2.3 eller nyere, idet den kan åbne TS
sporene)

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 08-04-01 23:31

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> De kan afspilles af QuickTime Player - men måske er du nød til at
> kopiere den til harddsiken og redigere filetypen.

Nu har jeg så fået tid til at kigge lidt nærmere på disse mærkelige
CD'er. Når jeg åbner den er der fem mapper. En af dem hedder MPEGAV,
inden i ligger der en fil med endelsen .DAT, jeg går ud fra det er denne
der er selve filmen. Skal jeg have ændret filtypen på denne?

Er det et job for Resedit eller?

> DVDPlayer kan også afspille VideoCD og formegenlig i bedre kvalitet, du
> skal dog helst bruge version 2.3 eller nyere, idet den kan åbne TS
> sporene)

Jeg kan ikke finde nogen TS spor, eller også hedder det noget andet. Jeg
har endnu ikke prøvet med ver. 2.3 men gør det om et øjeblik.

Ellers tak for svaret

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Magnus Rohde

Dato : 09-04-01 00:24

d. 09/04/01 0:30 skrev Ditte & Nicolai på roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk
i artiklen 1erkmjf.fgpu2teyysciN%roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk:

> [...]
> inden i ligger der en fil med endelsen .DAT, jeg går ud fra det er denne
> der er selve filmen. Skal jeg have ændret filtypen på denne?

Næ den skal bare åbnes i QuickTime Player, og det er ikke nødvendigt at
ændre på filtypen, endelse eller noget som helst.

Magnus

Fra : Jonas

Dato : 07-04-01 12:25

Hvad med Hitachi GD-7000 DVD-drev (std. i G4/400 Mhz), nogen der har
erfaringer med at ændre firmware-version til den? Der advares adskillige
steder med, at disse små DVD-værktøjer låser drevet hvorefter det skal
udskiftes - og det har jeg ikke lyst (eller råd) til.
Det eneste værktøj jeg kan finde til Hitachi-drevet er et der nulstiller
DVD-softwaren, så man igen kan skifte region 5 gange. Nogen der har
erfaringer med det?

Jonas
--
The sooner you fall behind, the more time you'll have to catch up.
­ Steven Wright

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-04-01 15:23

Jonas <=are.you@ready.dk> wrote:

> [...]
> Det eneste værktøj jeg kan finde til Hitachi-drevet er et der nulstiller
> DVD-softwaren, så man igen kan skifte region 5 gange. Nogen der har

Vent til der kommer en firmware pach til neto dit drev.

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 01-04-01 14:52

Rasmus Storm <rasmus@mac.com> wrote:

> Hej!
>
> Hvordan omgår jeg regionskoder, på min Powerbook G4??
>
> Rasmus
Kig forbi www.opuscc.com og gå ind under "Download".

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 03-04-01 06:48

roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>Der står intet om at det er DVD'er derimod står der "video CD"
>Hvordan kan man se dem på en iMac? Eller kan man overhovedet se dem?

Burde du kunne se med din Quicktime player. Prøv at åbne cd'erne... der
burde ligge et mpeg-spor, som du kan åbne i quicktime.

>Det skal nævnes at de muligvis stammer fra Tyrkiet...

Kan vi levende forestille os

Mvh Ben

(som selv har haft fornøjelsen af en flok kopi-dvd'er fra Beijing. Ofte
med indhold på begge sider og gerne optaget med håndholdt kamera i en
biograf komplet med begejrstrede tilskuere og kinesiske undertekster)