Bedste bud på en Spille server?
Fra : Gork

Dato : 03-07-03 22:11

har fået lov til at stille en server op hos en ven jeg har i sverige der har
BBB. den skal være hurtig og stabil og bruges som server for et spil der
hedder Vietcong .
skal køre med win2000 server. kan det svare sig med dual processor? hvor
mange ram? hdd?

den skal også være til at betale... regner med omkring 5000 kr uden skærm..

Også postet i Dk.edb.hardware

Fra : Simon [8230]

Dato : 04-07-03 09:55

"Gork" <gork89_REMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange ram? hdd?
>
> den skal også være til at betale... regner med omkring 5000 kr uden

Hej
Jeg har pt. denne maskine til salg, og har forestillet mig en pris på 4500
kr.

Det er en IBM Intelistation Pro Z, og den er yderst stabil.
Specs:
2 X Pentium III 733Mhz XEON (Fsb 133, cache 256kb)
1 GB RD RAM (PC600)
2 X 9.1 GB IBM SCSI diske, 10K, 68 pins. ( Mulighed for installering af 6
diske ialt)
Matrox G400 16mb.
CD & floppy (begge IDE)
OEM NT 4.0 (software haves ikke)
Onboard Lyd/LAN.
3 X 120mm interne blæsere.
Kabinet -> http://makeashorterlink.com/?P20E21574

Jeg har selv brugt den til CS server, men grundet min forbindelse 512/512
køre det ikke godt. Når vi har brugt den til LAN arrangementer har der ikke
være nogen som helst problemer.
Det der er vigtigt for serveren, efter min mening, er mængden af RAM, CPU,
Harddisk.

RAM: 1 GB er tilpas, mindre kan også gøre det, men jo mere RAM jo bedre.

CPU: her vil jeg mene at dual CPU klart er bedst, der sendes konstant data
pakker ud, og der modtages datapakker, hvorfor 2 cpu'er kan håndtere dette
bedre.

HD: Du skal ha nogle diske der kan læse/skrive hurtigt, og som kan tåle at
stå tændt konstant, størrelsen skal så self. passe til den mængde
data/programmer du forventer at skulle opbevare/køre.

Jeg synes selv at Serveren jeg har tilsalg ville være et godt bud, men under
alle omstændigheder mener jeg at CPU, RAM, HD er afgørende i valget.

Mvh

Simon
Åbyhøj

Fra : Jonas Jalling

Dato : 04-07-03 10:23

Simon [8230] wrote:
<snip>

> [...]
> RAM, CPU, Harddisk.
>
> RAM: 1 GB er tilpas, mindre kan også gøre det, men jo mere RAM jo

Ja, masser af ram. Det giver serveren mulighed for at loade banerne
hurtigere, da den kan cache dem i ram. Det øger baneskift væsentligt!

> CPU: her vil jeg mene at dual CPU klart er bedst, der sendes konstant
> data pakker ud, og der modtages datapakker, hvorfor 2 cpu'er kan
> håndtere dette bedre.

Counter-strike serveren understøtter ikke dual processor endnu, så du
vil kun få noget ud af det, hvis du vil køre flere servere på samme
computer.

fra http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=faq :
"4. I have an SMP machine but hlds_l only uses one processor? Correct -
at the present time hlds_l is single threaded, so it can only be run on
one CPU at a time. However, Mike from Valve is talking about getting SMP
support put into the server, but the timeframe for this has not been
set.
You can still benefit from 2 (or more) CPUs in an HL server in the sense
that all non-halflife tasks, such as networking, I/O, etc., can be done
by the second CPU, or else you can run multiple servers (just be sure
you have enough memory to support multiple servers)."

> [...]
> tåle at stå tændt konstant, størrelsen skal så self. passe til den
> mængde data/programmer du forventer at skulle opbevare/køre.

Jonas Jalling

Fra : Simon - [8230]

Dato : 04-07-03 10:43

> [...]
> by the second CPU, or else you can run multiple servers (just be sure
> you have enough memory to support multiple servers)."

Vidste jeg sq ikk..
Men anyway, så laver OS også noget arbejde, så der er stadig en fordel i
SMP(Symmetric Multi Processing), men som jonas skriver ikke lige i
afviklingen af CS.

Simon

Fra : Simon - [8230]

Dato : 04-07-03 11:23

well vil sælge den for 4000 kr. hvis nogen er interessede..

Simon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-07-03 11:47

Simon - [8230] wrote:
> well vil sælge den for 4000 kr. hvis nogen er interessede..

Hvad med 10 skumbananer ?

Hvis du absolut vil forsøge af afsætte ting vha. denne nyhedsgruppe,
så send det privat, som mail... ellers smut over i dk.marked.*

// Hans, der henter popcorn med det samme..
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : "Troels Hansen

Dato : 04-07-03 12:30

Jonas Jalling wrote:
> Counter-strike serveren understøtter ikke dual processor endnu, så du
> vil kun få noget ud af det, hvis du vil køre flere servere på samme
> computer.

Serveren skulle da ikke bruges til counter strike???

Fra : Jonas Jalling

Dato : 04-07-03 12:36

Troels Hansen <4895> wrote:
> så du
>
> Serveren skulle da ikke bruges til counter strike???

Hvis du lod være med at quotefucke, kunne du se hvad det var jeg svarede
på. Jeg har ikke skrevet at Gork skulle bruge den til CS. Jeg skrev blot
at CS ikke understøttede SMP, da Simon skrev at han havde brugt den som
CS server, og at det var godt med SMP, når man hostede en spilserver...

Jonas Jalling

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-07-03 18:38

In dk.edb.hardware.server, Gork <gork89_REMOVE@hotmail.com> says...
> Også postet i Dk.edb.hardware

Så burde du måske kigge lidt på
http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

og
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Internicserver

Dato : 19-07-03 05:51
Fra : Peter T

Dato : 09-07-03 02:35

Til omkring 5 kilo, vil mit bedste bud være en
P4 2,4 GHz 800 Mhz HyperT
2 * 512 PC3200 Ram
WD Raptor + evt. en stor disk til storage

på et eller andet bundkort.

Dual og < 5000 kr. Det bliver svært. imho.

Peter