|
| Opsigelse af Abonnement Fra : Kenneth Kristensen |
Dato : 03-07-03 16:36 |
|
Hejsa !
Jeg har et site liggende hos en webudbyder (webdomain.dk), og vil nu gerne
høre hvad jeg skal gøre, for at komme ud af dette. Jeg har prøvet at ringe,
sende e-mail, her kommer der ingen response. Jeg har også læst at hvis man
sender et anbefalet brev, kommer dette retur, da de ikke gidder at hente
det.
Hvad gør jeg, for at komme ud af dette på en måde der også holder i
retten...
Med venlig hilsen
Kenneth Kristensen
| |
Anders Thorsen Holm (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Anders Thorsen Holm |
Dato : 03-07-03 16:48 |
|
Kenneth Kristensen wrote:
> Jeg har et site liggende hos en webudbyder (webdomain.dk), og vil
> nu gerne høre hvad jeg skal gøre, for at komme ud af dette. Jeg
> har prøvet at ringe, sende e-mail, her kommer der ingen response.
> Jeg har også læst at hvis man sender et anbefalet brev, kommer
> dette retur, da de ikke gidder at hente det.
>
> Hvad gør jeg, for at komme ud af dette på en måde der også holder
> i retten...
Først og fremmest: står der noget i aftalebetingelserne vedrørende
opsigelse af abonnementet?
Ellers kan du benytte det gamle "trick": send opsigelsen både som
almindeligt og anbefalet brev - sørg for at få postkvitteringer for
begge. Eet af brevene må nødvendigvis nå frem.
--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard
| |
Kenneth Kristensen (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Kenneth Kristensen |
Dato : 03-07-03 16:52 |
|
Det kan jeg ikke sige dig om der gør, da siden atter er nede. Hvordan mener
du med post kvtering på almindeligt brev. an man ikke også faxse brevet....?
Med venlig hilsen
Kenneth
"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse
news:Xns93ADB4EEAD1E5zoolook@130.225.247.90...
> Kenneth Kristensen wrote:
>
> > Jeg har et site liggende hos en webudbyder (webdomain.dk), og vil
> > nu gerne høre hvad jeg skal gøre, for at komme ud af dette. Jeg
> > har prøvet at ringe, sende e-mail, her kommer der ingen response.
> > Jeg har også læst at hvis man sender et anbefalet brev, kommer
> > dette retur, da de ikke gidder at hente det.
> >
> > Hvad gør jeg, for at komme ud af dette på en måde der også holder
> > i retten...
>
> Først og fremmest: står der noget i aftalebetingelserne vedrørende
> opsigelse af abonnementet?
>
> Ellers kan du benytte det gamle "trick": send opsigelsen både som
> almindeligt og anbefalet brev - sørg for at få postkvitteringer for
> begge. Eet af brevene må nødvendigvis nå frem.
>
> --
> Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
>
> Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
> Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard
| |
Anders Thorsen Holm (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Anders Thorsen Holm |
Dato : 03-07-03 17:03 |
|
Kenneth Kristensen wrote:
Anders Thorsen Holm wrote:
>> Først og fremmest: står der noget i aftalebetingelserne vedrørende
>> opsigelse af abonnementet?
> Det kan jeg ikke sige dig om der gør, da siden atter er nede.
Hm, okay - du modtog aldrig en email eller brev i sin tid som
bekræftelse?
> Hvordan mener du med post kvtering på almindeligt brev. an man
> ikke også faxse brevet....?
Så vidt jeg kan forstå, kan du på posthuset få en kvittering for
afsendelse af breve - også almindelige. Dette er bevis for, at du har
sendt et brev til pågældende modtager. Ellers så spørg på posthuset -
det er det, de er til for
Man kan sådan set godt faxe brevet - her får du jo selv en
kvittering, hvis faxen er nået igennem - men man kan risikere, at
modtagerens fax er løbet tør for papir, har ringe hukommelse eller
slet og ret ikke virker (hvadenten det så måtte være reelt eller ej).
Om ikke andet, så prøv med hele baduljen: fax, anbefalet brev og
almindelig brev. Gem kopier af breve sammen med alle kvitteringer.
Såfremt der ikke er tale om nogen spegede opsigelsesprocedurer, som
firmaet foreskriver, burde du med ovenstående være sikret.
P.S.: Jeg kunne vel ikke overtale dig til lige at læse det her:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Det vil gøre dine indlæg lidt nemmere at læse og svare på
--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard
| |
Kenneth Kristensen (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Kenneth Kristensen |
Dato : 03-07-03 17:08 |
|
Ok jeg prøver at køre hele møllen igennem, og ser hvad der sker. Takker for
hjælpen...
Med venlig hilsen
Kenneth Kristensen
"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse
news:Xns93ADB7854AED6zoolook@130.225.247.90...
> Kenneth Kristensen wrote:
>
> Anders Thorsen Holm wrote:
> >> Først og fremmest: står der noget i aftalebetingelserne vedrørende
> >> opsigelse af abonnementet?
> > Det kan jeg ikke sige dig om der gør, da siden atter er nede.
>
> Hm, okay - du modtog aldrig en email eller brev i sin tid som
> bekræftelse?
>
> > Hvordan mener du med post kvtering på almindeligt brev. an man
> > ikke også faxse brevet....?
>
> Så vidt jeg kan forstå, kan du på posthuset få en kvittering for
> afsendelse af breve - også almindelige. Dette er bevis for, at du har
> sendt et brev til pågældende modtager. Ellers så spørg på posthuset -
> det er det, de er til for
>
> Man kan sådan set godt faxe brevet - her får du jo selv en
> kvittering, hvis faxen er nået igennem - men man kan risikere, at
> modtagerens fax er løbet tør for papir, har ringe hukommelse eller
> slet og ret ikke virker (hvadenten det så måtte være reelt eller ej).
>
> Om ikke andet, så prøv med hele baduljen: fax, anbefalet brev og
> almindelig brev. Gem kopier af breve sammen med alle kvitteringer.
>
> Såfremt der ikke er tale om nogen spegede opsigelsesprocedurer, som
> firmaet foreskriver, burde du med ovenstående være sikret.
>
> P.S.: Jeg kunne vel ikke overtale dig til lige at læse det her:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> Det vil gøre dine indlæg lidt nemmere at læse og svare på
> --
> Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
>
> Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
> Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard
| |
Anders Thorsen Holm (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Anders Thorsen Holm |
Dato : 03-07-03 17:23 |
| | |
Charlotte (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Charlotte |
Dato : 04-07-03 00:21 |
|
(Taget ud af et indlæg I dk.videnskab.jura)
Sådan kunne det f.eks. Siges kort, godt & yderst venligt
Charlotte
>
> P.S.: Jeg kunne vel ikke overtale dig til lige at læse det her:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> Det vil gøre dine indlæg lidt nemmere at læse og svare på
| |
Anders Thorsen Holm (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Anders Thorsen Holm |
Dato : 03-07-03 17:44 |
|
Kenneth Kristensen wrote:
>> Først og fremmest: står der noget i aftalebetingelserne
>> vedrørende opsigelse af abonnementet?
> Det kan jeg ikke sige dig om der gør, da siden atter er nede.
Der er vist liv igen;
http://www.webdomain.dk/main.asp?mode=forretningsbetingelser
| Opsigelse
| Kunden kan med en måneds skriftlig varsel opsige en bestående
| aftale. Modtager webdomain.dk ikke skriftlig opsigelse en måned før
| en ny abonnementsperiode vil der automatisk blive faktureret for en
| ny periode.
| Webdomain.dk forbeholder sig ret til ikke at tilbagebetale nogen
| beløb for fejlindgåede aftaler.
| webdomain.dk kan med en månedsvarsel opsige enhver aftale med
| kunden, kunden vil få refunderet beløbet for den resterende tid af
| perioden. webdomain.dk kan dog til enhver tid opsige en aftale ved
| brud på forretningsbetingelserne og/eller regler som måtte være
| omkring publicering på nettet. I tilfælde af misbrug er
| webdomain.dk ikke berettiget til at tilbagebetale beløbet for
| resten af perioden.
--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard
| |
Klaus (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Klaus |
Dato : 03-07-03 22:10 |
|
"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse
news:Xns93ADB4EEAD1E5zoolook@130.225.247.90...
> Kenneth Kristensen wrote:
>
> > Jeg har et site liggende hos en webudbyder (webdomain.dk), og vil
> > nu gerne høre hvad jeg skal gøre, for at komme ud af dette. Jeg
> > har prøvet at ringe, sende e-mail, her kommer der ingen response.
> > Jeg har også læst at hvis man sender et anbefalet brev, kommer
> > dette retur, da de ikke gidder at hente det.
> >
> > Hvad gør jeg, for at komme ud af dette på en måde der også holder
> > i retten...
>
> Først og fremmest: står der noget i aftalebetingelserne vedrørende
> opsigelse af abonnementet?
>
> Ellers kan du benytte det gamle "trick": send opsigelsen både som
> almindeligt og anbefalet brev - sørg for at få postkvitteringer for
> begge. Eet af brevene må nødvendigvis nå frem.
Og kommer det anbefalede brev retur, skal du bare gemme det uåbnet. Hvis
du så bliver slæbt i fogedretten, fordi du ikke mere betaler for
hostingen, præsenterer du det uåbnede brev for fogeden - og har dermed
bevist at du har gjort hvad du kan for at opsige aftalen.
Klaus
| |
Kenneth Kristensen (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Kenneth Kristensen |
Dato : 03-07-03 23:09 |
|
Det skulle være nok eller ?? - Jeg sender dem en e-mail, alm. & anbefalet
brev, sørger for at få en kvittering for disse på posthuset, samt faxer det.
Kommer brevene så retur skal de bare gemmes, til videre brug hvis det bliver
nødvendigt.
Mvh
Kenneth Kristensen
"Klaus" <hebs@fjerndette-esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f049bb5$0$5178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse
> news:Xns93ADB4EEAD1E5zoolook@130.225.247.90...
> > Kenneth Kristensen wrote:
> >
> > > Jeg har et site liggende hos en webudbyder (webdomain.dk), og vil
> > > nu gerne høre hvad jeg skal gøre, for at komme ud af dette. Jeg
> > > har prøvet at ringe, sende e-mail, her kommer der ingen response.
> > > Jeg har også læst at hvis man sender et anbefalet brev, kommer
> > > dette retur, da de ikke gidder at hente det.
> > >
> > > Hvad gør jeg, for at komme ud af dette på en måde der også holder
> > > i retten...
> >
> > Først og fremmest: står der noget i aftalebetingelserne vedrørende
> > opsigelse af abonnementet?
> >
> > Ellers kan du benytte det gamle "trick": send opsigelsen både som
> > almindeligt og anbefalet brev - sørg for at få postkvitteringer for
> > begge. Eet af brevene må nødvendigvis nå frem.
> Og kommer det anbefalede brev retur, skal du bare gemme det uåbnet. Hvis
> du så bliver slæbt i fogedretten, fordi du ikke mere betaler for
> hostingen, præsenterer du det uåbnede brev for fogeden - og har dermed
> bevist at du har gjort hvad du kan for at opsige aftalen.
> Klaus
>
>
| |
Anders Thorsen Holm (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Anders Thorsen Holm |
Dato : 03-07-03 23:13 |
| | |
Kenneth Kristensen (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Kenneth Kristensen |
Dato : 03-07-03 23:23 |
|
Ja det har jeg læst, men gælder det fra den dag jeg betalte regningen, eller
den dag jeg bestilte hotellet. De skriver jo nu at ens webhotel ikke træder
ikraft før der er betalt.???
Mvh
Kenneth
"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse
news:Xns93AE238699A2zoolook@130.225.247.90...
> Kenneth Kristensen wrote:
>
> > Det skulle være nok eller ?? - Jeg sender dem en e-mail, alm. &
> > anbefalet brev, sørger for at få en kvittering for disse på
> > posthuset, samt faxer det. Kommer brevene så retur skal de bare
> > gemmes, til videre brug hvis det bliver nødvendigt.
>
> Det er mere end rigeligt. Husk dog på, at der ifølge deres betingelser
> er en måneds opsigelsesfrist:
>
> http://www.webdomain.dk/main.asp?mode=forretningsbetingelser
>
> --
> Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
>
> Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
> Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard
| |
Anders Thorsen Holm (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Anders Thorsen Holm |
Dato : 03-07-03 23:37 |
|
Kenneth Kristensen wrote:
>> Det er mere end rigeligt. Husk dog på, at der ifølge deres
>> betingelser er en måneds opsigelsesfrist:
> Ja det har jeg læst, men gælder det fra den dag jeg betalte
> regningen, eller den dag jeg bestilte hotellet. De skriver jo nu
> at ens webhotel ikke træder ikraft før der er betalt.???
Ikke forstået? Det du skal gøre er at sende dem opsigelsen. Aftalen
opsiges en måned derefter. Hvis du ikke sender dem opsigelsen mindst en
måned før en abonnementsperiode udløber, skal du, så vidt jeg kan
forstå, dog også betale for den nye abonnementsperiode.
Hvor længe har du været kunde hos dem? Har du bestilt noget og dernæst
fortrudt?
P.S.: Vil du ikke være rar at skrive under det, du svarer på, samt
fjerne anden irrelevant tekst jvf.:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard
| |
Kenneth Kristensen (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Kenneth Kristensen |
Dato : 03-07-03 23:52 |
|
Ikke forstået? Det du skal gøre er at sende dem opsigelsen. Aftalen
opsiges en måned derefter. Hvis du ikke sender dem opsigelsen mindst en
måned før en abonnementsperiode udløber, skal du, så vidt jeg kan
forstå, dog også betale for den nye abonnementsperiode.
Hvor længe har du været kunde hos dem? Har du bestilt noget og dernæst
fortrudt?
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard
Jeg bestilte eller betalte det i starten af Oktober måned 2002 - Jeg er bare
lidt ked af at de aldrig svarer på deres mail, telefon og så er deres server
meget tit nede. De skriver godt nok at det er en fejl i den nærmeste
central, men det kan vel ikke gå ud over telefonen og besvarelserne på
e-mail, når deres side kører...
Hilsen
Kenneth
| |
Anders Thorsen Holm (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Anders Thorsen Holm |
Dato : 04-07-03 00:09 |
|
Kenneth Kristensen wrote:
> Jeg bestilte eller betalte det i starten af Oktober måned 2002 -
Du betalte forhåbentlig for varen/ydelsen (selv om der efterfølgende
har været bøvl). Umiddelbart bør det være enkelt at opsige aftalen -
selv med den ene måneds frist. Hvor længe varer en
abonnementsperiode?
> Jeg er bare lidt ked af at de aldrig svarer på deres mail, telefon
> og så er deres server meget tit nede.
Meget forståeligt.
> De skriver godt nok at det er en fejl i den nærmeste central,
> men det kan vel ikke gå ud over telefonen og besvarelserne
> på e-mail, når deres side kører...
Jeg har på fornemmelsen, det er et en- eller tomands-foretagende
(selvom større selskaber med supportafdelinger og det hele snildt kan
være nogle sløve padder, hvad angår kontakt).
Men summa summarum: send blot de førnævnte breve så snart du kan; bed
dem eventuelt om at sende en bekræftelse på opsigelsen. Om ikke andet
kan du, såfremt opsigelsen er sendt over en måned før
abonnementsperioden udløber, ignorere eventuelle fremtidige regninger
dateret efter pågældende dato (henvis dem til din opsigelse).
P.S.: Du mangler liiige de nødvendige citations-tegn (">") foran hver
linie du citerer, og så behøver du heller ikke inkludere min
signatur, når du svarer. Du kan få hjælp til opsætningen af Outlook
Express i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.
--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard
| |
Thunderbird[7100] (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Thunderbird[7100] |
Dato : 04-07-03 08:34 |
|
>Jeg har på fornemmelsen, det er et en- eller tomands-foretagende
>(selvom større selskaber med supportafdelinger og det hele snildt kan
>være nogle sløve padder, hvad angår kontakt).
Jeg har også "været" kunde hos dem og der lykkedes det mig da at komme
ud af det "sam"arbejde inden at min hosting var startet op, Men det tog
godtnok rigtig rigtig mange forsøg før at jeg var igennem på telefonen
og så lirede sælger en eller anden undskyldning af med at
telefoncentralen var i udu.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)
| |
Kenneth Kristensen (05-07-2003)
| Kommentar Fra : Kenneth Kristensen |
Dato : 05-07-03 13:01 |
|
> Jeg har også "været" kunde hos dem og der lykkedes det mig da at komme
> ud af det "sam"arbejde inden at min hosting var startet op, Men det tog
> godtnok rigtig rigtig mange forsøg før at jeg var igennem på telefonen
> og så lirede sælger en eller anden undskyldning af med at
> telefoncentralen var i udu.
> --
Jeg har nu været på posthuset og sende et anbefalet brev og et alm. brev.
Skal også have sendt opsigelsen pr. E-mail.
Jeg vender tilbage når der sker eller ikke sker noget på dette...
mvh
Kenneth
| |
Casper H - OldTraffo~ (06-07-2003)
| Kommentar Fra : Casper H - OldTraffo~ |
Dato : 06-07-03 00:36 |
|
"Kenneth Kristensen" <ken.k@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f044d52$0$22646$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa !
>
> Jeg har et site liggende hos en webudbyder (webdomain.dk), og vil nu gerne
> høre hvad jeg skal gøre, for at komme ud af dette. Jeg har prøvet at
ringe,
> sende e-mail, her kommer der ingen response. Jeg har også læst at hvis man
> sender et anbefalet brev, kommer dette retur, da de ikke gidder at hente
> det.
>
> Hvad gør jeg, for at komme ud af dette på en måde der også holder i
> retten...
>
> Med venlig hilsen
>
>
> Kenneth Kristensen
>
>
jeg fiuk det opsagt, efter at jeg havde skrevet til werbdomain via
allusers@webdomain.dk hvor der kom en masse debat, hvorefter at ejeren af
webhotellet endelig reagerede efter 10-12 dage...
jeg er nu endelig ud af det firma :)
en kedelig oplevelse rigere
| |
|
|