.img filer?
Fra : Brian Zebeaune

Dato : 30-11-00 17:59

hverken Alladin expander, stuffit eller diskcopy kan åbne filen????

WHAT TO DO?????

hmmmm.......hjælp ønskes!

jeg har endda prøvet med MacZip og MindExpander uden held.

Filen skulle være et spil til Mac der hedder Risk II.

Brian

Fra : Jan Jonasen

Dato : 30-11-00 19:09

Brian Zebeaune <tilbrian@mac.com> wrote:

> hverken Alladin expander, stuffit eller diskcopy kan åbne filen????

Det er fordi, der er en ulovlig piratkopi, du har nakket et eller andet
sted.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ny signatur søges.

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 01-12-00 11:35

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Det er fordi, der er en ulovlig piratkopi, du har nakket et eller andet
> sted.

Eller også er det for .img filen er i stykker...

--
Venlig hilsen Nicolai Brandt

Folkemusikcentret: http://home.mira.dk/~fmch

Fra : Reynard Fox

Dato : 30-11-00 19:35

In article <B64C45DE.4225%tilbrian@mac.com>, Brian Zebeaune
<tilbrian@mac.com> wrote:

> [...]
>
> jeg har endda prøvet med MacZip og MindExpander uden held.
>
> Filen skulle være et spil til Mac der hedder Risk II.

Måske er det en DiskDup+ fil;
http://www.teleport.com/~rbates/

Ellers kunne det være en .img fil fra Toast (teoretisk set, altså!), men
da jeg mener, at Risk II er et spil, der udkom omkring den tredie
puniske krig, så er det nok en DiskDup+ fil ;)
Er det et spil som du vil bruge til en rigtig 68000 Mac eller er det
til vMac?
Hmm.

Mvh
Reynard …:>

--
Always brisk for business, and know the rules by heart.

Fra : Brian Zebeaune

Dato : 01-12-00 00:45

Risk || er for nyligt sendt på gaden......læs mere f.eks på
www.apple.com/games

Res edit siger at der er ingen resource fork så den er nok i stykker som det
blev foreslået......jeg må prøve igen......kære kære charraco og hotline
here we go again.....

mange tak for hjælpen :)

Brian

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 30-11-00 23:49

Nådada, det er sikkert enten en ShrinkWrap

<http://www.aladdinsys.com/shrinkwrap/index.html>

eller en Toast image fil.

<http://www.adaptec.com/products/overview/toast.html>

Hvis det er en Toast, ja så kan Toast mounte det.

Og hvis det er en ShrinkWrap kan du downloade selv samme program i en
prøve-version, og mounte imaget.

Mojn, Thomas

--
Ellers så er det i korte træk mig der kører showet, så hvis du vil opnå
noget så er slesk tale og billig portvin vejen frem

- SEJ

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-12-00 00:15

> [...]

> jeg har endda prøvet med MacZip og MindExpander uden held.
>
> Filen skulle være et spil til Mac der hedder Risk II.

Check lige filen med ResEdit, hvis den rapportere at der ikke er nogen
resourcegren er den gået tabt med at blive kopieret f.eks. over internet
eller til en PC og de understøtter ikke resourcegrenen. Er det tilfældet
er img filen ubrugelig og lige til at kyle ud.
--
Jesper Ørsted "Mary had a crypto key, she kept it in escrow,
and everything that Mary said, the Feds were sure to know."
-- Sam Simpson, July 9, 1998
Homepages: <http://www.solidharmonie.net/>, <http://www.mariama.net/>

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 02-12-00 12:08

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> [...]
> eller til en PC og de understøtter ikke resourcegrenen. Er det tilfældet
> er img filen ubrugelig og lige til at kyle ud.

For at komme med et lille sidespring:
Når man propper noget mac i en pc, dukker der en mappe der pudsigt nok
hedder noget i retning af Resourcefrk.
Kunne man ikke kopiere den her mappe med, og så på en eller anden måde
samle det igen?
(Bare tankespind - jeg ved udemærket at det er smartere at
stuffe den først)

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 02-12-00 18:50

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> [...]
> samle det igen?
> (Bare tankespind - jeg ved udemærket at det er smartere at

Jeg tror det ikke, mappen er nemlig svjv bare tom på PC, idet
resourcegrenen bliver strittet ud.
-- Sam Simpson, July 9, 1998
Homepages: <http://www.solidharmonie.net/>, <http://www.mariama.net/>