onmouseover effekt?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 03-07-03 11:29

Hvordan laver man den mouse over effekt der bliver brugt bl.a. på
http://team-urin.dk/ i menuen?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-03 12:26

"Thomas Brejner" <thomasb@postbilen.dk> skrev :

>Hvordan laver man den mouse over effekt der bliver brugt bl.a. på
>http://team-urin.dk/ i menuen?

Højreklik => vis kilde

style="background-color: 333333; width: 150px"
onMouseOver =" this.style.backgroundColor='666666';"
onMouseOut =" this.style.backgroundColor='#333333';">
--
Knud

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-07-03 12:41

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> Højreklik => vis kilde

> style="background-color: 333333; width: 150px"
> onMouseOver =" this.style.backgroundColor='666666';"
> onMouseOut =" this.style.backgroundColor='#333333';">

Ick. Det er endda forkert (der skal "#" foran "666666", og så kan det
laves meget nemmere med CSS:

td.menu { color:#333;}
td.menu:hover { background-color:#666;}
td.menu a:hover { display:block;
background-color:#666; /* IE suger! */ }

Den sidste linje er med fordi IE kun forstår hoover på a-elementer.
IE er en meget dårlig browser mht. CSS (og DOM og ...).

/L

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-07-03 13:12

In dk.edb.internet.webdesign.html, Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> td.menu:hover

Det vidste jeg, takket være IE, ikke at man kunne. :)

> td.menu a:hover
^
Hvordan skal mellemrummet læses?

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-07-03 16:12

Lars Stokholm <monospam@mail.dk> writes:

> ^
> Hvordan skal mellemrummet læses?

Det skal læses (baglæns) som "inde i":
(Et a-element der er hooveret over)
inde i
(et td element med class="menu").

/L

Fra : Christian Estrup

Dato : 03-07-03 13:22

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> og så kan det
> laves meget nemmere med CSS:

Har, hvis jeg må tillade mig et lille sidespring, forsøgt mig med dén
teknik på:

http://thesunglasses.dk/cssbeta/

Har bare det problem, at IE tilsyneladende ikke kan positionere
baggrunden på linksene ordentligt. Kan man komme ud over det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-07-03 16:12

Christian Estrup <estrups@mail.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
>
> Har bare det problem, at IE tilsyneladende ikke kan positionere
> baggrunden på linksene ordentligt. Kan man komme ud over det?

Hvad mener du med at den ikke positioneres ordentligt?

Jeg har nyeste IE og baggrunden ser ud til at passe fint med kasserne -
hvis det var det du mente de ikke gjorde.

Flemming

Fra : Christian Estrup

Dato : 03-07-03 16:53

Flemming Joensson wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg har nyeste IE og baggrunden ser ud til at passe fint med kasserne -
> hvis det var det du mente de ikke gjorde.

Problemet (som ganske vist ikke er ret stort, men alligevel ...) er at
baggrunden på linksene er et billede med 300 pixels højde, som svagt tones
mørkere mod bunden - en effekt der ses i Mozilla og Opera, men ikke i IE.
Går ud fra det er fordi IE regner "forankringen" for baggrundsbilledet ud
for hvert enkelt link, og ikke for hele blokken ...

I denne sammenhæng ingen katastrofe, men skulle man få brug for et
"sammenhængende" motiv, var det rart at vide hvordan det kunne laves.

Med venlig hilsen. /c.