/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Telefonselskabers rettigheder.
Fra : Morten Jørgensen


Dato : 03-07-03 09:35

Da jeg sidste måned ikke ville indbetale samme beløb to gange til mit
mobilselskab, så resulterede det i at den første regning på det skyldende
beløb blev betalt et par dage for sent. Dette resulterede i at selskabet
lukkede telefonen, hvilket for mig var ganske ok. Den blev også åbnet igen
nogle dage senere da de havde registreret det indbetalte beløb. Nu har jeg
så fået telefonregningen, og kan se at de har taget 100 kroner for hvert af
de to numre vi har på abonemmentet, altså 200 kroner i alt i
genåbningsgebyr. Mit spørgsmål ligger i hvorvidt de overhovedet må tage
dette gebyr, da jeg på intet tidspunkt har bedt om at få genåbnet
telefonerne!

Håber på snarligt svar

Morten Jørgensen

P.S. Nu vil jeg ikke sige nogle navne hvad angår teleselskab, men de er ret
glade for dukker, og de behandler deres kunder på samme vis.




 
 
Lars Helmer Andersen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Helmer Andersen


Dato : 03-07-03 12:09

I den aftale du underskrev står der sikkert at den vil blive åbnet
automatisk, i tilfælde af lukning pga. manglende betaling, når regningen er
betalt.

MVH.
Lars Helmer Andersen



Max[DK] (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 03-07-03 12:19

> I den aftale du underskrev står der sikkert at den vil blive åbnet
> automatisk, i tilfælde af lukning pga. manglende betaling, når regningen
er
> betalt.

Ja højeste sandsynligt, men så burde de vel bare tage en gebyr for at lukke
den, og ikke for at åbne den....(i enden kommer det ud på et, men at den
bliver lukket er selvforskyldt...)

/Max



Klaus Ellegaard (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 03-07-03 12:46

"Max[DK]" <maxses@hotmail.comFJERN> writes:

>Ja højeste sandsynligt, men så burde de vel bare tage en gebyr for at lukke
>den, og ikke for at åbne den....(i enden kommer det ud på et, men at den
>bliver lukket er selvforskyldt...)

Den er ikke så heldig, for det betyder, at kunden, der ikke har
råd til at betale, også skal betale et gebyr oveni. Hvis man
derimod lukker telefonen gratis og sender kunden til inkasso,
"sparer" kunden 100 kr, og firmaet slipper for at afskrive dem.

Mvh.
   Klaus.

Max[DK] (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 03-07-03 12:57

> Den er ikke så heldig, for det betyder, at kunden, der ikke har
> råd til at betale, også skal betale et gebyr oveni. Hvis man
> derimod lukker telefonen gratis og sender kunden til inkasso,
> "sparer" kunden 100 kr, og firmaet slipper for at afskrive dem.

Ahh...okay den havde jeg ikke lige tænkt på

/Max



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste