beskatning
Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 09:39

Davs. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Og et spørgsmål...

Hvis jeg hæver X-kroner til privatforbrug om måneden, hvornår bliver jeg så
beskattet af de penge???

Torben

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-07-03 10:04

Torben wrote:

> Davs. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Og et spørgsmål...
>
> Hvis jeg hæver X-kroner til privatforbrug om måneden, hvornår bliver jeg så
> beskattet af de penge???

Det skulle du ikke gøre, tilgengæld har privatforbrugskontoen ikke noget
med resultatopgørelsen at gøre.

Det eneste du gør med dette trick er at mindske din virksomheds formue.
Privatforbrug er en konto i balancens passiv-side under Egenkapital.

Du skal sandsynligvis redegøre for beløbet i kapitalforklaringen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 10:29

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle du ikke gøre, tilgengæld har privatforbrugskontoen ikke noget
> med resultatopgørelsen at gøre.

Så hvis jeg hæver alt hvad virksomheden tjener til privatforbrug - hvad så?
Så er der ikke mange penge i tanken, det er jeg klar over, men der skal vel
betales skat på et eller andet tidspunkt?

> Det eneste du gør med dette trick er at mindske din virksomheds formue.
> Privatforbrug er en konto i balancens passiv-side under Egenkapital.
>
> Du skal sandsynligvis redegøre for beløbet i kapitalforklaringen.

Hvordan så med min årlige personindkomst? Hvor stor bliver den? Lig det, der
er hævet fra virksomheden, eller...?

Torben

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-07-03 15:00

Torben wrote:

> Så hvis jeg hæver alt hvad virksomheden tjener til privatforbrug - hvad så?

Det kan du også.

Du glemmer bare, at det overskud du kan føre over til Egenkapitalen er:

Overskud EFTER skat.

Så det har ingen indflydelse på skattebetalingen, når du hæver al
overskud efter skat, da skatten ligesom er betalt.

Når du trækker den optjente kapital ud af virksomheden, så har du kun
den oprindelig indskudte kapital i virksomheden.
Det betyder, at du får vanskeligere ved at udvide virksomheden, da du
ikke tilfører virksomheden nogen kapital udover den allerede indskudte.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 16:01

Carsten Riis wrote:

> Det skulle du ikke gøre, tilgengæld har privatforbrugskontoen ikke noget
> med resultatopgørelsen at gøre.

Hm, jeg havde overset, at du ikke er bekendt med VS-ordningen ved beskatning
af personlige virksomheder, men svarer helt hen i vejret.

Al nettoindtjening i personlige virksomheder beskattes som personlig indkomst,
og kun hvis der anvendes en af de specielle ordninger for personlige
virksomheder, kan beskatning reduceres til selskabsniveau,
men det kræver netop, at der ikke hæves mere end der ønskes beskattet,
så dit svar er desværre helt forkert,
nærmest "ansvarsprådragende", også til mig, der ikke så det ved første
læsning.

Så svaret er korrekt, at du beskattes af det beløb du hæver, når du laver
dit årsregnskab, hvis din nettoindtjening er større end det hævede beløb.

Og ville du betale restskatten rentefrit over 40.000 kr, skulle det ske før
31.12.02,
og de 40.000 kr senest 1.7.03, så jeg er møj ked af at have overset det,
men der er flere spørgsmål før du får godt svar,
har du fået SU i året, har du lønindkomst udover, og hvor høj er denne og
din nettoindkomst fra dit personlige firma,
hm og et par ting mere, jo hvordan har du lavet årsopgørelsen,

det er hvad jeg ta'r de 5 kkr for.

> Det eneste du gør med dette trick er at mindske din virksomheds formue.
> Privatforbrug er en konto i balancens passiv-side under Egenkapital.

Hm, og det mener du fortsat ?

Personlig virksomhed..
Og skat..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-07-03 09:13

"Erik G. Christensen" wrote:

> Hm, jeg havde overset, at du ikke er bekendt med VS-ordningen ved beskatning
> af personlige virksomheder, men svarer helt hen i vejret.

Så vidt jeg har forstået VS-ordningen er det vel virksomhedsejernes
forskudsskat-ordning, som alle lønmodtagere her. Altså en ordning, hvor
man kan dele årets skattebetaling henover 12 mere spiselige bidder
istedet for at skulle betale hele skatten på en gang.

> Al nettoindtjening i personlige virksomheder beskattes som personlig indkomst,

Skriver jeg noget andet?

> [...]
> så dit svar er desværre helt forkert,
> nærmest "ansvarsprådragende", også til mig, der ikke så det ved første

Jeg skrev intet om specielle ordninger eller beskatning på
selskabsniveau.

> Så svaret er korrekt, at du beskattes af det beløb du hæver, når du laver
> dit årsregnskab, hvis din nettoindtjening er større end det hævede beløb.

øøøøhhhh, hvad er det mit svar er forkert eller rigtig?

> Hm, og det mener du fortsat ?
>
> Personlig virksomhed..
> Og skat..

Ok, den personlige formue.

(jeg opfattede Torbens indlæg, at han forsøger at holde virksomhedens og
privat økonomi adskilt på et eller andet plan. fx har han en total
formue på 500k men ønsker kun at investere 100k sin personlige
virksomhed. Og når de 100k ikke rækker, så lukker og slukkes firmaet.
Derfor udtrykket //din virksomheds formue//. jeg er udemærket klar
over, at der i personlige ejede virksomheder har man i princippet
investeret hele sin personlige formue)

Fra : Nielsen

Dato : 07-07-03 12:49

> [...]
> man kan dele årets skattebetaling henover 12 mere spiselige bidder
> istedet for at skulle betale hele skatten på en gang.

Jeg har tilgengæld forstået det sådan at ved at lave et "selskabslignende"
regnskab med revisor påtegning , rigtig kontoplan osv, så kan man nøjes med
at betale selskabsskat af sit overskud.

Hvis så har et enkeltmandsfirma som man beskæftiger sig i i sin fritid så
skal man så altså kun betale 30% og ikke B-skat af overskudet. Men ok jeg
kan tage fejl

Nielsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-07-03 23:40

Nielsen wrote:

> Jeg har tilgengæld forstået det sådan at ved at lave et "selskabslignende"
> regnskab med revisor påtegning , rigtig kontoplan osv, så kan man nøjes med
> at betale selskabsskat af sit overskud.

Jeps, men det kræver en revisor, der bruger systemet,
for det kræver samme erfaring som selskabsskatteloven, og så vælger de
fleste revisorer at nøjes med selskaber.

> Hvis så har et enkeltmandsfirma som man beskæftiger sig i i sin fritid så
> skal man så altså kun betale 30% og ikke B-skat af overskudet. Men ok jeg
> kan tage fejl

Hm, to forskellige ting,
30% skat af opsparet overskud kan du have liggende uendeligt, det kan
videreføres til børn eller medarbejdere, der overtager virksomheden,
men kræver at man selv (sammen med revisor) kan styre sine hævninger->
forbrug af virksomhedens midler.
Men du skal betale de 30%, men ikke skatten ovenpå en anden indkomst, og
beløbet indgår IKKE i SU indkomstgrundlaget.

B-skat opstår, når der for det enkelte år skal betales forskudsskat
af mere end A-indkomst,
kan også ske ved opkrævning af restskat, og du angiver en indkomst på
0 kr. Så det har ikke direkte sammenhæng med firma, men ses ofte der.

Det er særligt vigtigt at bruge VS-ordning sammen med SU, da de andre
skattereguleringer af renter mv er sat ud af kraft her.
Så er der renteudgifter og SU, skal VS-ordning bruges hvis man ikke har
hævet de tjente penge til tant og fjas -> privat.

Men det kræver som nævnt, at man selv har styr på, hvad man bruger
pengene til løbende, og at de er adskilt, mellem firma og privat.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-03 09:43

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan også ske ved opkrævning af restskat, og du angiver en indkomst på
> 0 kr. Så det har ikke direkte sammenhæng med firma, men ses ofte der.

Hvad med med skat af udbytter? En grænse ved 32.000,- og en anden derover?
Ellefr er det kun forvirrende i nævnte sammenhæng?

Med venlig hilsen
Karsten Jensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 19:42

Karsten Jensen wrote:

> Hvad med med skat af udbytter? En grænse ved 32.000,- og en anden derover?
> Ellefr er det kun forvirrende i nævnte sammenhæng?

Det samme, men mest normalt når renteindtægter er ret store,
og personlig indkomst er lav,
jeg har flere pensionister, der får max skat på pension med ca 45%,
og derudover betaler ca 10 kkr i B-skat.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 00:55

> [...]
> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.
> Søhøjlandets Landboforening tlf 8682 2666

Hm, det jo godt være, at man har valgt den forkerte levevej?

Med venlig hilsen
Karsten Jensen

Fra : The BMA man

Dato : 16-09-03 21:56

On Tue, 08 Jul 2003 00:39:44 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

Undskyld jeg lige spøger til et gammelt indlæg, men..

> [...]
>Men du skal betale de 30%, men ikke skatten ovenpå en anden indkomst, og
>beløbet indgår IKKE i SU indkomstgrundlaget.

De 30 %, der skal betales i skat - må de så tages af firmaets henlagte
beholdning, eller skal de op af egen lomme?

--

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 16-09-03 22:04

The BMA man wrote:

> De 30 %, der skal betales i skat - må de så tages af firmaets henlagte
> beholdning, eller skal de op af egen lomme?

De 30% indregnes som ekstra hævning i VS, dvs at de godkrives hævekonto
selvom du først hæver dem senere.

Derfor er restskattebetaling før 31.12 et problem for restanterne..

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-07-03 23:26

Carsten Riis wrote:

> [...]
> man kan dele årets skattebetaling henover 12 mere spiselige bidder
> istedet for at skulle betale hele skatten på en gang.

Det er helt forkert.

Grundlaget for VS-ordningen er adskillelse af privat og virksomhedens
pengestrømme, udfra nogle firkantede regler.
Og det er selve grundlaget for at "nøjes" med at blive beskattet foreløbigt
med de 30% (der beregnes ved årsopgørelsen), at der IKKE er hævet mere fra
virksomheden i løbet af året, end at der er plads til at opspare, dvs at
beløb efter de 30% skat IKKE er hævet i løbet af året fra virksomhedens
konto, og overført til private formål.

Og det har intet med forskuds-skat at gøre, den er baseret på 2.sidste år
forud, eller en aktiv forskudsregistrering.

> Jeg skrev intet om specielle ordninger eller beskatning på
> selskabsniveau.

Nej, det var netop problemet, at dit svar kan bevirke at personligt drevet
virksomhed ikke kan anvendes VS-ordningens mulighed for at opspare overskud,
da det har direkte sammenhæng med det enkelte års overførsel til privat,
dvs beløb hævet på firmaets konto.

Og de firkantede regler betyder, at der ikke er fortrydelsesret i praksis,
dvs at du ikke ved årsopgørelsen kan tilbageføre en fysisk hævning, der er
større end de 70% der skal være af indtjeningen til opsparing.

> øøøøhhhh, hvad er det mit svar er forkert eller rigtig?

At du beskattes af den fysiske overførsel fra firmaets konto til din egen
som personlig indkomst, og det du ikke har hævet kan opspares til 30% skat.

Ex. indkomst 500 kr, hævet 500 kkr -> skat med topskat fra ca 325kr.
Samme, hævet 300 kkr, opsparing 500 - 325 = 175 kkr til 30% skat.

> Ok, den personlige formue.

Nix du forleder til den antagelse, at VS-ordning ikke har krav til
hævning til privat, men det har den, ganske som hævning fra selskaber,
og det er grundlæggende forkert.

> [...]
> Derfor udtrykket //din virksomheds formue//. jeg er udemærket klar
> over, at der i personlige ejede virksomheder har man i princippet

Denne opgørelser sker ved årsopgørelsen af et VS-regnskab, i kapital-
afkastordningen er det kun erhvervsaktiver.

Det skattetekniske har intet med sikkerheder eller hæftelse at gøre,
de kan fint gå på tværs,
men en utilsigtet hævning (bankens forslag om placering af positiv
indestående på driftskredit, sjovt nok i bankens egne investerings-
beviser) betød en afregning af personlig skat på kr 300 kkr, efter
modregning af de 150 kkr der var indbetalt i 30% foreløbig skat for
fire år siden.
Årsag, investeringsbeviser er sidestillet med aktier, der ikke kan
være i VS-ordningens erhvervsdel, og dermed "tvangshævet".

Jeg skal se om jeg kan finde noget overskueligt om VS-ordningens
praktiske sider, men det er svært, har lavet et kort indlæg til
Carsten om konti.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-07-03 09:00

"Erik G. Christensen" wrote:

> [...]
>
> Og det har intet med forskuds-skat at gøre, den er baseret på 2.sidste år
> forud, eller en aktiv forskudsregistrering.

snip: en masse fornuftig, som lige skal reflekteres over.

Man bliver da også hver dag en smule klogere.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 13:37

Carsten Riis wrote:

> Man bliver da også hver dag en smule klogere.

Jeg har prøvet at tjekke google,
med virksomhedsordning+hævning,
der er et par eksempler,
men ikke helt præcise, så ligningsvejledningen er vist "biblen".

Men græmmes, fra Magnus.dk kommer en opgave, der beskriver
afskrivning af installationer i beboelsesbygninger,
det har ikke været muligt siden ca 1982.

Men det tidligere nævnte er baggrunden for rådet om at selvstændig
virksomhed altid anvender en selvstændig bankkonto, så kan der dels
skelnes mellem privat og erhverv,
og nettohævning kan altid opgøres,

og så er det jo beklageligt, at Danmarks største bank ikke mener at
iværksættere skal have lidt starthjælp,
i forhold til deres krav om ca 5 kkr bare for at have en konto,
men samtidig gerne vil tilbyde boligejere et gml jyske bank
produkt, med samregning af saldi før renteberegning.

I det forhold
finder jeg mit tilbud om "næsten" ubegrænset rådgivning for samme
beløb ganske fair, incl det praktiske arbejde ved opgørelse og
beregning af skat mv.

Prisen for rådgivning er jo ikke blot hvad det koster, men hvad
du kan få af gavn af det.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 08-07-03 15:57

"Erik G. Christensen" skrev:

> Årsag, investeringsbeviser er sidestillet med aktier, der ikke kan
> være i VS-ordningens erhvervsdel, og dermed "tvangshævet".

Gælder det også investeringsbeviser i foreninger som udelukkende
investerer i obligationer?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 16:04

Kenn Gerdes wrote:

> Gælder det også investeringsbeviser i foreninger som udelukkende
> investerer i obligationer?

Ja, desværre,
derfor markeringen af de firkantede regler..

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 08-07-03 19:23

"Erik G. Christensen" skrev:

> Ja, desværre,
> derfor markeringen af de firkantede regler..

Ved du om der er afsagt dom eller kendelse herom? En ofte benyttet
skatteekspert er nemlig ikke enig.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 19:49

Kenn Gerdes wrote:

> Ved du om der er afsagt dom eller kendelse herom? En ofte benyttet
> skatteekspert er nemlig ikke enig.

Næ, der er en "sidelæns" afgørelse, ellers er der svjh intet offentlig,
det var netop et pengeinstitut, der havde givet dette råd, og
så fandt revisor ud af, at det var galt,
og mod at pengeinstuttet betalte alle omkostninger ved at nulstille
investeringen, dvs overfor investor tilbageførte alle omkostninger
mv.
accepterede LS at det var en fejl, og drog ingen skattemæssige
konsekvenser af det,

men det var svjh kun efter 6 mdr, så tit har jeg ikke kontrol med
private hævninger.

men i forhold til genvindst chance og tab på skat,
hvem vil prøve uden ved en fejl ?

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-07-03 20:32

"Erik G. Christensen" skrev:

> men det var svjh kun efter 6 mdr, så tit har jeg ikke kontrol med
> private hævninger.

Nej, det har vi sjældent.

> men i forhold til genvindst chance og tab på skat,
> hvem vil prøve uden ved en fejl ?

Det er vel i princippet underordnet. Men jeg ved nogle tolker lovteksten
således at 100 %- rene obligationsbeviser kan medtages i VS. Argumentet
herfor er der er ingen forskel på afkast=renter i rene
obligationsforeninger og hvis man selv købte obligationer i VS.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 21:01

Kenn Gerdes wrote:

> [...]
> herfor er der er ingen forskel på afkast=renter i rene
> obligationsforeninger og hvis man selv købte obligationer i VS.

Hm, der bruger jeg min risiko profil,

dvs, jeg ved ikke om det lovligt, da der ikke er afgørelser,
vil du -> kunden, revisor betale for at det er forkert, så ok
for mig, jeg skal nok bakke kunden op,
men sikre mig mod erstatning, når det nu ikke godkendes.

Fra : DS

Dato : 03-07-03 10:04

<Torben> wrote in message
> Davs. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Og et spørgsmål...
>
> Hvis jeg hæver X-kroner til privatforbrug om måneden, hvornår bliver jeg

> beskattet af de penge???

Du bliver beskattet af dit firmas overskud.

Normalt skal man "gætte" sig til hvor meget man regner med at tjene på et
år, og så snakker man med Told og Skat og får nogen girokort så man løbende
kan indbetale skat.

/Daniel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-07-03 12:24

<Torben> wrote in message
> Davs. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Og et spørgsmål...
>
> Hvis jeg hæver X-kroner til privatforbrug om måneden, hvornår bliver
jeg så
> beskattet af de penge???

Du bliver beskattet af firmaets overskud uanset om du "hæver" pengene
eller ej. Både din privatkonto/kontantbeholdning og firmaets konto står
nemlig i dit eget navn, så der er ingen forskel.

Hvis du ikke betaler B-skat i løbet af året, vil den endelige betaling
af skat foregå efter slutopgørelse fra T&S. Dvs. ca. i juli/augsut 2003
for skatteår 2002. Hvis du venter så længe, kommer du dog til at betale
en ikke ubetydelig straf-rente, så det kan anbefales at indbetale før
henh. 31-12-2002 (beløb over 40000) og 1-7-2003 (resten).

Arbejdsmarkedsbidrag er der vist ingen straf-rente på (?), men den skal
også falde i juli/august 2003.

Hilsen
Uffe

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 14:28

Uffe Kousgaard wrote:

> Du bliver beskattet af firmaets overskud uanset om du "hæver" pengene
> eller ej. Både din privatkonto/kontantbeholdning og firmaets konto står
> nemlig i dit eget navn, så der er ingen forskel.

Sikke da noget vrøvl, dokumenter det, eller henvis til noget andet.

Fra : DS

Dato : 04-07-03 16:18

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message

> Sikke da noget vrøvl, dokumenter det, eller henvis til noget andet.

Jamen er det ikke rigtigt nok, når man driver en enkeltmandsvirksomhed efter
den "almindelige" beskatningsordning (ikke virksomhedsordningen)?

Så beskattes man jo af overskuddet uanset om man lader alle pengene blive i
firmaet eller hæver dem til privat brug.

/Daniel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-07-03 17:24

"DS" <noemail@tome.com> wrote in message
> [...]
efter
> den "almindelige" beskatningsordning (ikke virksomhedsordningen)?

Jo, men Erik har endnu ikke fattet, at 99% af spørgsmålene af denne
gruppe stilles af netop den type enkeltmandsvirksomheder, som slet ikke
er nået til at overveje VS-ordningen endnu. Selve spørgsmålet afslører
vist også dette tydeligt.

Hilsen
Uffe

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 22:48

Uffe Kousgaard wrote:

> [...]
> gruppe stilles af netop den type enkeltmandsvirksomheder, som slet ikke
> er nået til at overveje VS-ordningen endnu. Selve spørgsmålet afslører

Så må du vel medvirke til, at de bliver oplyst,
så de kan bruge de lovlige muligheder for at regulere deres skat..

Selvom ca 50% ikke får noget økonomisk ud af det, da indkomst eller
renteudgifter er for små.

Men det kræver desværre indsigt, at sortere halvdelen fra,
og dermed udgift.

Og jeg sender regninger.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 10:05

<Torben> skrev i en meddelelse
> Davs. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Og et spørgsmål...
>
> Hvis jeg hæver X-kroner til privatforbrug om måneden, hvornår bliver jeg

> beskattet af de penge???
>
> Torben

Som privat drevet virksomhed er du med virksomheden B-skatteyder og
forskudsregistreret med en forskudsregistrering beregnet på grundlag af
tidligere års omsætning eller skønnet omsætning. Du har i den forbindelse 10
indbetalingskort med hver 1/10 af det på forskudsregistreringen totale
skattebeløb (T&S vil "naturligvis" have skattekronerne før de er
dokumenteret som tjent).

Dit skattepligtige privatforbrug vil fremgå af dit regnskab og medtages i
årsregnskabet.

Skulle forudsætningerne for forskudsregistreringen, f.eks. mere held i
sprøjten og dermed større indtjening, kan forskudsregistreringen ændres på
et par dage (det er de hurtige til).

Selvfølgelig virker det også den modsatte vej, men så skal det muligvis
dokumenteres ved et for perioden udarbejdet regnskab. Det bedre naturligvis
ikke en stram likviditet, men det kan muligvis også klares med en råbalance.

Håber, sagkundskaben er enig med mig.

Med venlig hilsen
Karsten Jensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 14:27

Torben wrote:

> Davs. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Og et spørgsmål...
>
> Hvis jeg hæver X-kroner til privatforbrug om måneden, hvornår bliver jeg så
> beskattet af de penge???

Hm, der er flere ubesvarede forhold i dit oplæg,

Men hæver du X-kroner er det personlig indkomst, men AMBI og så videre,
resten er VS-opsparing, hvis din hævning af penge ikke er for høj til det,
så derfor det ubesvarede..

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 05-07-03 07:25

Torben wrote:

> Davs. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Og et spørgsmål...
>
> Hvis jeg hæver X-kroner til privatforbrug om måneden, hvornår bliver jeg så
> beskattet af de penge???

Så kommer reklamen, vi laver den slags for max 5 kkr første år,
og mindre, hvis det er rimeligt.

Fra : DS

Dato : 05-07-03 08:51

> Så kommer reklamen, vi laver den slags for max 5 kkr første år,
> og mindre, hvis det er rimeligt.

Jamen så er det godt at der er mange i nyhedsgruppen der vil svare gratis på
så simpelt et spørgsmål!

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-07-03 12:37

"Erik G. Christensen" wrote:

> Så kommer reklamen, vi laver den slags for max 5 kkr første år,
> og mindre, hvis det er rimeligt.

Tja, jeg har jo givet svaret gratis tidligere (og siden ingen har
opponeret imod det, så må det være rigtig ).

Fra : alexbo

Dato : 05-07-03 08:36

<Torben> skrev

> Hvis jeg hæver X-kroner til privatforbrug om måneden, hvornår bliver jeg

> beskattet af de penge???

Det er ganske ligegyldigt om du hæver penge til privatforbrug eller ej, det
har ingen betydning for beskatningen.

Enten er du forskudsregistreret og har fået tilsendt 10 girokort, hvor du
betaler skat af forventet indkomst.
Eller du er ikke forskudsreg., så kommer opkrævningen af skatten, i
forbindelse med årsopgørelsen.
Siden du spørger er det nok det sidste.

mvh
Alex Christensen

Fra : Munir

Dato : 05-07-03 12:01

Du bliver ikke beskattet af hævet privatforbrug, men du bliver beskattet af
overskudet, og det er groft sagt indtægter minus udgifter.

For du kan jo sagtens lån penge fra privat og banker, som du kan så hæve, og
selvfølgelige skal du ikke beskattes af det.

Der gælder andre regler hvis du bruger virksomhedsordning.

Med venlige hilsen
Ahmed El Hassouni
www.proregnskab.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-07-03 13:23

"Munir" <aeh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Du bliver ikke beskattet af hævet privatforbrug, men du bliver beskattet
af
> overskudet, og det er groft sagt indtægter minus udgifter.

....og det eneste du skal tage i ed er, der skal være penge på kontoen til
afregning af skat på overskuddet, når året er omme.

Er du lidt usikker på, om du kan styre dette, er det en klar hjælp at betale
løbende.

Så bliver en eventuel overraskelse *det* mindre..

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn