Internetadgang GPRS (Telmore)
Fra : Tom

Dato : 03-07-03 05:58

Fik internetadgang til at virke i går.
Via min laptop, bluetooth og min nokia med GPRS protokollen kom jeg rimelig
smertefrit på indernettet.

Ikke fordi det kører vildt hurtigt selv om man i properties skulle have 961
Kb dataoverførsel. Det kører vel med halv ISDN hastighed, så en 30 Kb er vel
hastigheden.

Ser godt nok ud som om man ikke kan få fat i sin mailbox fra get2net via
tdc, men ok det er der vel ikke så meget at sige til når de er konkurenter.
Så må jeg oprette en ny mailkonto. Dem har jeg vidst også en 20 stykker af i
forvejen rundt omkring i verden

Så længe GPRS er gratis vil jeg gerne bruge det, men jeg kan også se at
efter 3 mdr så er GPRS ikke noget for mig, det bliver simpelthen for dyrt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Michael Holm

Dato : 03-07-03 07:44

Køb en email hos www.netidentity.com, og du kan skifte ISP som du vil, men
beholde din email addresse.
--M

Fra : Lasse

Dato : 03-07-03 08:21

Hej

> konkurenter.

Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være, du kan vel tilgå en pop3 mail
overalt fra i verden, du kan bare ikke sende mails gennem den samme ISPs
SMTP-server, for at undgå udefra kommende spammere - oprindeligt. Så alt du
skal gøre er at finde SMTP-serverens navn hos den udbyder du er forbundet
med, hver gang du er på andetsted. I TDC's tilfælde skal du taste
smtp.mail.dk i dit mailprogram.

Lasse

Fra : L@rs

Dato : 03-07-03 09:53

Har det på samme måde !!!
Hvad er det lige man skal bruge det til, når det kommer til at koste
40,- pr. md. og 18,- pr. MB

Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-07-03 20:38

"L@rs" <l_kryger@worldonline.dk> wrote in message
> Har det på samme måde !!!
> Hvad er det lige man skal bruge det til, når det kommer til at koste
> 40,- pr. md. og 18,- pr. MB
>
> Lars

Har ikke sat den bærbare op til GPRS endnu - jeg har det nemlig på samme
måde: det blir' for dyrt for mig at lægge 40 kr/md.
Har kun sjældent behov for at bruge mobilen til data og kan sagtens leve med
HSDSC i stedet.
Og at sende/hente mail direkte på mobilen føles heller ikke meget hurgtigere
med GPRS ifht HSDSC - eneste feddert er at mails kommer direkte ind på
mobilen i løbet af dagen - uden arbejdsgiveren ka' lave vrøvl over hvad man
bruger firmaets pc til

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : H3nrik V!

Dato : 03-07-03 23:08

In news:3f048631$0$13255$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Jesper Hedegaard <jesper@pissoff.dk> typed:

> Og at sende/hente mail direkte på mobilen føles heller ikke meget
> hurgtigere med GPRS ifht HSDSC - eneste feddert er at mails kommer

30 sek vs 1 min med HSCSD for mit vedkommende..

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : H3nrik V!

Dato : 03-07-03 10:18

In news:3f03b7d6$0$48904$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tom <tom_christensen@bigfoot.com> typed:

37.6 kbps iflg www.bandwidthspeedtest.com her...

> [...]
> konkurenter. Så må jeg oprette en ny mailkonto. Dem har jeg vidst
> også en 20 stykker af i forvejen rundt omkring i verden

Se Lasses svar - jeg har selv hentet mail på min get2net via
GPRS/Telmore...!

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 03-07-03 08:00

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter 3 mdr så er GPRS ikke noget for mig, det bliver simpelthen for dyrt.

Jeg er helt enig - de mb tæller bare derudaf og når man så også skal bløde
40 kr. om måneden... Puha, kræver vist et firma til at betale den slags

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domænedelen af email