/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Klipning af 80 cm højt græs?
Fra : Jette & Jesper Fonta~


Dato : 02-07-03 20:49

Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor del af
det ligger tæt ned til jorden. Vores græsslåmaskine kan ikke tage det.
Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?

Venlig hilsen Jesper og Jette
- som for fremtiden nok skal huske at slå deres græsplæne.

PS.
Det indebærer forhåbentlig brug af noget smart maskineri; hvor kan dette i
så fald lejes billigt?



 
 
Karsten Madsen (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Madsen


Dato : 02-07-03 20:53

Jette & Jesper Fontain wrote:
> Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor
> del af det ligger tæt ned til jorden. Vores græsslåmaskine kan ikke
> tage det. Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?

En le ?!?!



stig54 (02-07-2003)
Kommentar
Fra : stig54


Dato : 02-07-03 21:11

"Karsten Madsen" skrev d. 02-07-03 20:53 dette indlæg :
> Jette & Jesper Fontain wrote:
> > Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor
> > del af det ligger tæt ned til jorden. Vores græsslåmaskine kan ikke
> > tage det. Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?
>
> En le ?!?!
>
I de fleste byggemarkeder kan man leje en buskrydder, det er med en
savklinge, helst kun med tre tænder dene er benxindrevet men fungerer i
princippet som en elektrisk kantklipper bare meget meget bedre.
Stig
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Ukendt (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-07-03 21:13

On Wed, 2 Jul 2003 21:49:07 +0200, "Jette & Jesper Fontain"
<fontain@mail.dk> wrote:

>Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor del af
>det ligger tæt ned til jorden. Vores græsslåmaskine kan ikke tage det.
>Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?

motoriseret rotorklipper og lidt tålmodighed (eller et stort stykke
sort plast, lidt ventetid og en æske tændstikker....)

KS




Nick (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 02-07-03 21:37

> On Wed, 2 Jul 2003 21:49:07 +0200, "Jette & Jesper Fontain"
> <fontain@mail.dk> wrote:
> >Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor del af
> >det ligger tæt ned til jorden. Vores græsslåmaskine kan ikke tage det.
> >Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?

Helt ærligt, alle jeres fikse maskiner..... drop dem og brug et ganske
almindeligt le-tøj.
Et til husbehov kan fåes for under 500,- og så har man det til næste år...
Det er faktisk også det hurtigste, istedet for at skulle bruge en formue og
en masse tid på buskryddere, afbrænding, brandvæsen, mortormaskiner og hvad
ved jeg.

/Nick



Karsten Madsen (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Madsen


Dato : 02-07-03 22:13

>>> Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor
>>> del af det ligger tæt ned til jorden. Vores græsslåmaskine kan ikke
>>> tage det. Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?
> Helt ærligt, alle jeres fikse maskiner..... drop dem og brug et ganske
> almindeligt le-tøj.
> Et til husbehov kan fåes for under 500,- og så har man det til næste
> år... Det er faktisk også det hurtigste, istedet for at skulle bruge
> en formue og en masse tid på buskryddere, afbrænding, brandvæsen,
> mortormaskiner og hvad ved jeg.

Enig, men hvordan hulen kan en græsplæne blive 80 cm høj ?? Er det en park i
ejer? Jeg har 1000 m2, den snupper jeg en til to gange i ugen med en 28 cm
el klipper. 1½-2 timer motion.

/karsten



Robert Andersen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 03-07-03 08:10

> Helt ærligt, alle jeres fikse maskiner..... drop dem og brug et ganske
> almindeligt le-tøj.

Der er noget du helt har misforstået, mænd skal have legetøj !
Kan man få den dims man skal bruge i motoriseret udgave er det klart at
foretrække...

- og helst benzindrevet



/Robert



Mads Lie Jensen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 03-07-03 15:31

On Thu, 3 Jul 2003 09:10:01 +0200, "Robert Andersen"
<rob_the_smurf@remove.hotmail.com> wrote:

>> Helt ærligt, alle jeres fikse maskiner..... drop dem og brug et ganske
>> almindeligt le-tøj.
>
>Der er noget du helt har misforstået, mænd skal have legetøj !
>Kan man få den dims man skal bruge i motoriseret udgave er det klart at
>foretrække...
>
>- og helst benzindrevet
>
>

...og alt det der med at spørge sig selv om man egentlig har brug for
den, der springer man også let hen over. Kan maskinen løse et
presserende problem her og nu, så er der bare ingen undskyldning for at
købe den

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Nick (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 03-07-03 18:58

"Robert Andersen" <rob_the_smurf@remove.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:be0kqu$bvr$1@sunsite.dk...
> > Helt ærligt, alle jeres fikse maskiner..... drop dem og brug et ganske
> > almindeligt le-tøj.
>
> Der er noget du helt har misforstået, mænd skal have legetøj !
> Kan man få den dims man skal bruge i motoriseret udgave er det klart at
> foretrække...
>
> - og helst benzindrevet

Ja, men Rigtige Mænd (c) behøver ingen undskyldning for at købe "legetøj" og
HAR derfor alle motormaskiner i skuret allerede. Men IKKE for at bruge dem,
bare for at kunne vise dem frem til næste familiekomsammen, efter at man har
stået og sparket lidt på dækket af fætters nye bil (svin). Det er som regel
efter middagen og medens konerne vasker op og børnene smadrer et eller
andet.

/Nick



Mette Svangren Gutte~ (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Mette Svangren Gutte~


Dato : 03-07-03 19:09


"Nick" <nick@SLETMIGskuden.dk> skrev i en meddelelse
news:3f046e90$0$32435$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ja, men Rigtige Mænd (c) behøver ingen undskyldning for at købe "legetøj"
og
> HAR derfor alle motormaskiner i skuret allerede.

Det er det samme skur, hvor man opbevarer rammerne med dåseøl, hvis jeg ikke
tager fejl?
Men hvad ved jeg, jeg plejer at vaske op på det tidspunkt...*G*

MVH Mette



Karsten Madsen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Madsen


Dato : 03-07-03 19:20

>> Ja, men Rigtige Mænd (c) behøver ingen undskyldning for at købe
>> "legetøj" og HAR derfor alle motormaskiner i skuret allerede.
> Det er det samme skur, hvor man opbevarer rammerne med dåseøl, hvis
> jeg ikke tager fejl?
> Men hvad ved jeg, jeg plejer at vaske op på det tidspunkt...*G*

Griner....
Jepper lige bag vinterdækkene, sammen med whiskyen



Fam. Olsen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 04-07-03 15:42


"Karsten Madsen" <6@drosselvejhund.dk> skrev i en meddelelse
news:3f0473e9$0$48898$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> Ja, men Rigtige Mænd (c) behøver ingen undskyldning for at købe
> >> "legetøj" og HAR derfor alle motormaskiner i skuret allerede.
> > Det er det samme skur, hvor man opbevarer rammerne med dåseøl, hvis
> > jeg ikke tager fejl?
> > Men hvad ved jeg, jeg plejer at vaske op på det tidspunkt...*G*
>
> Griner....
> Jepper lige bag vinterdækkene, sammen med whiskyen



IH Karsten din Judas

Godt min kone ikke læser med her.


*GGGGGGGGGGGG*


MVH Niels



Jernladyen (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Jernladyen


Dato : 02-07-03 22:12

"Jette & Jesper Fontain" skrev d. 02-07-03 20:49 dette indlæg :
> Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor del
af
> det ligger tæt ned til jorden. Vores græsslåmaskine kan ikke tage det.
> Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?
>
Hej Jette og Jesper.
Der findes noget, der udtales i retning af "slagliklipper". Den fungerer
efter samme princip som kommunale snekoste, bare med en anden indretning
end børster. Jeg ved ikke, om man kan leje dem på en maskinstation
eller hos en anlægsgartner, men hos en af dem burde det kunne lade sig
gøre.
Hilsen Jette

> Venlig hilsen Jesper og Jette
> - som for fremtiden nok skal huske at slå deres græsplæne.
>
> PS.
> Det indebærer forhåbentlig brug af noget smart maskineri; hvor kan
dette i
> så fald lejes billigt?
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Thomas (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 03-07-03 07:38


"Jette & Jesper Fontain" <fontain@mail.dk> wrote in message
news:3f03372b$0$24665$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor del af
[...]


Mener du 80 (firs) centimeter højt? Tag lige et billede inden du klipper,
slår, brænder...
(det vil jeg gerne se)

Thomas



Jette & Jesper Fonta~ (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Jette & Jesper Fonta~


Dato : 03-07-03 10:46

Hej Gruppe

Tak for alle jeres svar.

Jeg har lagt nogle billeder op, så I kan se miseren:

www.eskapisme.dk/haven/1meter.jpg (402 KB)
www.eskapisme.dk/haven/haven-1.jpg (36,2 KB)
www.eskapisme.dk/haven/haven-2.jpg (77 KB)
www.eskapisme.dk/haven/haven-3.jpg (37,8)
www.eskapisme.dk/haven/haven-4.jpg (80,7 KB)

Vi har bestilt en stor buskrydder til på mandag (til leje), men vi skal ud
og handle i dag, og hvis en le ikke er så dyr, kan det være vi forsøger os
med den. Problemet er, at meget af græsset ligger ned.

Venlig hilsen
Jesper og Jette, som skal bruge sommeren på at omlægge have.



Pia J (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 03-07-03 11:04



> Vi har bestilt en stor buskrydder til på mandag (til leje), men vi skal ud
> og handle i dag, og hvis en le ikke er så dyr, kan det være vi forsøger os
> med den. Problemet er, at meget af græsset ligger ned.

Som nybegynder med en le, vil jeg blot gøre opmærksom på: Det er svært. Det
er hårdt. Især når græsset ligger ned, og har man ikke taget, så lægger man
det høje ned med leen. Men det er ret sjovt når det virker.

:Pia


stig54 (03-07-2003)
Kommentar
Fra : stig54


Dato : 03-07-03 11:17

"Jette & Jesper Fontain" skrev d. 03-07-03 10:46 dette indlæg :
> Hej Gruppe
>
> Tak for alle jeres svar.
>
> Jeg har lagt nogle billeder op, så I kan se miseren:
>
> www.eskapisme.dk/haven/1meter.jpg (402 KB)
> www.eskapisme.dk/haven/haven-1.jpg (36,2 KB)
> www.eskapisme.dk/haven/haven-2.jpg (77 KB)
> www.eskapisme.dk/haven/haven-3.jpg (37,8)
> www.eskapisme.dk/haven/haven-4.jpg (80,7 KB)
>
> Vi har bestilt en stor buskrydder til på mandag (til leje), men vi
skal ud
> og handle i dag, og hvis en le ikke er så dyr, kan det være vi
forsøger os
> med den. Problemet er, at meget af græsset ligger ned.
>
> Venlig hilsen
> Jesper og Jette, som skal bruge sommeren på at omlægge have.

Tro mig det er bedst med en kratrydder med grovtandet klinge, helst kun
3.
Jeg rydder en gang om året ca. 2000 m2 græsplæne/mark på den måde.
Det tager ca. 7 timer-
Stig
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Carsten Finn Rasmuss~ (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 03-07-03 11:29

Jette & Jesper Fontain wrote:
> Hej Gruppe
>
> Tak for alle jeres svar.
>
> Jeg har lagt nogle billeder op, så I kan se miseren:
>
> www.eskapisme.dk/haven/haven-3.jpg (37,8)
>

Hvad med landmanden på den anden side af vejen?
Kan han ikke køre en tur med grønthøsteren til gengæld for lidt hjælp i
høsten?

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



Mads Lie Jensen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 03-07-03 15:34

On Thu, 3 Jul 2003 11:46:00 +0200, "Jette & Jesper Fontain"
<fontain@mail.dk> wrote:

>Tak for alle jeres svar.
>
>Jeg har lagt nogle billeder op, så I kan se miseren:
>
>www.eskapisme.dk/haven/1meter.jpg (402 KB)
>www.eskapisme.dk/haven/haven-1.jpg (36,2 KB)
>www.eskapisme.dk/haven/haven-2.jpg (77 KB)
>www.eskapisme.dk/haven/haven-3.jpg (37,8)
>www.eskapisme.dk/haven/haven-4.jpg (80,7 KB)

Fine billeder som jo på bedste vis illustrerer problemet.
Og må jeg så anbefale et får

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Karsten Madsen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Madsen


Dato : 03-07-03 15:59

Jette & Jesper Fontain wrote:
> Hej Gruppe
>
> Tak for alle jeres svar.
> Jeg har lagt nogle billeder op, så I kan se miseren:
> Vi har bestilt en stor buskrydder til på mandag (til leje), men vi
> skal ud og handle i dag, og hvis en le ikke er så dyr, kan det være
> vi forsøger os med den. Problemet er, at meget af græsset ligger ned.

Hold da k***. Jeg ville leje en gruber i stedet og få vendt jorden incl.
græs ned i en meters dybte. Det dér bliver aldrig en ordentlig græsplæne
igen

/karsten



Mads Lie Jensen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 03-07-03 18:40

On Thu, 3 Jul 2003 16:58:50 +0200, "Karsten Madsen"
<6@drosselvejhund.dk> wrote:

>> Tak for alle jeres svar.
>> Jeg har lagt nogle billeder op, så I kan se miseren:
>
>Hold da k***. Jeg ville leje en gruber i stedet og få vendt jorden incl.
>græs ned i en meters dybte. Det dér bliver aldrig en ordentlig græsplæne
>igen

En gruber vender ikke jorden. Den løsner den bare dybt ned, men ude at
vende den.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Karsten Madsen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Madsen


Dato : 03-07-03 18:57

Mads Lie Jensen wrote:
> On Thu, 3 Jul 2003 16:58:50 +0200, "Karsten Madsen"
> <6@drosselvejhund.dk> wrote:
>
>>> Tak for alle jeres svar.
>>> Jeg har lagt nogle billeder op, så I kan se miseren:
>>
>> Hold da k***. Jeg ville leje en gruber i stedet og få vendt jorden
>> incl. græs ned i en meters dybte. Det dér bliver aldrig en ordentlig
>> græsplæne igen
>
> En gruber vender ikke jorden. Den løsner den bare dybt ned, men ude at
> vende den.

Mjah, ok så en plov da



stig54 (05-07-2003)
Kommentar
Fra : stig54


Dato : 05-07-03 17:25

Lad os nu høre hvordan det ender

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jette & Jesper Fonta~ (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Jette & Jesper Fonta~


Dato : 06-07-03 08:32

Vi forsøgte os med en le (til 170 kr. i Råd & Dåd), og det måtte vi ret
hurtigt opgive. Det var nok mere forestillingen om at svinge med en le, der
trak ...

I morgen prøver vi med en buskrydder. Vi skal nok fortælle om resultatet og
eventuelt tage et par billeder.

Idéen med en eng lyder tiltrækkende. I alle tilfælde skal vi i gang med at
omlægge hele haven, da vi har en masse planer med den.

Venlig hilsen Jesper



Thomas (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 03-07-03 07:52

I diverse havecentre vil du kunne leje en skive klipper, den er genial til
den slags og det går stærkt.

thomas



Thïngmand (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Thïngmand


Dato : 03-07-03 09:19

> Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?

Et par køer - så er den også gødet

--
Thïngmand
www.thingmand.dk



Mogens Knudsen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 03-07-03 11:00

On Thu, 3 Jul 2003 10:18:39 +0200, "Thïngmand"
<michael@thingmand.invalid> wrote:

>Et par køer -

"Får" skulle efter sigende være bedre, idet de æder alt helt ned til
rødderne...

/Mogens

Jesper Hansen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 04-07-03 21:39

On Wed, 2 Jul 2003 21:49:07 +0200, "Jette & Jesper Fontain"
<fontain@mail.dk> wrote:

>Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor del af
>det ligger tæt ned til jorden. Vores græsslåmaskine kan ikke tage det.
>Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?

300 l Roundup og så en ny plæne næste år

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Lars Knudsen (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 05-07-03 17:04

Hej Jesper & Jette,

"Jette & Jesper Fontain" <fontain@mail.dk> wrote in
news:3f03372b$0$24665$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Vores græs er vokset fra os! Det er omkring 80 cm højt, og en stor del
> af det ligger tæt ned til jorden. Vores græsslåmaskine kan ikke tage
> det. Hvordan får vi det til at ligne en normal græsplæne igen?

Uha!

Vi har også en temmelig stor plæne - som vi heller ikke gad at skulle slå.
Så vi har lavet en del af den om til vildtvoksende eng med "ukrudt" og andet
i, hvilket faktisk ser ret pænt ud. Har så slået stier udvalgte steder
igennem den, så man kan komme rundt i haven, samt et stykke med rigtig
græsplæne foran terassen.

Det er vi faktisk blevet rigtig glade for, engen kræver ikke specielt meget
pasning udover at den også skal slås ned en gang om året.

** Lars


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste