Canon og den tunge dans med deres O-ringe
Fra : JBT

Dato : 02-07-03 20:53

Hej.
Følgende beskrivelse er blot for at fortælle andre om mine oplevelser i
forbindelse med anskaffelse af reservedele der ikke er helt standard...

Jeg er den glade ejer af et Canon Ixus 300. Hertil har jeg anskaffet et
undervandshus, WP-DC100. Enhver der dykker ved, at det er essentielt at
O-ringe er i optimal stand, og da jeg skal til Australien denne sommer, er
det nærliggende at anskaffe ekstraudstyr i form af O-ringe. Umiddelbart er
det ikke til at finde som reservedel i Danmark eller Europa, men enhver der
forhandler Canon, må da være i stand til at anskaffe en sådan reservedel.
Det var de så ikke. Ligemeget hvor jeg spurgte mig for, skulle de
dobbeltchecke med et eller andet Canonværksted. Beskeden var den samme den
håndfuld steder jeg forespurgte: Der eksisterer ikke en sådan reservedel,
desværre. Men jeg var velkommen til at anskaffe et IkeLite hus til den nette
sum af godt 10000 DKr. Det var så aldrig lige aktuelt.
I min søgen efter dimser på nettet faldt jeg over det omfattende site på
nettet: www.canoncompanystore.com , der har alt ekstraudstyr til det famøse
undervandshus. De shipper dog på ingen måde til Europa, da Europa varetages
af Canon Europa. Gode råd er dyre.
Jeg skriver selv direkte til Canon DK, som giver mig samme forklaring som
tidligere: Reservedelen eksisterer ikke... Jeg kvitter hermed en mail med et
link til den amerikanske onlinebutik, og en masse skældud for kunne finde på
at fremstille et 2000 Kr's brug-og-smid-væk undervandshus, og havde egentlig
ikke regnet med at høre noget videre. Et par dage efter modtog jeg en mail
fra Canon DK, at de ville forespørge Canon Europa. Efter en rum tid modtog
jeg en længe ventet mail, med en kontakt til et firma i DK der nu skulle
være i stand til at levere O-ringene. Jeg kontaktede straks firmaet, og har
endelig idag modtaget den korrekte reservedel.
Det har taget godt 2 måneder, men det lykkes at fremskaffe reservedelen, så
mit undervandshus alligevel ikke blev et køb-og-smid-væk hus.

Virksomheden som jeg blev henvist til er PW Service, og jeg går ud fra at de
nu kan skaffe O-ringe til samtlige Canon undervandshuse. De kan kontaktes på
telefon: 44 85 34 44 (jeg har ingen aktier i firmaet).
O-ringen til mit hus koster godt 225 for 2 stk incl. fragt. Horribel pris
for 2 gummiringe, men hvad gør man ikke for at være beredt .)

Mvh. Jakob

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 03-07-03 11:24

Finn deg et skyvelære og finn dimensjonene på oringen. Så finner du nærmeste
størrelse i denne katalogen:

http://www.olemartin.no/nitrox/pdf/oringer-komplett.pdf

Deretter kjøper du den på din lokale industri-leverandør-butikk.

PS: Målene er diameter på gummien X indre diameter på ringen.

--
Ole Martin Pedersen

Fra : JBT

Dato : 03-07-03 22:14

Jeps. Det bliver der også gjort næste gang. Den O-ring der sidder i var dog
temmelig formet af opholdet i huset, så jeg turde ikke basere nogen målinger
på en allerede installeret O-ring. Men nu bliver der taget mål efter de nye
ringe, og en bestilling bliver sendt af sted til en decideret producent
næste gang.

Mange hilsner Jakob

"Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> skrev i en
meddelelse news:3f040512$1@news.broadpark.no...

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-03 16:43

Hej

Du skulle vel ikke have målene på o-ringen? Jeg står nemlig i den
situation at jeg ikke har et skydelære.

Mvh

Allan

Fra : JBT

Dato : 04-07-03 17:31

Hej Allan.
Jeg har heller ikke en, men jeg regner med at kigge forbi en der har her i
weekenden. Håber på at jeg kan vende tilbage med målene i starten af næste
uge.

Mvh. Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-03 20:12

På forhånd tak........

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 12:49

Har du mon fundet målene?

Venter ivrigt, så jeg også kan bestille et par ekstra o-ringe

Fra : Ole Kristensen

Dato : 06-07-03 08:15

Halløj

Hvis man står og mangler O-ringe, pakninger og andet tætningsgrej,
så tag et kig i Tlf - Fagbogen under afsnittet "Maskinpakninger", der
kan de "lokale" leverandører findes!.

På Fyn kan jeg anbefale firmaet Carsten Holm i Ringe, se evt
www.carstenholm.dk

Jeg har ingen aktier i firmaet, men de har altid kunne levere
de mest mystiske Hydraulik og lokumspakninger....
-- Til "uoriginale" priser......

Hygge Hej og Go`sommer

Ole Kristensen
Assens

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 19-07-03 12:11

O ringe til mit Canon DC 200 hus er de samme som dem til "sea and sea" gule
kamera (dem som er solgt tusind vis af i danmark) så prøv lige at spør i din
lokale dykker butik
Jeg fandt ud af det da jeg har en ven der har et af de gule Sea and sea
kameraer. jeg prøvet med en af hans ekstra O ringe og den passerde som Hans
i Grethe ! :)

Mvh

K.L.Rasmussen
www.norresundbysportsdykkerklub.dk