GPRS: Besynderlig forskelsbehandling hos T~
Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 02-07-03 20:24

Sønnen og jeg har begge tilmeldt os GPRS hos Telmore i dag. Jeg
tilmeldte mig først og ca. et kvarter senere blev min søn tilmeldt.
Min søn har en Nokia 3510i og kunne WAP'pe over GPRS med det samme.
Jeg har en Nokia 6310 men kan stadig ikke WAP'pe over GPRS, men får
beskeden "GPRS-forb. ikke tilgængelig" ?????
Vi fik begge tjeneste indstillingerne tilsendt nærmest øjeblikkeligt
og gemte dem og gjorde dem akive. Og vi valgte den korrekte
mobiltelefon model ved tilmeldingen.

Er der nogen, der kan forklare denne forskel?

Flemming Thor Hansen

______ __
/\__ _\ /\ \
\/_/\ \/ \ \ \___ ___ _ __
\ \ \ \ \ _ \ / __ \ /\ __\
\ \ \ \ \ \ \ \ /\ \_\ \ \ \ \/
\ \_\ \ \_\ \_\ \ \____/ \ \_\
\/_/ \/_/\/_/ \/___/ \/_/

Fjern "-fjerndette " fra e-mail adressen ved e-mail svar

Fra : Fischer

Dato : 02-07-03 20:35

> Er der nogen, der kan forklare denne forskel?

Det tror jeg godt at jeg kan.
Din søn tilmeldte sig både GPRS og MMS.
Du tilmeldte dig kun GPRS.
?

Hvis jeg har ret, skal du blot også tilmelde dig MMS - også selv om din
telefon evt. ikke understøtter det. Bare vælg en tilfældig telefon på
listen.

*Fischer

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 02-07-03 21:08

On Wed, 2 Jul 2003 21:34:44 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Hvis jeg har ret, skal du blot også tilmelde dig MMS - også selv om din
>telefon evt. ikke understøtter det. Bare vælg en tilfældig telefon på
>listen.

Tak for tippet.
Har prøvet. Det hjalp ikke. Æv.
Nå jeg venter bare og håber det kommer til at virke inden for de
lovede 24 timer.
Der er trods alt stadig længe til 30/9-2003
Jeg har lagt reminder ind i min telefons kalender, så jeg huske at
afmelde mig inden det begynder at koste penge.

GPRS er jo startskuddet til at Telmore vil have abonnement for
teletjenester. Besynderligt fordi Telmore jo ellers gør meget ud af,
at fortælle at abonnement er noget urimeligt, som de andre selskaber
opkræver, og at abonnementsbetaling er noget man ikke får noget for.

Nu indfører Telmore det så alligevel....ganske tankevækkende.....
er det mon familieskabet med TDC der begynder at vise sine grimme
sider??????

Flemming Thor Hansen

______ __
/\__ _\ /\ \
\/_/\ \/ \ \ \___ ___ _ __
\ \ \ \ \ _ \ / __ \ /\ __\
\ \ \ \ \ \ \ \ /\ \_\ \ \ \ \/
\ \_\ \ \_\ \_\ \ \____/ \ \_\
\/_/ \/_/\/_/ \/___/ \/_/

Fjern "-fjerndette " fra e-mail adressen ved e-mail svar

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 02-07-03 21:16

"Flemming Thor Hansen" <a4-fjerndette@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu indfører Telmore det så alligevel....ganske tankevækkende.....
> er det mon familieskabet med TDC der begynder at vise sine grimme

Nej, vi er fortsat service provider, og får samme vilkår som alle andre
service
providere under TDC. Det betyder de priser vi lægger ud med er relateret til
disse
priser, vi syntes de skal længere ned, og det arbejder vi på.

Mvh

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-03 21:32

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message

> [...]
til
> disse
> priser, vi syntes de skal længere ned, og det arbejder vi på.

Men kunne man ikke få et godt tilbud, hvis fx alle Telmore kunder tilbydes
"standart GPRS" hvor så abonnementet er gratis, men MB prisen måske så er
35,-

Så alle dem der kun lige skal finde et telefonnummer på DGS, et par gange om
måneden.. og lige tjekke vejret.... Sådan er det nok de fleste bruger det
til.. og så er det jo lidt frastødende at betale abonnement.. Så dem der så
bruger det mere, kan så få et "GPRS plus" abonnement som tilbyder en mere
atraktivpris for traffiken men betaler abonnement.

Det er jo trodsalt lidt smartere end at starte et normalt dataopkald.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-07-03 21:46

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
>bruger det mere, kan så få et "GPRS plus" abonnement som tilbyder en mere
>atraktivpris for traffiken men betaler abonnement.

Nej tak - lad os endelig ikke få alle mulige (og umulige) løsninger,
hvor man skal til at vurdere om man skal vælge det ene eller det
andet. Telmores koncept er jo bl.a., at det skal være enkelt - og lad
dem endelig holde fast i det!

Lad de andre teleselskaber om at have alle mulige forskellige
abonnementer, som er mere eller mindre uigennemskuelige.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 03-07-03 06:52

> [...]
>
> Lad de andre teleselskaber om at have alle mulige forskellige
> abonnementer, som er mere eller mindre uigennemskuelige.

Og vi arbejder på lavere priser. Som det ser ud nu er vi faktisk enige med
mange af vores kunder. Det er for dyrt til virkelig at være spændende.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-03 17:49

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og vi arbejder på lavere priser. Som det ser ud nu er vi faktisk enige med
> mange af vores kunder. Det er for dyrt til virkelig at være spændende.

Du presser vel også på (internt) for at EDGE skal på markedet (ellers kan du
måske få hjælp af Teddy...)...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Jokum SNusk

Dato : 03-07-03 11:44

> [...]
>
> Lad de andre teleselskaber om at have alle mulige forskellige
> abonnementer, som er mere eller mindre uigennemskuelige.

Hørt!

Det er _lige_præcis_ det, der er fedt ved Telmore.
Gennemskuelighed.
What you see is what you get.

Det er måske billigere at have Sonofon hvis du har et bestemt abonn.,
ringer til nogle bestemte mennesker der er kunder ved nogle bestemte
udbydere
på nogle bestemte tidspunkter i nogle bestemte zoner
Men det kan man jo ikke bruge til noget !!

Telmores priskoncept holder 100%

Det bør helt sikkert også være efter det koncept at GPRS skal strikkes
sammen.

JS

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 03-07-03 12:31

On Wed, 2 Jul 2003 22:31:40 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> Men kunne man ikke få et godt tilbud, hvis fx alle Telmore kunder tilbydes
> "standart GPRS" hvor så abonnementet er gratis, men MB prisen måske så er
> 35,-

Ville da hellere betale 100,- i abb om måneden og så have en lav MB pris...

> Så alle dem der kun lige skal finde et telefonnummer på DGS, et par gange om
> måneden.. og lige tjekke vejret.... Sådan er det nok de fleste bruger det
> til..

Ja - jeg holder min nok heller ikke inden for "normen"! Jeg bruger det til
at checke post og surfe på nettet med fra min P800 (Opera) og min bærbar.

> bruger det mere, kan så få et "GPRS plus" abonnement som tilbyder en mere
> atraktivpris for traffiken men betaler abonnement.

Jeps! Men så bliver der en masse forskellige abb. at tage stilling til, og
så går Telmores politik om enkelthed ligesom fløjten.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-03 16:37

Lars Bo Wassini <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> wrote in

> Jeps! Men så bliver der en masse forskellige abb. at tage
> stilling til, og så går Telmores politik om enkelthed ligesom
> fløjten.

To abonnementsformer er ikke svært at overskue - det er jo mindst
ligeså svært at overskue når der nu både er high speed data, GPRS og
MMS ud over det normale telefoni/sms.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-07-03 17:49

Henrik Stidsen skrev:

>To abonnementsformer er ikke svært at overskue

Det er sværere end EN abonnementsform!

>- det er jo mindst ligeså svært at overskue når der nu både er high speed data,

Det er gratis, når man først har tilmeldt sig.

>GPRS og MMS ud over det normale telefoni/sms.

MMS - det kommer da vidst ikke til at koste noget at tilmelde sig -
grunden til man skal tilmelde sig, er da vidst bare, at man skal vælge
hvilken mobil man har, for at få tilsendt en opsætning.

GPRS - ja, her er både abonnement og priser man skal være opmærksom
på. Men hr. og fru Hansen bruger det sikkert ikke til noget.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 15-07-03 15:08

Det var smuk og solrig dag da Fischer skrev
news:3f0333e9$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvis jeg har ret, skal du blot også tilmelde dig MMS - også selv om
> din telefon evt. ikke understøtter det. Bare vælg en tilfældig telefon
> på listen.

Tak for tippet. Jeg tilmeldte mig GPRS den 1. men har haft GPRS ikke
tilladt. Nu, efter at have tilmeldt mig MMS, virker det fint, så der må
helt klart være en fejl i telmores system.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-07-03 17:11

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilladt. Nu, efter at have tilmeldt mig MMS, virker det fint, så der må
> helt klart være en fejl i telmores system.

Det er nok rettere Tdc's system...

Venligst