Fast offentligt IP-nummer ?
Fra : kim

Dato : 02-07-03 19:29

Jeg er på kabelnettet.dk hvor vi lige har fået et brev
om jeg ønsker Fast offentligt IP-nummer som tilvalg
eller Dynamisk offentligt IP-nummer som standard.
Hvad er fordele og ulemerne ved begge ?

Den ene koster penge og kabelnettet.dk skriver også
at det har noget at gøre med en ny lovgivning fra
Justitsministeriet til efteråret om logningspligt ?

Det står intet på deres hjemmeside ( bl.a. under "priser" )
så hvad mener I man skal vælge ?

Mvh Kim

Fra : Kasper

Dato : 02-07-03 19:39

hey...

fast ip er smart til FTp og andre client programmer, så er man fri for at
skal have en DNS-server kørende

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 08-07-03 20:34

Kasper wrote:

> hey...
>
> fast ip er smart til FTp og andre client programmer, så er man fri for at
> skal have en DNS-server kørende

client programmer? jeg skulle da nok mene det er med servere det er rart med
fast ip, klienterne er det da lige meget med!?

og kunne du ikke skrive under det du svare på? ellers bliver det så
indviklet
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Peter Mogensen

Dato : 02-07-03 21:46

kim wrote:
> Jeg er på kabelnettet.dk hvor vi lige har fået et brev
> om jeg ønsker Fast offentligt IP-nummer som tilvalg
> eller Dynamisk offentligt IP-nummer som standard.
> Hvad er fordele og ulemerne ved begge ?

Du har brug for et fast IP, hvis du skal gøre en server. F.eks.
mail-server eller web-server.
Har du ikke brug for det er der nogen, der fremhæver at et dynamisk IP
er en smule sikrere fordi det gør det lidt mere besværligt for en
hacker/cracker at installere en trojan på din maskine, så han har
sværere ved at finde din maskine igen.
Det gør det dog kun lidt mere besværligt - ikke umuligt.

Til gengæld har jeg lige oplevet en, der fik et nyt dynamisk IP, som den
tidligere ejer havde været så uheldig at gøre sig fortjent til at få
registreret i SORBS anti-spam databasen.
Det gjorde så at den nye ejers mail blev afvist af servere, der
benyttede SORBS.
.... ikke så heldigt.

> Den ene koster penge og kabelnettet.dk skriver også
> at det har noget at gøre med en ny lovgivning fra
> Justitsministeriet til efteråret om logningspligt ?

Hmm...nå. ok. Det vidste jeg ikke.

> Det står intet på deres hjemmeside ( bl.a. under "priser" )
> så hvad mener I man skal vælge ?

Jeg ville altid vælge et fast IP.
....men det er jo nok bare mig.

Peter

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-07-03 22:40

kim wrote:

> Jeg er på kabelnettet.dk hvor vi lige har fået et brev
> om jeg ønsker Fast offentligt IP-nummer som tilvalg
> eller Dynamisk offentligt IP-nummer som standard.
> Hvad er fordele og ulemerne ved begge ?

Sikkerhedsmæssigt mener jeg ikke, der er nogen væsentlig
forskel. Hvis du kører nogle servere kan det være en
fordel med fast IP adresse, men det er bestemt ikke
nogen nødvendighed.

> [...]
> Justitsministeriet til efteråret om logningspligt ?
>
> Det står intet på deres hjemmeside ( bl.a. under "priser" )

Det billigste.

It is NOT portable (Linus Benedict Torvalds 1991)