Skærme
Fijala 3554
Hvilke af disse ville i vælge ud fra kvali~
Fra : bp

Dato : 02-07-03 19:04

Skal have ny skærm da jeg lige har upgraderet resten af maskinen og selv om
jeg allerede har en 19", er den 2-3 år gammel, og kan ikek engang vist
1280x1024 uden alt bliver tåget osv. Og da jeg altid vil have noget der er
større og bedre har jeg kig på nogle 21-22"

Har fundet et par stykker der ser rimelige ud, men variere noget i Dot
Pitch, og pris :(

Kravet er, de skal stå knivskarp, etc, men det skal de jo helst alle sammen
:) og skærmen skal være flad !

Hvis der er andre skide gode skære der ikke er på min liste er i velkomne
til at give lyd osse :)

Viewsonic:
Graphics G220f - 0.25, 4656,- (21")(rygter at de generelt er lidt uskarpe)

Philips:
Brilliance 201B40 - 0.25, 3585,- (21")
Brilliance 202P40 - 0.24, 5794,- (22")
(pæn prisforskel for 1")

Sony:
MultiScan CPD-E530 - 0.24, 6849,- (21")
(tjaa, sony ?)

LG Electronics:
Studioworks N2200P - 0.24, 5817,- (22")
(ingen ide)

MVH, bp

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 02-07-03 20:03

bp wrote:
> Har fundet et par stykker der ser rimelige ud, men variere noget i Dot
> Pitch, og pris :(

Vær opmærksom på at dot pitch ikke er alt, samt du ikke direkte kan
sammenligne tallene for de forskellige rørtyper.

> Kravet er, de skal stå knivskarp, etc, men det skal de jo helst alle sammen
> :) og skærmen skal være flad !

EIZO's 19" i mangel af Sony's G-420 model som er udgået. La Cie er også
en mulighed.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Jespersen

Dato : 07-07-03 17:51

On Wed, 02 Jul 2003 21:03:10 +0200, iddqdATworldonline.dk wrote:

<snip>

>EIZO's 19" i mangel af Sony's G-420 model som er udgået. La Cie er også
>en mulighed.

I det hele taget er alle Trinitronskærme ved at blive udfaset, teknologien er
blevet åbnet (Mener at det var 1 Juli) og Sony satser derfor i fremtiden kun
på flatscreens.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I will not be pushed, filed, stamped, briefed, debriefed, or numbered!

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 07-07-03 17:16

Peter Jespersen wrote:
> I det hele taget er alle Trinitronskærme ved at blive udfaset, teknologien er
> blevet åbnet (Mener at det var 1 Juli) og Sony satser derfor i fremtiden kun
> på flatscreens.

Så vidt jeg har forstået så fortsætter Sony med 21" og 24" skærmene,
altså dem der er beregnet til prof brug.

Mvh

Bruno

Fra : paf

Dato : 05-07-03 04:00

Ingen diskussion....Køb en Sony trods prisforskellen. Du får ikke noget
skarpere billede (nu bliver der ballade )
Vi har selv 3 stk. 19" Sony her i huset, og har du een gang haft en sådan
kvalitetskærm er du ikke til noget andet.
Alternativt kan du spare lidt, ved at købe en Samsung skærm. Den skulle også
have et godt og skarpt billede p.g.a. at de gør brug af Mitsubishis
DiamondTron billedrør . En teknologi som skulle være en pendant til Sonys
legendariske Trinitron billedrør.

Prøv at læse her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/09/17/7644732
og selvom en del af det er blevet lidt forældet, er der mange brugbare
oplysninger når man nu er så kvalitetsbevidst som du er. Øverst i artiklen
(og ældst)er der en sammenligning og analyse af henholdsvis en 19" Sony
skærm og en 19" Samsung skærm.....Interessant læsning, omend det først er
længere nede i artiklen, der hvor det går over i en direkte debat mellem
læserne, at der er nyere indlæg der har din interesse.
God fornøjelse

Mvh Palle

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 07-07-03 17:15

paf wrote:

> [...]
> Vi har selv 3 stk. 19" Sony her i huset, og har du een gang haft en sådan
> kvalitetskærm er du ikke til noget andet.

Hmm, jeg er nu ikke specilt vil med E-modellen - det er jo faktisk
Sony's billig linie og efter min mening er den altså ikke pengene værd!

mvh

Bruno

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-07-03 10:39

In dk.edb.hardware.skaerm, bp <not@likely.dk> says...
> Kravet er, de skal stå knivskarp, etc, men det skal de jo helst alle sammen
> :) og skærmen skal være flad !

Så er der kun ét bud - ViewSonic.

--
Med venlig hilsen/best regards