Mening om analoge trådløse telefoner?
Fra : Ukendt

Dato : 02-07-03 18:32

Hej NG,

Jeg har p.t. Siemens Gigaset til min ISDN linie, men ak - for at få nok
signal igennem til en ADSL skal jeg konvertere til analog :( Jeg skal
derfor investere i nye telefoner. Analoge selvf. - men markedet er stort og
jeg kan ikke lige se mig igennem hit eller skidt. Umiddelbart er der jo en
del "tilbud" i diverse stormagasiner og slig...som så står overfor de dyre
modeller i tele-butikken. Hvad gør man?

Jeg skal bruge et system a'la mit nuværende. Jeg har 2 telefoner og kan
viderestille imellem dem. Desuden skal jeg kunne ringe fra telefon1 til
telefon2. Kvaliteten i røret (altså lyden) skal være god, men jeg vil ikke
ofre 500kr pr telefon blot for at få "superlyd". Der skal være en anstændig
rækkevidde da vores hus er i 3 plan.

Nogen forlaw? Evt. med henvisninger, url's ?

--
TH
Pffmppppmppffpmmpp fmpmfpmpp mpmppfmfm

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-07-03 19:13

"TH" <th_at_cogito.greatdanedk> skrev i en meddelelse

> Nogen forlaw? Evt. med henvisninger, url's ?

Hvad med at beholde dine nuværende håndset og købe en analog base i Den Blå
Avis, der er f.eks. en Gigaset 2010 til 400 kr.
Ellers kan du få en sprit ny Gigaset 4010 Classic til 949,- på Siemens
hjemmeside.

Håndsættene er ikke specielt til ISDN el. analog, det er kun baserne der er
forskel på.

Mvh
TKJ

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-03 23:58

Thomas Jensen wrote:

> Håndsættene er ikke specielt til ISDN el. analog, det er kun baserne
> der er forskel på.

Ok det kunne jeg måske have sagt mig selv :) - men jeg er lige så meget ude
efter et par alternativer til Siemens. Umiddelbart er de ok, men ikke sååå
intuitive at bruge (Og ringetonen er elendig :)

--
TH

Fra : Holger

Dato : 02-07-03 19:06

HOV, Hvad mener du med, at du skal konvertere til analog? Med mindre der
gælder helt specielle forhold for din installation (det kan jeg jo ikke
vide), så er det forkert. ADSL og ISDN har det udmærket på samme linje.

v.h.

Fra : Kent Glerup

Dato : 02-07-03 20:14

"Holger" <Holger@d.y> skrev i en meddelelse
> HOV, Hvad mener du med, at du skal konvertere til analog? Med mindre der
> gælder helt specielle forhold for din installation (det kan jeg jo ikke
> vide), så er det forkert. ADSL og ISDN har det udmærket på samme linje.

Det har ikke noget med installationen at gøre. En ADSL på ISDN kan ikke
fungere lige så langt fra centralen som en ADSL på PSTN.

MVH
Kent Glerup