SMS via GPRS er det muligt ??
Fra : *gavtyven*

Dato : 02-07-03 18:14

Hej
Jeg har en Siemens S55.
Er det muligt at sende Sms via Gprs nu på Telmore. "de små frække"
???

--

Henrik Olesen
Randers

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-07-03 18:32

*gavtyven* skrev:

>Er det muligt at sende Sms via Gprs nu på Telmore. "de små frække"?

Med hvilket formål? Beskederne vil stadig skulle igennem
beskedcentralen, og du vil stadig blive faktureret for dem.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 02-07-03 18:40

"Lasse Hedegaard" wrote in message
> Med hvilket formål? Beskederne vil stadig skulle igennem
> beskedcentralen, og du vil stadig blive faktureret for dem.

Jeg har lige et spørgsmål til.... Hvad er grunden til at man _kan_ sende sms
gennem gprs? hvis man ser bort fra prisen (der jo så er den samme), er der
så en teknisk fordel ved det?? (mere stabilt, hurtigere sendt etc?)

Hygge...
Daniel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-07-03 18:52

"Daniel Alstrup" <nospam@nospam.com> wrote in

> [...]
> _kan_ sende sms gennem gprs? hvis man ser bort fra prisen (der
> jo så er den samme), er der så en teknisk fordel ved det?? (mere

Hvis SMS´en sendes gennem et andet system og altså ikke faktureres
SMS takst bliver den markant billigere med GPRS. Svjh fylder en SMS
knap 200 byte så der går mange på en megabyte.

Men det er selvfølgelig kun hvis SMS centralen ikke har fat i den og
fakturerer den normal takst.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 02-07-03 21:15

"Henrik Stidsen" wrote in message
> Hvis SMS´en sendes gennem et andet system og altså ikke faktureres
> SMS takst bliver den markant billigere med GPRS. Svjh fylder en SMS
> knap 200 byte så der går mange på en megabyte.

Yes, den er jeg godt med på. Jeg tænkte mere, om der ville være en fordel
ved at sætte mobilen til at sende sms'erne over gprs? Altså selvom prisen er
den samme?

Hygge...
Daniel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-07-03 22:33

> Yes, den er jeg godt med på. Jeg tænkte mere, om der ville være
> en fordel ved at sætte mobilen til at sende sms'erne over gprs?
> Altså selvom prisen er den samme?

Det går meget hurtigere - og prisen er et par ører højere.

Fra : *gavtyven*

Dato : 02-07-03 18:40

Nå ok -- Så behøver jeg ikke at bruge mere tid på det
ÆV !!

Men ok.. Telmore skal jo også tjene lidt i de 3 mdr GPRS er gratis ..

Fra : Jens S

Dato : 02-07-03 21:18

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har en Siemens S55.
> Er det muligt at sende Sms via Gprs nu på Telmore. "de små frække"
> ???

Der findes et program til Sonyericsson P800 der kan det. Eneste ulempe er at
folk ikke kan vælge "svar" på deres mobil og få mobilen til automatisk at
sende tilbage til det rigtige nummer. De skal selv ind i deres kontaktliste
eller taste nummeret.

Og så er der jo den ulempe at en P800 koster en bondegård! Jeg har dog købt
en alligevel og har ikke fortudt det et sekund ))

Jens

Fra : HSK2840

Dato : 02-07-03 21:35

> Er det muligt at sende Sms via Gprs nu på Telmore. "de små frække"
> ???

Ja, det er muligt. Ved bare ikke om det koster noget eller ej. Der er
ihvertfald en hurtigere afsendelse af beskeder når man bruger det.

/Henrik