kolding mini motor
Fra : johnny

Dato : 02-07-03 18:05

er der andre end jeg der har haft dårlige erfaringer med
mini motor???.
Jeg overvejer retssag mod mini motor, da jeg har købt
en suzuki bandit 600n og på nr 2 tur jeg kører på den
begynder den at banke i motoren, så jeg ringer til poul tang, som påstår at
min motor kun har kørt 15.000km
men han er ligeglad og siger at mcén var et afh tilbud.
38.000kr (Skide grim og uden syn)har ofret 8000kr på
syn og lak, og har en mc med defekt motor til 46.000
billigt eller hva???
Hvad kan man gøre

Fra : Hekto

Dato : 02-07-03 18:43

In article <3f0310bb$0$76126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, johnny
says...
> Hvad kan man gøre

Nærlæse slutsedeln, og se om der står noget vedr. garanti, eller om der
direkte står at det er et afhentningstibud, som ikke er omfattet af
reklamation.

Derefter tale med en eller anden fobrugerorganisation, måske?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Biker Mike

Dato : 03-07-03 12:25

Hekto wrote:
> [...]
> af reklamation.
>
> Derefter tale med en eller anden fobrugerorganisation, måske?

Der er da også garanti på tilbudsvarer.

Hilsen Michael

Fra : Hekto

Dato : 03-07-03 14:40

In article <be1b13$2r99$4@news.cybercity.dk>,
xxxdko12134@vip.cybercity.dk says...
> Der er da også garanti på tilbudsvarer.

Yep! - ingen kan stilles ringere end købeloven, uanset hvordan
forhandleren forsøger at sno sig.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 03-07-03 16:15

Hekto wrote:
> In article <be1b13$2r99$4@news.cybercity.dk>,
> xxxdko12134@vip.cybercity.dk says...
> Yep! - ingen kan stilles ringere end købeloven, uanset hvordan
> forhandleren forsøger at sno sig.

Det vil nok være på sin plads at gøre opmærksom på at ovenstående kun gælder
forbrugerkøb.

Jens
RD

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 02-07-03 21:24

johnny wrote:
> er der andre end jeg der har haft dårlige erfaringer med
> mini motor???.
----------------------
Tjaehhh...

Jeg har en kammerat der fik lavet et 30000km. service til 7500kr. så det var
nok til at jeg tager en tur til mc-huset imorgen tidligt for at få lavet mit
5000km!
Jeg skal ikke risikere noget dernede i låsbygade... : /

I mc-huset har de en fast pris på 2500kr for 5000km service, hviket jeg
mener er ok. når det inkluderer alle dele så som ex. filtre...

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 03-07-03 07:20

købte min cbr1000f hos dem.....han forsikrede mig at den ikek var
droslet...det var den
på selve dagen køte jeg en god tur..vendte tilbage med maskinen og fortalte
at den hang i forbremsen....en lærling der knabt anede hvad han skulel gøre
gik i gang.....

fik maskinen 30 min senere.....kørte til tyskland...lige over grænsen hænger
forbremsen så meget sikkert fordi bremsevædsken er ved at koge og har
udvidet sig...at jeg må holde ind....lusker tilbage til kolding der endnu
engang kigger på sagen....og får det løst da de endelig sætter en rigtig
mekaniker til det.

der var kommet nyt fordæk på men de sagde at der var masser af kilometer i
bagdækket.....som nybegynder...troede jeg på dem....500 km senere var det
udskiftningsklar (under den lovlige grænse...det viste sig at være et ultra
blødt bagdæk).

maskinen skulel havde fået et stort eftersyn inden levering.

lydmuren havde cyklen på værksted(700 km efter den eftersigende skulle have
fået et stort tjek) da den rystede i styrtøjet....og havdet gjordt det, lige
siden jeg fik den. følgende var galt:

lejer i bagsvinger døde
lejer i baghjul døde (det ene manglede kugler)
lejer i kronrør døde
bagddæk 190 var for stort skiftet til 170
bemsekaliber i højreside var en smule skæv derfor hang kaliberen
ventiler var ikke blevet stillet
kaburatorer ikke synkroniseret
lygten pegede fint op i nattehimlen

flere af tingene skulle KMM have fanget ved deres storeeftersyn blot 700 km
før, efter min mening.....angående lejer har jeg en teori om at de har
trykspulet den for at gøre den rigtig fin inden levering..og de kan derfor
havde været i ok stand da jeg hentede den.

de havde lovet mig en forskærm og en extra nøgle ....det skulle tager 3 mdr
før at det blev leveret og først efter ca 10 opkald....hvor jeg blev kaldt
løgner og bedrager ..og beskyldt for at rage til mig osv.....

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-07-03 12:37

Lasse Lundberg wrote:

[klip]

Kedelig historie.. Det lyder som en værre biks :(...
Har du husket at smide en anmeldelse op på www.dmcn.dk ?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Armand

Dato : 03-07-03 18:09

Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en

> [...]
> bagdækket.....som nybegynder...troede jeg på dem....500 km senere var det
> udskiftningsklar (under den lovlige grænse...det viste sig at være et

Jeg vil ikke blande mig, da jeg er uden erfaringer andet end at de var så
venlige at få en original værkstedsmanual til Lillefrøen hjem til mig; men
omkring lige den med dækket, så tror jeg at jeg ville have brokket mig hvis
de havde skiftet det 500 km før det var slidt ned :-/
Hvis dækket er så blødt har det vel en levetid på omkring 5.000km(?) og i så
fald er 500 km 10% af levetiden! skiftet 10% for tidligt = 10% dyrere dæk,
og det er da et beløb der er til at føle på

--
Armand.

Fra : Peter Aagaard

Dato : 03-07-03 20:22

Lasse Lundberg wrote:

> [...]
> 3 mdr før at det blev leveret og først efter ca 10 opkald....hvor jeg
> blev kaldt løgner og bedrager ..og beskyldt for at rage til mig

Du er da ret uheldig med lange leveringstider...

Mvh. Peter
(RSV Mille)

Fra : Morten dahl

Dato : 03-07-03 18:40

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mit
> 5000km!
> Jeg skal ikke risikere noget dernede i låsbygade... : /

Hej Oliver..

Nå så det er din Hornet der skal laves service på.. så må man jo se om den
kan blive færdig til torsdag??

-
Morten Dahl
grå overalls og Bridgestone kasket..
GSXR-600++ "TigerDyret"

Fra : Jesper Andersen

Dato : 03-07-03 08:27

Jeg har været nede ved dem for at få lavet 30000 km service på min
RF00R. Stillet karb. og stillet ventiler. Det kostede 1100,- hvilket
jeg mener var billigt.
Jeg har ud over det ikke rigtig nogen erfaring med dem.

Jesper Andersen
Kolding
Suzuki RF600R

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-07-03 13:07

"johnny" <johnnyskov1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 38.000kr (Skide grim og uden syn)har ofret 8000kr på
> syn og lak, og har en mc med defekt motor til 46.000

Afhentningstilbud har vist normalt ikke garanti fra sælgeren. Jeg ved ikke
hvad loven siger på det punkt, men man ser da jævnligt afh.tilbud hos
diverse forhandlere, så mon ikke det er OK? Det er i hvert fald grunden til
at jeg altid har set på disse tilbud med en stor skepsis, da der jo nok er
en grund til at en værksted ikke giver garanti. Det bør man nok holde sig
for øje hvis man slår til på et billigt afh. tilbud.

Men hvad er der eegentlig sket med maskinen? Den banker i motoren?
Tændingsbanken? Eller hvad?

Personligt har jeg handlet med Tang ved KMM en enkelt gang for nogle år
siden. Da købte jeg pr. telefon og ubeset en ny motor (fik den monteret ved
Lydmuren). Motoren var vitterligt spritny, den havde ligget på deres lager i
en årrække. Da jeg med i prisen fik nye karburatorer, elsystem og fragt var
jeg egentlig godt nok tilfreds med KMM.

Asger
ZX-10

Fra : Hekto

Dato : 03-07-03 14:09

In article <3f041e28$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
astNOSPAM@get2net.dk says...
> Afhentningstilbud har vist normalt ikke garanti fra sælgeren. Jeg ved ikke
> hvad loven siger på det punkt, men man ser da jævnligt afh.tilbud hos
> diverse forhandlere, så mon ikke det er OK?

Hvad man har købt, fremgår ikke af prisskiltet eller sælgerens
påstand; men af slutsedlen.
Købeloven gælder under alle omstændigheder.

Det kan sagtens være OK, at der ikke er garanti eller anden
forsikring, bare ovenstående er gældende.

Fra : Thor

Dato : 03-07-03 13:38

hej
jeg købte en karburator til min zzr 600 hos dem..
den var komplet, var beskeden i telefonen, men da jeg modtog den var
gummimembraner, gasspjælde, nogle fjedre og et par andre småting rippet fra
dem.
og oven i var en af karburatorene flækket tværs igennem.

en være møgbiks...

Mvh TB

Fra : johnny

Dato : 03-07-03 20:47

har fået aftale i hus, skal aflevere mcén i morgen,
så vil den blive lavet uden beregning, gjorde
bare manden opmærksom på købeloven.

Fra : Peter Aagaard

Dato : 03-07-03 20:53

johnny wrote:
> har fået aftale i hus, skal aflevere mcén i morgen,
> så vil den blive lavet uden beregning, gjorde
> bare manden opmærksom på købeloven.

Rart at høre at der stadig er retfærdighed til...

Mvh. Peter
(RSV Mille)

Fra : Hekto

Dato : 04-07-03 09:19

In article <3f04885a$0$76118$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
johnnyskov1@hotmail.com says...
> har fået aftale i hus, skal aflevere mcén i morgen,
> så vil den blive lavet uden beregning, gjorde
> bare manden opmærksom på købeloven.

Ta'Daaaaaaaaaaa! ;0)

Fra : Keld

Dato : 03-07-03 22:10

måske skulle de holde sig til kun at sælge cykler og knallerter.
Kender en som har arbejdet der, og skal vi ikke bare sige ,
at han er glad for ikke at være der mere.

--
Keld R1

Fra : Jesper Andersen

Dato : 04-07-03 14:20

Hejsa...
Jeg tror desværre du har fået en af Claus Kørelærers gamle Bandit'er !
Og som du beskriver den, kan det meget vel være en af dem.
Jeg tog kørekort hos Claus og jeg kørte på en af disse Bandit'er og
den jeg havde bankede temmelig meget i motoren til sidst.
Jeg ved de blev solgt til KMM, så jeg tror du har fået den jeg tog
"pap/plastic" på.... og den har da fået "gas"... !

Jesper Andersen

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 04-07-03 14:57

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> Jeg ved de blev solgt til KMM, så jeg tror du har fået den jeg tog
> "pap/plastic" på.... og den har da fået "gas"... !
Hmmm....
Surt show...

Eller som jonas som jeg tog kortet ved sagde om den bandit: Den er færdig! :
/
Det er sgu tarveligt at de ikke havde sagt det. -HVIS det altså er den du
har fået.
Men så vidste de jo sikkert at de ikke ville komme af med den igen.. : (

-Og Koch.... Vi skal til skagen! Om du vil eller ej! (o; Jeg skal også nok
vente på dig!