Rejsefæller søges til tur gennem det Vestl~
Fra : Basim Reza

Dato : 02-07-03 16:29

Vi er to unge mennesker (hankøn) som på lørdag 05-07-2003 drager af sted på
en bilferie i Vesteuropa.Planen er at vi lejer en bil i Flensburg, og rejser
derfra videre til Belgien, og evt. videre til Frankrig/Spanien. Vi har tænkt
os at rejsen skal vare i 2 uger. Hvis dette vækker nogens interesse er der i
bilen plads til to mere som er villige til at dele udgifterne (evt. kun på
en del af turen). Bilen er allerede blevet reserveret og venter på os i
Flensburg. Medbring gerne det gode humør og spontanitet, da ruten ikke er
fastlagt.

Med venlig hilsen

Basim og Jens Kristian
TLF. : 26844430
Send gerne forespørgsel til spam.jk@mygent.dk

Fra : Rasmus

Dato : 02-07-03 20:45

"Basim Reza" <dontspamme.br@tabulex.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en del af turen). Bilen er allerede blevet reserveret og venter på os i
> Flensburg. Medbring gerne det gode humør og spontanitet, da ruten ikke er

Er det stadig sådan at ved billeje skal "lejeren" altid være chaufføren, selvom flere i
bilen har kørekort. Det er ret trættende for chaufføren
at køre ned gennem Europa og ved at skifte chauffør vil der altid være en der er udhvilet
til at køre

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-07-03 21:41

On Wed, 2 Jul 2003 21:44:44 +0200, "Rasmus" <devnull@sunsite.dk>
wrote:

> [...]
>bilen har kørekort. Det er ret trættende for chaufføren
>at køre ned gennem Europa og ved at skifte chauffør vil der altid være en der er udhvilet

Jeps, det er stadig tilfældet. Men man kan registere andre hos
udlejningsselskabet, så de også kan køre bilen. Jeg lejede bil i
Hamborg for et par måneder siden til en større rundrejse i Europa, og
Avis forlangte 15 Euro ekstra per dag, for at registrere min kone....
Lige i overkanten efter min mening, specielt da vi havde bilen i 17
dage.

Lars Ehlers, San Francisco
Arbejde: http://www.digitalpersona.com
Fritid: http://pages.sbcglobal.net/sanfranehlers/mustang.htm

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 03-07-03 09:52

"Lars Ehlers" wrote:

> Jeg lejede bil i Hamborg for et par måneder siden til en
> større rundrejse i Europa, og Avis forlangte 15 Euro
> ekstra per dag, for at registrere min kone....

Det lyder fuldkommen vildt og uacceptabelt. Jeg har prøvet
det samme med Europcar i England, og jeg mener, at de tog
5£ for at registrere en ekstra chauffør. Det virker rimeligt, da
der er lidt ekstra administration forbundet med det.

Din oplevelse må betyde, at man skal spørge om prisen på
en ekstra chauffør, *inden* man tager afsted.....

Mvh. Henrik