Retfærdig voldtægtsdom
Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 10:49

Retfærdig voldtægtsdom

Jeg har sjældent været så tilfreds som da landsretten omstødte en
fuldstændig uacceptabel frifindelse af de fem nu dømte voldtægtsforbrydere.

Det der er godt ved sagen er, at det endnu engang ved dom bliver fastslået,
at kvinden altid har ret til at afbryde hvad som helst af seksuel karakter
og i givet fald at manden ikke retter sig efter dette vil han pr. definition
blive voldtægtsforbryder. Det er for mig et vigtigt princip at fastholde.

I den pågældende sag er der næppe tvivl om at hele den handling de 5
voldtægtsforbrydere foretog sig var voldtægt fra første øjeblik. At kvinden
derudover MÅSKE kan betragtes som promiskuøs forud for denne hændelse er
ingen undskyldning for et seksuelt overgreb og med denne dom bliver det
heldigvis fastslået med al ønskelig tydelighed.

Dog vil jeg dog sige, at ifølge min retsopfattelse slap de 5
voldtægtsforbrydere meget billigt, jeg ville have givet mindst den dobbelte
fængselsdom, skulle jeg have dømt dem. Jeg er dog meget tilfreds med at de
dømte er blevet pålagt at betale kvinden 50000 kr. i bod, selv om det nok
aldrig kan være nogen reel erstatning for det hun har været ude for.

Da jeg endnu ikke har fået sat Bo Warming på kill-filter har jeg konstateret
at han endnu engang i et af hans sædvanlige sygelige indlæg tager forbrydere
i forsvar og ikke mener at voldtægt er en alvorlig forbrydelse. Det viser
med al ønskelig tydelighed hvor forskruet en tankegang Bo Warming har.

Linket til Politikens udgave af sagen er:

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=276259

P.S.:
Nu mangler vi bare at domstolene giver samme domme når Politiet dræber folk
som det skete i Ølby-sagen. Den sag er, af for mig totalt uforståelige
grunde, ikke blevet anket til Østre Landsret hvad den selvfølgelig burde
have været. Da dommen ikke var enstemmig virker det besynderligt og jeg
spekulerer stadigvæk på hvem der har trukket i de tråde (der førte til at
sagen ikke blev anket).

P.P.S.:
Jeg har for en gangs skyld krydspostet dette indlæg fordi jeg mener at det
har både en relevant juridisk vinkel såvel som en relevant politisk vinkel.
Hvis nogen er uenig med mig i det, beklager jeg. Jeg er normalt imod at man
krydsposter i nyhedsgrupperne.

vh
Kim

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-07-03 10:53

In dk.videnskab.jura Kim Larsen <kim_2607@yahoo.dk> wrote:
> Retfærdig voldtægtsdom
<snip>
> [...]
> Hvis nogen er uenig med mig i det, beklager jeg. Jeg er normalt imod at man

Hvad var det du mente den relevante juridiske vinkel var? Hvordan passer
det med dk.videnskab.jura?

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 11:12

> Hvad var det du mente den relevante juridiske vinkel var? Hvordan passer
> det med dk.videnskab.jura?

Da der er tale om en dom som hviler på juridiske principper og der ud over
er udtryk for gældende retspraksis mener jeg at det har relevans men det er
du så åbenbart uenig i og hvis det er den generelle holdning må vi jo bare
ændre på FUT´en. Og jeg vil lige sige at jeg vil ikke skændes om lige dette
aspekt.

vh
Kim

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-07-03 11:19

> [...]
> ændre på FUT´en. Og jeg vil lige sige at jeg vil ikke skændes om lige dette

Jeg kan godt se at dommen er en forholdsvist "stor" dom (mediedækning
o.a.), men hvis alle danske domme skulle postes i dk.videnskab.jura,
ville der nok blive lidt oversvømmet ;)

... jeg er jo selvfølgelig ikke den eneste i gruppen, så det kan da være
der er andre der er uenige med mig - jeg kunne bare ikke selv se den
store relevans.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-03 11:21

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message

> [...]
>
> .. jeg er jo selvfølgelig ikke den eneste i gruppen, så det kan da være
> der er andre der er uenige med mig - jeg kunne bare ikke selv se den

Der er da et stort juridisk aspekt ang. pigens seksuelle adfærd, og dens
relevans for en retssag.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-03 11:21

Fra : rAnders

Dato : 02-07-03 12:31

"Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Retfærdig voldtægtsdom
>
> Jeg har sjældent været så tilfreds som da landsretten omstødte en
> fuldstændig uacceptabel frifindelse af de fem nu dømte
voldtægtsforbrydere.

Med mindre du er advokat eller involveret i sagen, hvordan kan du bedømme at
frifindelsen var uacceptabel ?

> [...]
definition
> blive voldtægtsforbryder. Det er for mig et vigtigt princip at fastholde.

Du bliver sikker klogere med alderen når du begynder at leve livet og ser at
alting ikke er sort og hvidt.

> [...]
> i forsvar og ikke mener at voldtægt er en alvorlig forbrydelse. Det viser
> med al ønskelig tydelighed hvor forskruet en tankegang Bo Warming har.

Nu kender jeg ikke så meget til Bo Warmings holdninger bortset fra at de
vist er lidt anderledes end mange andres, men derfor behøves de ikke at være
mere forskruet end dine er.

Og bortset fra det er Kim ikke også et pige navn ?

Hilsen rAnders.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 13:06

> Med mindre du er advokat eller involveret i sagen, hvordan kan du bedømme
at
> frifindelsen var uacceptabel ?

Ud fra sagens præmisser. Det er ikke sandsynligt at kvinden er gået med til
at dyrke sex under de forhold.

Vigtigst af alt. Bevismaterialet fra lægen som havde undersøgt hende
umiddelbart efter overfaldet, fremkom med flere fysiske beviser på voldtægt.
Beviser af den slags der normalt får sådanne kryb dømt.

Så til den der med ved mindre at jeg er...

Den er prøvet mange mange gange før i nyhedsgruppen med samme resultat,
nemlig ingenting !!! Så kan du ikke tage og stikke den slags retorik skråt
op hvor den sidder bedst.

> Du bliver sikker klogere med alderen når du begynder at leve livet og ser
at
> alting ikke er sort og hvidt.

Da jeg sandsynligvis er væsentligt ældre end dig ville det nok pynte at
stikke den arrogante pibe ind, skal du se.

> Nu kender jeg ikke så meget til Bo Warmings holdninger

Vær du glad for det...

bortset fra at de
> vist er lidt anderledes end mange andres,

JA MON IKKE !!!

men derfor behøves de ikke at være
> mere forskruet end dine er.

Nej ikke ved mindre det er normalt og almindelig værdsat at tage nazister og
voldtægtsforbrydere og pædofile i forsvar samt at bagatellisere deres
forbrydelser. I givet at du mener at det ikke er forskruet så har du
selvfølgelig ret og så vil Bo Warming sikkert byde dig velkommen i hans
lille klub af lidet sympatiske personer.

> Og bortset fra det er Kim ikke også et pige navn ?

Ved mindre du bor i udlandet og kun er etnisk dansk ville du vide at Kim,
Jan og René i Danmark er næsten udelukkende hankøns-navne. I modsat fald
beviser du jo bare at du er temmelig dum, så jeg går ud fra at det første er
tilfældet (for din egen syld).

> Hilsen rAnders.

Kniber det med at stave dit eget navn ?????

vh
Kim

Fra : rAnders

Dato : 02-07-03 13:15

> Kniber det med at stave dit eget navn ?????

Nej.

Hilsen rAnders.

Fra : Rune Manscher

Dato : 02-07-03 13:22

?

> [...]
resultat,
> nemlig ingenting !!! Så kan du ikke tage og stikke den slags retorik

Hvad betyder ovenstående ??

*Rune

Fra : rAnders

Dato : 02-07-03 13:27

Ja jeg forstår heller ikke helt manden, og det ser ud som om at han har det
med at skrive VED istedet for MED men måske har han bare en anden dialekt.

rAnders.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-07-03 13:34

rAnders wrote:

> rAnders.

*ROFL*

--
Jan W Nielsen, Århus

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 13:45

"rAnders" <rand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> med at skrive VED istedet for MED men måske har han bare en anden dialekt.

Nej det er skrevet som det skal skrives men da det åbenbart kniber med
opfattelsesevnen for visse brugere af NG (ca. 2 stk.) skal jeg hermed, som
den venlige og hjælpsomme sjæl jeg er, oversætte:

Udgangspunktet var:

Med mindre du er advokat eller involveret i sagen, hvordan kan du bedømme at
frifindelsen var uacceptabel ?

Mit (oversatte) svar er:

Den form for retorik er prøvet mange gange før i nyhedsgruppen over for
flere debattører med samme resultat til følge: Ingenting !

Så kan du ikke tage og stikke den slags retorik skråt op hvor den sidder
bedst. Her kræves et personligt selvstudium for at finde ud af hvad jeg
mener. Hvis I to går i gang med det selvstudium ser vi jer nok ikke i
nyhedsgruppen før en gang til næste år.

Skulle vi så ikke se at komme tilbage til essentielle ?

vh
Kim

Fra : Rune Manscher

Dato : 02-07-03 13:51

"Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> wrote in message news:3f02d395$0$32494

> [...]
som
> den venlige og hjælpsomme sjæl jeg er, oversætte:

Der er ingen grund til at blive grov. Hvad du skrev giver ingen mening
> [...]

for
> flere debattører med samme resultat til følge: Ingenting !

Ja, den del af det tror jeg jeg fatter nu.

> [...]
jeg
> mener. Hvis I to går i gang med det selvstudium ser vi jer nok ikke i

Hvis det kræver et personligt selvstudium at forstå hvad du mener, så er
det dig, og ikke mig der har et problem.

> Skulle vi så ikke se at komme tilbage til essentielle ?

Ja, lad os endelig det.

*Rune

Fra : rAnders

Dato : 02-07-03 13:51

Du har helt ret med at det tager langt tid at studere det du skriver og få
en mening ud af det
Men jeg synes da det er lidt sørgeligt du tager sådan på vej over man
kritisere dit indlæg. Er det bla. ikke derfor man laver et indlæg, så det
kan give detbat. Det er jo ikke nødvendigt at bruge diverse 'beskidte'
gloser og vendinger for at utrykke sig. Men jeg kan forstå du har meget
svært ved at udtrykke dig uden.
Jeg må derfor gentage som jeg tidligere skrev: du bliver nok klogere med
alderen, og det har jo intet at gøre med hvor gammel du eller jeg er.

VENLIG Hilsen rAnders.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 13:55

"rAnders" <rand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du har helt ret med at det tager langt tid at studere det du skriver og få
> en mening ud af det

Tjaeh, spørgsmålet er hvem det siger mest om...

vh
Kim

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-07-03 14:20

"Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> writes:

> Tjaeh, spørgsmålet er hvem det siger mest om...

Det siger altid mest om forfatteren, at det skrevne er svært tilgængeligt.
(og det *var* meget svært at gætte hvor den manglende tegnsætning skulle
have været)

Under alle omstændigheder har det ikke noget med jura at gøre. Det
havde det oprindelige indlæg måske heller ikke. Der var i hvert fald
ikke noget der fremhævede de dele som kunne være on-topic her i
gruppen, og det meste var det helt sikker ikke..

/L

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-07-03 13:33

Kim Larsen wrote:

> Kniber det med at stave dit eget navn ?????

Jeg troede Randers var en by..?

*lol*

--
Jan W Nielsen, Århus
Opel Vectra

Fra : rAnders

Dato : 02-07-03 13:39

> Jeg troede Randers var en by..?
>
> *lol*

Det er det da bestemt også

rAnders.

Fra : Croc®

Dato : 02-07-03 15:45

On Wed, 2 Jul 2003 14:38:31 +0200, "rAnders"
<rand@hotmail.com> wrote:

>"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

>Det er det da bestemt også
>
>rAnders.

Mon ikke manden hedder Anders og kommer fra Randers

Regards Croc®

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 15:48

Croc® <sbm@pc.dk> wrote in news:1ur5gvkanbne64loteu11e2j7suqvehpjp@4ax.com:

> Mon ikke manden hedder Anders og kommer fra Randers

Jamen, det kan han da ikke gøre for? Skulle det nu også være galt at komme
fra Randers?

arc@na

Fra : Croc®

Dato : 02-07-03 19:56

On 02 Jul 2003 14:48:17 GMT, "arc@na"
<this.is@n.invalid.email.org> wrote:

>Jamen, det kan han da ikke gøre for? Skulle det nu også være galt at komme
>fra Randers?

Har kun et perifært kendskab til byen ved Gudenåens munding,
men folk der stiller en så hæslig tyr op på det centrale
torv må være en smule underlige

Regards Croc®

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 15:33

> at
>
> Ud fra sagens præmisser. Det er ikke sandsynligt at kvinden er gået med til
> at dyrke sex under de forhold.

Ud fra sagens præmisser? Hvilke præmisser er det?

> Vigtigst af alt. Bevismaterialet fra lægen som havde undersøgt hende
> umiddelbart efter overfaldet, fremkom med flere fysiske beviser på voldtægt.
> Beviser af den slags der normalt får sådanne kryb dømt.

Jeg ser kun beviser for hård sex i en baggård og det er jo ikke
strafbart!

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 16:27

"Jesper" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ud fra sagens præmisser? Hvilke præmisser er det?

> Jeg ser kun beviser for hård sex i en baggård og det er jo ikke
> strafbart!

Hvis jeg skal diskutere sag forventer jeg altså at modparten sætter sig ind
i sagen, så sorry, her står jeg med hensyn til dig.

(Men ikke noget *plonk* som der er gået vild mode i her i NG - ja nærmest
inflation.)

vh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 17:12

> [...]

> i sagen, så sorry, her står jeg med hensyn til dig.
>
> (Men ikke noget *plonk* som der er gået vild mode i her i NG - ja nærmest

Forket! Jeg har sat mig ind i sagen, det har du åbenbart ikke!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 17:30

invalid@invalid.invalid (Jesper) wrote in

> [...]

Hehe... Kim mener: "Da det ikke er mig, som der er noget i vejen med, må
det jo være alle de andre!" ... )

arc@na

Fra : T. Liljeberg

Dato : 03-07-03 21:38

On 02 Jul 2003 16:29:49 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org>
wrote:

>invalid@invalid.invalid (Jesper) wrote in

>Hehe... Kim mener: "Da det ikke er mig, som der er noget i vejen med, må
>det jo være alle de andre!" ... )

Ligesom når man er på motorvejen, og ALLE de andre kører i den
forkerte side.

Tom

--
Continued dependence on relief induces
a spiritual and moral disintegration.

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-07-03 22:03

"T. Liljeberg" <liljeberg_t@cox.net> skrev i en meddelelse

> Ligesom når man er på motorvejen, og ALLE de andre kører i den
> forkerte side.
>
> Tom

Nej men alle gør det mod alle. Det virker efterhånden lidt latterligt med
den anvendelse af kill-filter.

Om Tom kører i den forkerte side af vejen rent fysisk ved jeg ikke men rent
politisk gør han i hvert fald - her ville det være gavnligt med et kraftigt
venstresving, samt at han blev lidt mere fornuftig sådan generelt.

Vh
Kim

Fra : vadmand

Dato : 03-07-03 22:36

> [...]

kraftigt
> venstresving, samt at han blev lidt mere fornuftig sådan generelt.

Tænk, jeg synes det er helt fint, at der er en som Tom, som trods sine
borgerlige holdninger er i stand til at argumentere sagligt og sobert og
ikke som fx Thorkild bare flabet nedgør alt, hvad der ligger til venstre for
ham selv.

Respekt for det!

Per V.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 03-07-03 23:00

On Thu, 3 Jul 2003 23:35:35 +0200, "vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>ikke som fx Thorkild bare flabet nedgør alt, hvad der ligger til venstre for

Tak for de pæne ord! Kim Larsens udgydelser kan jeg heldigivs ikke
længere se.
Og så lige for en god ordens skyld - jeg mener ikke selv, at jeg er
borgerlig. Borgerlig er konservativ, staten er stadig i centrum; Gud,
konge og fædreland og al det vrøvl. Hvis jeg skal sætte etiket på mig
selv, så foretrækker jeg "pragmatisk-liberal". Liberalt udgangspunkt,
men samtidig bevidst om, at man ikke skal lade ideologi stille sig i
vejen for sund fornuft.

Tom

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-07-03 10:06

"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> borgerlige holdninger er i stand til at argumentere sagligt og sobert og
> ikke som fx Thorkild bare flabet nedgør alt, hvad der ligger til venstre

Utroligt at det her i 2003, stadig skal ses som en fejl, ikke at være
marxist eller socialist. Hvis perv og andre af slagsen prøvede at gentænke
hvad de lærte i deres ungdom, så kunne de sikkert blive ikke så lidt
klogere. Noget til de lange vinteraftener.

Fra : vadmand

Dato : 14-07-03 21:33

> [...]
> hvad de lærte i deres ungdom, så kunne de sikkert blive ikke så lidt
> klogere. Noget til de lange vinteraftener.

Og hvis du genlæste mit indlæg, ville det måske gå op for dig, at jeg netop
sætter pris på politiske modstandere (og for den sags skyld meningsfæller)
der ARGUMENTERER for deres holdninger, mens jeg tog afstand fra demagoger og
religiøse som Thorkild P.

Per V.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-07-03 08:22

> [...]
> der ARGUMENTERER for deres holdninger, mens jeg tog afstand fra demagoger

Det er åbenbart forbigået Vadmand at jeg rent faktisk argumenterer for mine
synspunkter, bla. med empiri, henvisninger osv. Vadmand derimod har kun ved
en enkelt lejlighed nærmet sig et argument.

Men min kritik af ham har åbenbart bidt sig fast, helt fint med mig.

Thorkild Poulsen
The era of big government is over -- Bill Clinton

Fra : Croc®

Dato : 03-07-03 23:13

On Thu, 3 Jul 2003 23:02:41 +0200, "Kim Larsen"
<kim_2607@yahoo.dk> wrote:

>Nej men alle gør det mod alle. Det virker efterhånden lidt latterligt med
>den anvendelse af kill-filter.

Det er ikke korrekt, jeg har ingen i mit kill-filter i
Agent, men der er en del i det mentale kill-filter.

Regards Croc®

Fra : Frederiksen

Dato : 02-07-03 19:13

> Jeg ser kun beviser for hård sex i en baggård og det er jo ikke
> strafbart!

Jeg undres en del over hele sagen. Hvordan kan nogen tro at en kvinde dyrker
sex med 5 forskellige mænd i en baggård kl. lort om natten, frivilligt? Nok
foregår der meget på film, men det er altså virkelighed. Desuden er 4 af de
5 dømte var straffede i forvejen, 3 af dem for vold.

Handler det i virkeligheden om det, vi andre kalder juristeri? At det ikke
handler om hvorvidt hun er voldtaget, men om hvordan man beviser det, og
desuden beviser at det var voldtægt hver gang?

Mvh Maria

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 19:33

Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
> foregår der meget på film, men det er altså virkelighed. Desuden er 4 af de
> 5 dømte var straffede i forvejen, 3 af dem for vold.

Kvinden var fuld og høj på kokain. Folks dømmekraft er ikke god umder de
omstændigheder.

> [...]
> handler om hvorvidt hun er voldtaget, men om hvordan man beviser det, og
> desuden beviser at det var voldtægt hver gang?

Jamen i Danmark er man uskyldig til det modsatte er blevet bevist, ikke
formodet, antaget eller sandsynliggjort.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-07-03 10:20

Jesper wrote:
> Jamen i Danmark er man uskyldig til det modsatte er blevet bevist,
> ikke formodet, antaget eller sandsynliggjort.

Forkert - man kan også i Danmark blive dømt på indicier.

--
ahw

Fra : Jesper

Dato : 03-07-03 17:22

Arne H. Wilstrup <Karl@meget.smart.dk> wrote:

> Forkert - man kan også i Danmark blive dømt på indicier.

Indicier kan også danne et bevis, jeg kan bedre lide det engelske udtryk
for det: Circumstancial evidence, omstændighedsbeviser. Beviser som er
et resultat af en række sammenkædede omstændigheder, men beviserne,
uanset om det er indiciebeviser, vidnebeviser eller tekniske beviser
være til stede før der kan dømmes.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-03 19:00

"Jesper" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> et resultat af en række sammenkædede omstændigheder, men beviserne,
> uanset om det er indiciebeviser, vidnebeviser eller tekniske beviser

Bevis ctr indicie er lidt en strid om ord.
Matematisk bevis er 100%

Hvert indicie giver nogle % sikkerhed for en bestemt teori.
Nogle par af indicier går op i en højere enhed og giver sammen mere end
summen.
Kun ved tilståelsessager, våben&lig-sager, videoovervåget forbrydelse o.lign
nærmer vi os matematikkens 100%.
Når nødværke mod fx massemord eller hærværk kræves af samfundet, så
accepteres bevis-% der er lav (måske 80% - ofte lavere hvis folkestemningen
er hadsk)

Vedr 6 mio holocaust og gaskamre er der tale om under 10% sandsynlighed for
at anklagen holder.
Så Nyrnberg-skueproces var militær, ikke juridisk.

"Hellere 10 skyldige går fri, end een uskyldig dømmes" princippet, altså
over 90% sandsynlighed for at dom er korrekt, bruges desværre ikke altid -
og bestemt ikke vedr den liderligt eksperimenterende julefrokost-stud-med.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 08:33

invalid@invalid.invalid (Jesper) skrev:

> Kvinden var fuld og høj på kokain. Folks dømmekraft er ikke god
> umder de omstændigheder.

Prøv du at sammenhold det med Straffelovens §216.

> Jamen i Danmark er man uskyldig til det modsatte er blevet bevist,
> ikke formodet, antaget eller sandsynliggjort.

At bevise i en retssag er at sandsynliggøre.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-03 09:30

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> At bevise i en retssag er at sandsynliggøre.

Det der skal sandsynliggøres er at kvinden gav signaler så mændene i tide
forstod hendes nu påståede modvilje mod gangbang.

Når en kvinde først siger nej når hun har smidt kludene og manden er tændt,
så dømmer dommere hidtil aldrig for voldtægt.

Sandsynlighed burde man skønne %-vis, så man kunne sammenligne.

Hvis en pige går ind i min lejlighed for at se fotos af sæddonorer, og jeg
sætter håndjern på hende og flår tøjet af hende og elsker, så er
voldtægtsandsynlighed nær 100% og høj nok til at dømme.

Men ofte er % for lav.

Hvis der er tale om varig legemsbeskadigelse, især mord, så må vi acceptere
at dømme på ret lave %er fordi ellers kan det gå over gevind. Men ikke når
en pige der har haft 4000 knald nu for 4001, og det sidstes frivillighed er
tvivlsom.

Fra : Anders P

Dato : 03-07-03 09:10

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse news:3f0323b9$0$97191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> foregår der meget på film, men det er altså virkelighed. Desuden er 4 af de
> 5 dømte var straffede i forvejen, 3 af dem for vold.

Jeg undres også en del over hele sagen. Hvordan kan nogen tro at en mand kan lokke 4 kollegaer med på at voldtage en kvinde i en
baggård kl. lort om natten, frivilligt? Nok foregår der meget på film, men det er altså virkelighed. Der er altså et stykke vej fra
at have været oppe og slås og så til at voldtage nogen. Var der ikke noget med at kvinden var kendt for at være meget "let på
tråden"? Du vil godt tage mændenes baggrund med, men ikke kvindens?

Anders P

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-07-03 09:11

"Anders P" <spamme@lluwant.com> wrote in message

> [...]
med at kvinden var kendt for at være meget "let på
> tråden"? Du vil godt tage mændenes baggrund med, men ikke kvindens?

Det kommer da ikke sagen ved hvordan kvindens seksualtliv er.

Den ene har desuden været tiltalt i en lign. sag fra Silkeborg.

Fra : Rune Manscher

Dato : 03-07-03 09:54

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Det kommer da ikke sagen ved hvordan kvindens seksualtliv er.
>
> Den ene har desuden været tiltalt i en lign. sag fra Silkeborg.

Tak ! Citatet er gemt til når mine børn engang spørger hvad dobbeltmoral
er.

*Rune

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-03 09:15

> [...]
> baggård kl. lort om natten, frivilligt? Nok foregår der meget på film, men
det er altså virkelighed. Der er altså et stykke vej

Det var varmt og når man er på coke , hvad begge parter var, så er tid og
vejr uvæsentlige.

> [...]
med at kvinden var kendt for at være meget "let på
> tråden"? Du vil godt tage mændenes baggrund med, men ikke kvindens?

Mændene var som mænd ofte er. Kvinden ved vi var ikke bange får rå sex med
skiftende partnere.

Hun råbte ikke på hjælp så mændene bør frikendes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-07-03 09:42

> Det var varmt og når man er på coke , hvad begge parter var, så er tid og
> vejr uvæsentlige.

Varmt i december ??????????????

Hvilken planet kommer du fra ?

> Hun råbte ikke på hjælp så mændene bør frikendes.

Hvor ved du det fra ?

Uanset om hun har råbt hjælp eller ej, har hun forsøgt at komme fri så meget
at hun havde mærker over hole kroppen. Hendes Vagina havde skader som
normalt kun fremkommer ved voldtægt.

Prøv nu at fatte det her: DET VAR VOLDTÆGT !

Og de 5 voldtægtsforbrydere kan være glade for at det ikke var mig der
skulle egenhændigt have fastsat deres fængselsstraf.

vh
Kim

Fra : Iben Park Hybel

Dato : 02-07-03 23:13

> [...]
> definition
> >
> Du bliver sikker klogere med alderen når du begynder at leve livet og ser

På det punkt synes jeg det er sørgeligt at blive så gammel at man mister
mine idealer.

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 23:17

"Iben Park Hybel" <nospam@nospam.tia> wrote in

> På det punkt synes jeg det er sørgeligt at blive så gammel at man
> mister mine idealer.

Jeg har da ikke mistet dine idealer - hvordan skulle det dog gå til?

arc@na

Fra : Iben Park Hybel

Dato : 02-07-03 23:35

arc@na <this.is@n.invalid.email.org> wrote in message
> "Iben Park Hybel" <nospam@nospam.tia> wrote in

> Jeg har da ikke mistet dine idealer - hvordan skulle det dog gå til?

Nåe, jeg udskifter lige "mine" med "sine".

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 23:44

"Iben Park Hybel" <nospam@nospam.tia> wrote in news:3f035d9b$0$97161
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Nåe, jeg udskifter lige "mine" med "sine".

Hehe... jeg forstod den godt, jeg driller bare lidt.

arc@na

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-07-03 00:09

> Nåe, jeg udskifter lige "mine" med "sine".

Jeg mister skam ikke mine idealer, det lader jeg andre om. Det er ikke mit
problem. Så vær du blot rolig.

vh
Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-07-03 13:32

Kim Larsen wrote:

> Jeg har sjældent været så tilfreds som da landsretten omstødte en
> fuldstændig uacceptabel frifindelse af de fem nu dømte
> voldtægtsforbrydere.

Jeg synes, det er meget svært at vurdere. Specielt fordi jeg ikke selv har
fulgt sagen.

Alligevel mener jeg ligesom dig, Kim, at sagen stinker. Formentlig er det
den "rigtige" dom, som faldt over de fem.

(Håber ved gud ikke, det var den forkerte - men det er dybest set umuligt at
vide med sikkerhed.)

--
Jan W Nielsen, Århus

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 13:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> Alligevel mener jeg ligesom dig, Kim, at sagen stinker. Formentlig er
> det den "rigtige" dom, som faldt over de fem.

Det er jeg også rimelig sikker på. Og sådan nogle svin skal ind og spjælde
max!

arc@na

Fra : rAnders

Dato : 02-07-03 13:45

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> Det er jeg også rimelig sikker på. Og sådan nogle svin skal ind og spjælde
> max!

Nej endnu bedre: de skal DØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØ.

rAnders.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-07-03 13:49

rAnders wrote:

> Nej endnu bedre: de skal DØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØ.

Ja, der HAR altid været meget vold i Randers....

--
Jan W Nielsen, Århus
Opel Vectra

Fra : KH

Dato : 02-07-03 14:58

> "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse

Formentlig er

> Nej endnu bedre: de skal DØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØ.

Hvis der skal bare en smule relativitetssans med i vurderingen, hvad
skal Mias morder så have?
Skal han dø 2 gange?

KH.

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 15:41

"rAnders" <rand@hotmail.com> wrote in

> Nej endnu bedre: de skal DØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØ.

Det er alt for let. Du ved måske ikke, hvordan børnemordere bliver
behandlet i fængslet?

arc@na

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 13:51

> [...]
> den "rigtige" dom, som faldt over de fem.
>
> (Håber ved gud ikke, det var den forkerte - men det er dybest set umuligt

Nej Jan, jeg tror den er god nok. Det hører også med til sagen, at én af de
dømte tidligere er dømt for voldtægt. Jeg ved godt at det ikke er noget
bevis, kun et svagt indicium, men alligevel.

Men jeg er enig med dig i at justitsmord er en slem ting. Men byretsdommen
var i mine øjne et mord på retfærdigheden.

vh
Kim

Fra : rAnders

Dato : 02-07-03 13:59

> Men jeg er enig med dig i at justitsmord er en slem ting. Men byretsdommen
> var i mine øjne et mord på retfærdigheden.

Hvis der på domstidspunktet ikke er fremlagt klare beviser eller vidne
udsagn der kan sansynligøre at de anklagede er skyldige kan de kun
frifindes. Det må derfor antages at anklageren har gjort et meget dårligt
stykke arbejde. At de senere dømes skyldige betyder ikke at der var noget
galt med selve dommen i byretten.
Hvad vi som lægfolk synes og ikke synes angående en sag er i den henseende
uinterresant. Loven skal følges og dermed også loven om de sigtedes
rettigheder. Hvis det var gadens parlament der skulle dømme i landet så det
meget sort ud for retssikkerkeden. (Siger hermed ikke at ofrene ikke har
rettigheder).

rAnders.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 14:22

> [...]
> udsagn der kan sansynligøre at de anklagede er skyldige kan de kun
> frifindes. Det må derfor antages at anklageren har gjort et meget dårligt

Når du nu er så dygtig til at kritisere andre, skulle du så ikke lige
nærlæse dit eget indlæg inden du poster det ??? Hvis der er nogen logik i
det du skriver mener du vel forsvarerne for de tiltalte, nu dømte.

> At de senere dømes skyldige betyder ikke at der var noget
> galt med selve dommen i byretten.

I allerhøjeste grad. Hvis voldtægtsofre kun kunne vinde retssager i tilfælde
af vidner til voldtægten ville stort set aldrig nogen blive dømt for
voldtægt da der meget sjældent er vidner til sådan en forbrydelse ud over
gerningsmand og offer.

> Hvad vi som lægfolk synes og ikke synes angående en sag er i den henseende
> uinterresant.

Nej det er bestemt ikke uinteressant. I mange sager bliver der anvendt
lægdommere (det er du forhåbentligt bekendt med ellers stopper vi her) og
hvis man ikke anså at folk uden en juridisk embedseksamen kunne bidrage med
noget til retssystemet havde man nok aldrig indført den type domstole til
nogen som helst type retssager.

> [...]
det
> meget sort ud for retssikkerkeden. (Siger hermed ikke at ofrene ikke har

Tænk sig den tanke kunne man ellers meget nemt få.

vh
Kim

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 14:28

> Nej det er bestemt ikke uinteressant. I mange sager bliver der anvendt
> lægdommere

Jeg glemte at skrive at dette selvfølgelig er i forbindelse med juridisk
dommer. Denne juridiske dommer vejleder lægdommerne.

vh
Kim

Fra : rAnders

Dato : 02-07-03 14:52

> Når du nu er så dygtig til at kritisere andre, skulle du så ikke lige
> nærlæse dit eget indlæg inden du poster det ??? Hvis der er nogen logik i
> det du skriver mener du vel forsvarerne for de tiltalte, nu dømte.

Prøv selv at læse en ekstra gang. Når jeg nu skriver om anklagede der
frifindes og en anklager der gør et dårligt stykke arbejde, så henviser jeg
naturligtvis til byretsdommen.

> [...]
> af vidner til voldtægten ville stort set aldrig nogen blive dømt for
> voldtægt da der meget sjældent er vidner til sådan en forbrydelse ud over

Jeg gentager igen:
hvis der ingen beviser er, eller vidneudsagn eller meget kraftige indicier
til at dømme folk skyldige kan de kun frifindes, det kan selv et barn
forstå. (og undskyld retoriken).

> [...]
med
> noget til retssystemet havde man nok aldrig indført den type domstole til

Jeg vil give dig ret i at udtrykket lægfolk var forkert valgt, jeg mente
naturligtvis folk som ikke er sat grundigt nok ind i en sag hvilket
lægdommere i sagens natur selvfølgeligt er.

> det
>
> Tænk sig den tanke kunne man ellers meget nemt få.

Ja jeg vidste at netop du ville se det sådan derfor skrev jeg det.

Og det er så mit sidste indlæg til dig Kim. *PLONK*

rAnders.

Fra : Frederiksen

Dato : 02-07-03 19:18

> meget sort ud for retssikkerkeden. (Siger hermed ikke at ofrene ikke har
> rettigheder).

Muligvis i den konkrete sag, men rent faktisk er ofrene ofte betydeligt
dårligere stillet end gerningsmand. Tidligere fik de end ikke den tilkendte
erstatning, hvis gerningmanden ikke kunne betale. Og det er stadig ofrene,
der mister job, familie og får ødelagt tilværelsen mens gerningsmand kommer
i fængsel, hvor han kan få lov til at få sig en uddannelse, og i øvrigt kun
skal være om natten.

Er hele denne tråd egentlig ikke ret OT?

Mvh Maria

Fra : morten sorensen

Dato : 02-07-03 14:32

Kim Larsen wrote:
> Retfærdig voldtægtsdom
>
> Jeg har sjældent været så tilfreds som da landsretten omstødte en
> fuldstændig uacceptabel frifindelse af de fem nu dømte voldtægtsforbrydere.

Hvad er det der rent juridisk gjorde at det vendte til ofrets fordel
denne gang ? Var det udelukkende et spørgsmål om tro eller er der kommet
nyt frem ? Eller blev tingene præsenteret anderledes af anklagemyndigheden ?

morten sorensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 15:32

"morten sorensen" <morten@NOSPAMmortens.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyt frem ? Eller blev tingene præsenteret anderledes af anklagemyndigheden

Nej Morten, der skulle ikke være fremført noget nyt i sagen, i hvert fald
ikke noget afgørende nyt.

Det som har gjort at sagen er faldet modsat ud denne gang er, at man i
Landsretten har valgt at se bort fra kvindens seksuelle gøren og laden forud
for selve dagen hvor forbrydelsen blev begået. Man har ikke tillagt disse
indicier nogen betydning hvorefter at at de tekniske beviser og indicier
står alene til fordel for anklageren.

Og dermed valgte byretten altså i den tidligere dom at tillægge kvindens
seksuelle gøren og laden forud for selve dagen hvor forbrydelsen blev
begået, en afgørende betydning for sagens udfald.

vh
Kim

Fra : JBH

Dato : 02-07-03 19:33

> [...]
> indicier nogen betydning hvorefter at at de tekniske beviser og indicier

Nåh!

Var det ikke landsretten som valgte at se bort fra de mange vidner som talte
til de nu dømtes fordel. Bl. a en af pigens egne veninder som hun betroede
sig til EFTER den påståede voldtægt skulle have fundet sted ?.

Citat:
"Man har også fuldstændig tilsidesat pigens veninder, der
under vidneansvar har fortalt en helt anden historie, der er i direkte
modstrid med dommen"

mvh
JBH

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 20:01

> [...]
> til de nu dømtes fordel. Bl. a en af pigens egne veninder som hun betroede
> sig til EFTER den påståede voldtægt skulle have fundet sted ?.

Undrer det dig ikke at hun vidner til ulempe for sin veninde ?

vh
Kim

Fra : JBH

Dato : 02-07-03 20:08

> talte
> >

> Undrer det dig ikke at hun vidner til ulempe for sin veninde ?

Næh.
Mener du da hun skulle lyve i retten. ???

mvh
JBH

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 20:10

Kim Larsen wrote:

> Undrer det dig ikke at hun vidner til ulempe for sin veninde ?

Hm, var jeg sherif i de gamle USA dage,
så ligner det mest lynsh stemning,
og dem skyder jeg uden betænkning, der tror at de har bedre ret end
en domstol, er ligeret for alle til en rettergang, fair og realistisk,
og jeg er vist i dk anno 2003.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 20:20

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og dem skyder jeg uden betænkning, der tror at de har bedre ret end
> en domstol, er ligeret for alle til en rettergang, fair og realistisk,

Øhhhh........

Hvis det ikke er forbigået din opmærksomhed er voldtægtsforbryderne altså
blevet dømt af en dansk domstol......

vh
Kim

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 20:23

Kim Larsen wrote:

> Hvis det ikke er forbigået din opmærksomhed er voldtægtsforbryderne altså
> blevet dømt af en dansk domstol......

Jow, men ikke efter dit standretsindlæg..

Fra : morten sorensen

Dato : 02-07-03 20:25

Kim Larsen wrote:

> talte

> Undrer det dig ikke at hun vidner til ulempe for sin veninde ?

De er jo heller ikke veninder mere så vidt jeg forstod. Det stoppede
umiddelbart efter voldtægten.

Som jeg anskuer sagen er det umiddelbart stadig en omgang hård sex,
hvilket ikke nødvendigvis er ensbetydende med voldtægt. På den anden
side er der vist heller ingen tvivl om at ofret var ganske nedtrykt
grænsende til det desperate da hun ringede til 112.

Hvis det dog passer at der har været flere sex-episoder i løbet af flere
timer afbrudt af 'almindelig fest' og yderligere druk og kokain-snifning
af ofret, synes jeg umiddelbart at kendelsen er tvivlsom.

Noget helt andet og helt ujuridisk :

Det er muligt at der reelt var tale om voldtægt, men jeg har ret svært
ved at opdyrke den helt store sympati for ofret, ift de 100% uskyldige
ofre der slet og ret er blevet slæbt ind i et buskads. Hende her har som
minimum leget med ilden og andre vidners forklaring i byretten indikerer
at det var noget hun gjorde i perioden hvor voldtægten fandt sted.

morten sorensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 08:56

> [...]

> flere timer afbrudt af 'almindelig fest' og yderligere druk og
> kokain-snifning af ofret, synes jeg umiddelbart at kendelsen er

At pigen måske har haft sex med en eller flere andre i løbet af
aftenenen er irrellevant. Det er de faktiske forhold i forbindelse med
den ene sag, der skal tages hensyn til og vurderes.

> Noget helt andet og helt ujuridisk :

Hele tråden er ujuridisk og hører til i dk.politik

> [...]
> Hende her har som minimum leget med ilden og andre vidners
> forklaring i byretten indikerer at det var noget hun gjorde i

Det er igen irrellevant og må ikke indgå i bedømmelsen af sagen.

At en person har indvilliget i, at have sex med a,b og c medfører ikke,
at det gælder x, y og z.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 15:39

"Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> skrev:

> Nej Morten, der skulle ikke være fremført noget nyt i sagen, i
> hvert fald ikke noget afgørende nyt.

Jo der er, mig bekendt, kommet mere frem hvad angår vidnerne ligesåvel
som der er kommet udsagn frem hvad angår de skader pigen pådrog sig i
forbindelse med voldtægten-

Hvilket domstolene slet ikke må.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 16:09

> Jo der er, mig bekendt, kommet mere frem hvad
> angår vidnerne

Denne uddybning kender jeg ikke omfanget af. Mig bekendt har det ikke været
afgørende for sagens udfald.

> ligesåvel
> som der er kommet udsagn frem hvad angår de skader pigen pådrog sig i
> forbindelse med voldtægten-

Dette forstår jeg ikke. Fra hvem er de udsagn kommet ? Jeg mener at
bevismaterialet i hos begge retsinstanser var det samme, altså hvad angår de
tekniske beviser.

vh
Kim

Fra : Biker Mike

Dato : 02-07-03 14:46

Kim Larsen wrote:
Bla:
____________________//________________________
> Retfærdig voldtægtsdom
>
> Jeg har sjældent været så tilfreds som da landsretten omstødte en
> fuldstændig uacceptabel frifindelse af de fem nu dømte
> voldtægtsforbrydere.
__________________//__________________snip:

Jeg kunne meget godt tænke mig at se dommens præmisser, Men umiddelbart
syntes det mig mærkværdigt at hendes udsagn tages til større efterretning
end de 5 dømtes enslydende forklaring, samt de andre uafhængige vidners
forklaringer som vist ikke talte til hendes fordel, Jeg må med det samme
sige at jeg ikke aner noget som helst om sagen andet end der er farvet af
aviserne, alene fordi at (igen aviserne) dommeren mente "at ingen kvinde da
ville gøre sådan noget frivilligt" jeg troede egentligt at man var uskyldig
indtil at andet var _bevist_

Hilsen Michael

Fra : Bo Warming

Dato : 02-07-03 18:07

"Biker Mike" <xxxdko12134@vip.cybercity.dk> wrote in message news:bduov5

> Jeg kunne meget godt tænke mig at se dommens præmisser,

Misser er søde

Dommen er justitsmord

Voldtægt er når en skurk hiver pigen af cyklen i en øde park

Der kan ikke begås voldtægt når folk er tæt i tæt ved en fest med betalt
ædru personale - HUN GAD IKKE RÅBE OM HJÆLP, for HUN
V I L L E selv
Men syns bagefter at de altså godt kunne have været sødere gentlemen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 18:17

Bo Warming wrote:

Hm, skal vi lukke din internetforbindelse, -igen..

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 19:39

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in news:3F031380.895F29C6
@post1.tele.dk:

> Bo Warming wrote:
>
> Hm, skal vi lukke din internetforbindelse, -igen..

Hvad om vi lukker din, dit censur-svin? Vil du indføre censur på usenet?

Hvis du ikke kan klare Bo Warming, har dit mailprogram et dertil indbygget
kill-filter, som du kan bruge så tosset du vil.

arc@na

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 19:53

"arc@na" wrote:

> "Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk>
> Hvad om vi lukker din, dit censur-svin? Vil du indføre censur på usenet?

Tja, prøv, det andet virker jævnligt.

> Hvis du ikke kan klare Bo Warming, har dit mailprogram et dertil indbygget
> kill-filter, som du kan bruge så tosset du vil.

Tja, det er bøvl at clikke to gange på læst newsgroup,
og du mener, at alle indlæg er lige "værdige",
så har du ikke ikke været længe nok på BW's newsgroup,

men må du blive klogere.
Her gider jeg det ikke..

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 22:35

> så har du ikke ikke været længe nok på BW's newsgroup,

"BW's newsgroup"? Idioten har været fast inventar i mit eget killfilter i
årevis, men derfor skal du ikke rende rundt og få lukket hans
internetadgang.

Jeg kan bedre lide Bo Warming end idioter som dig, som åbenbart render og
"melder" folk til højre og venstre.

arc@na

Fra : vadmand

Dato : 03-07-03 16:58

> Jeg kan bedre lide Bo Warming end idioter som dig, som åbenbart render og
> "melder" folk til højre og venstre.

Han skulle hellere gøre som jeg: Jeg hænger fjolserne ud i mine bøger

Per V.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-07-03 20:11

"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse

> Han skulle hellere gøre som jeg: Jeg hænger fjolserne ud i mine bøger
>
> Per V.

Glemmebogen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-07-03 20:14

On 02 Jul 2003 18:39:29 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org>
wrote:

>"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in news:3F031380.895F29C6
>@post1.tele.dk:

>Hvad om vi lukker din, dit censur-svin? Vil du indføre censur på usenet?
Hvis du læste nogle af Eriks andre indlæg ville du vide at Erik ikke
går ind for cencur. Han går ind for åben debat, hvor man argumenterer
fornuftigt for sit synspunkt.

>Hvis du ikke kan klare Bo Warming,
Hvis du kendte lidt til BW karriere på internettet ville du vide at
det eneste posiktive der er at sige om denne person er at han står ved
hvem han er, han gemmer sig ikke under mærkelige navne. Han står også
ved sine meninger (hvad end de så måtte være?).

>har dit mailprogram et dertil indbygget kill-filter, som du kan bruge så tosset du vil.
Du kan selv få stor glæde af at bruge samme filter. Start med at lægge
Erik og mig deri.

/Hans

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 20:25

Hans Kjaergaard wrote:

> Du kan selv få stor glæde af at bruge samme filter. Start med at lægge
> Erik og mig deri.

Tak for udbygning af argumenter,
blev bare pissesur over at det nu også sker her..

Fra : vadmand

Dato : 03-07-03 16:57

> Hvis du ikke kan klare Bo Warming, har dit mailprogram et dertil indbygget
> kill-filter, som du kan bruge så tosset du vil.

Desuden siger Bo faktisk i omkring 3% af tilfældene noget, der er værd at
læse.

Per V.

Fra : Frederiksen

Dato : 02-07-03 19:00

> Voldtægt er når en skurk hiver pigen af cyklen i en øde park

Definitionen af voldtægt må da være fuldbyrdet samleje uden accept eller mod
ens vilje, uanset hvor det foregår? Hvis nufdu bliver truet på livet af en
mand med en kniv mens han voldtager dig, skal han så frikendes, fordi du
ikke råbte op?

Mvh Maria

Fra : Croc®

Dato : 02-07-03 20:00

On Wed, 2 Jul 2003 19:59:53 +0200, "Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
>mand med en kniv mens han voldtager dig, skal han så frikendes, fordi du

Nej vedkommende der voldtager Bo skal sgu' ikke frikendes,
han/hun skal ha' en medalje

Regards Croc®

Sorry men den var FOR oplagt.

Fra : morten sorensen

Dato : 02-07-03 20:27

Croc® wrote:

> Nej vedkommende der voldtager Bo skal sgu' ikke frikendes,
> han/hun skal ha' en medalje

Eller mentalundersøges..... :-|

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 02-07-03 21:18

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Nej vedkommende der voldtager Bo skal sgu' ikke frikendes,
> han/hun skal ha' en medalje

Da jeg var i Vestre Fængsel (bødehefte , rugemorformidling) fortalte fattige
medfanger fra Valby-Vesterbro at teenagerdrenge bl.a. trækkerdrenge ofte
voldtages af naboer i det miljø - men politiet ignorerer konsekvent
mandevoldtægt, hvis ikke det handler om mindreårige altså pædofili.
Kvindechauvinisme er altså bestemmende for retsvæsenet - der er ikke lighed
for loven.mht kønnene

Et eksempel på klassisk voldtægt er at pigen overfaldes når alene et øde
sted.
Selvfølgelig skal der kunne straffes hvis tegn på trusler, som var
realistiske, fx med kniv - og det er ikke altid meningsfuldt at råbe efter
hjælp. Men det var det ved denne julefrokost og at hun ikke råbte, burde
have vejet tungt for frikendelse

At pigen går med manden i enrum, gør det svært for hende at løfte
bevisbyrde.
Vi ønsker ikke et retsssystem der ikke er respekt for, fx fordi respekten
belastes af ringe tro på dommes retfærdighed.
Derfor bør dom på indicier, når påstand mod påstand, bruges mindre end nu -
og daterape bør oftere afvises tidligt at politiet.
Pigen har meget at vinde ved at binde en mand til sig - men hun løber en
risiko ved at gå i enrum - hun kan ikke forlange at retsvæsenet belastes med
domme der ikke er sikre beviser bag. Hun må i højere grad end nu selv tage
ansvar, når hun således selv "spiller i lotteriet"
At mænd overhører et nej er mere et moralsk end et juridisk spørgsmål.
Jura kan ikke løse alle problemer.
Det må kvinder vænne sig til.
Tænk hvor mange løftebrud der sker i et ægteskab - ofte langt alvorligere
end voldtægt(som mange let ryster af sig)
Dem har vi vænnet os til, at staten ikke kan blande sig i.
Sådan bør vi i lidt højere grad tage på voldtægsanmeldelser.
Mænd BØR respektere et nej. Men det er moral. Jura er magtesløs, når bortses
fra de sjældne tilfælde hvor der er klare beviser, fx tilståelse.

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 22:36

Croc® <sbm@pc.dk> wrote in

> Nej vedkommende der voldtager Bo skal sgu' ikke frikendes,
> han/hun skal ha' en medalje

Specielt, hvis han er en hun... )

arc@na

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 15:30

"Biker Mike" <xxxdko12134@vip.cybercity.dk> skrev:

> Jeg kunne meget godt tænke mig at se dommens præmisser, Men
> umiddelbart syntes det mig mærkværdigt at hendes udsagn tages til
> større efterretning end de 5 dømtes enslydende forklaring,

Eftersom de har haft mulighed for at aftale deres forklaringer kan det
ikke bruges til noget videre, at deres forklaringer har været
enslydende.

> samt de
> andre uafhængige vidners forklaringer som vist ikke talte til
> hendes fordel,

Det har vist sig, at flere af vidnerne ikke har været helt så
uafhængige.

> Jeg må med det samme sige at jeg ikke aner noget
> som helst om sagen andet end der er farvet af aviserne, alene
> fordi at (igen aviserne) dommeren mente "at ingen kvinde da ville
> gøre sådan noget frivilligt"

Hvis du har læst artiklerne lidt grundigere er det ikke på det
grundlag, at de er blevet dømt. Det der derimod bla., ifølge medierne,
har fået dem dømt er udtalelser fra en læge, hvad angår de skader pigen
pådrog sig i forbindelse med voldtægten. Skader der typisk ses ved
voldtægt. Dertil kommer, at flere af vidnerne ikke har været uafhængige
men har kendt de involverede. Der har øjensynligt været tale om trusler
mod pigen. Alt sammen meget stærke indicier på, at de dømte ikke har
været helt uskyldige og når det sammenholdes med, at de forgæves har
haft ledt efter en prostitueret samme aften uden held og mindst en af
de pågældende tidligere har været involveret i en voldtægtssag så er
det nok svært at dømme anderledes end Landsretten (en enig!
Landsret) har gjort.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 02-07-03 15:15

> [...]
> ingen undskyldning for et seksuelt overgreb og med denne dom bliver det
> heldigvis fastslået med al ønskelig tydelighed.

Du har ret i at landsretten sætter en ny standard, men byretsdommen var ikke
forkert.

Enhver dom er resultatet af tolkningen af lovgivning i kombination med
parternes argumentation.

Hvad vi ikke ved idag er om landsretten/byretten ville være kommet frem til
samme konklusion ved anvendelse af en anden strategi omkring bevisførelsen.

Endvidere stod en af de anklagede sværere end ved den forrige retsag, fordi
at han imellemtiden var blevet dømt i en lignende sag. Kunne man med rette
argumentere at han har trukket kollegaerne med ned?

Uden på nogen måde at betvivle dommen kunne følgende hypotetiske spørgsmål
være stillet: Hvor meget har dommerne skelnet til den ene dømtes fortid og
har de måske projekteret denne persons dårligdom overpå hans kollegaer?

Retsagen blev ført samlet. Retsagen kunne også være ført individuelt mod
hver person, netop for at sikre indiduel behandling.

> [...]
> have været. Da dommen ikke var enstemmig virker det besynderligt og jeg
> spekulerer stadigvæk på hvem der har trukket i de tråde (der førte til at

Meget tyder på, at mediebilledet spiller meget ind. Meget tyder også på, at
der er forskel på hvem der er de involverede parter.

Meget ofte i løbet af de sidste 10 år har politikere haft meget travlt med
at erklære deres utilfredshed med en dom, hvorefter at den ankes til en
højere indstans, måske netop på grund af disse erklæringer.

Jeg tænker hver på sagen med med hustruvold i Herning, hvor lokale skikke
accepterede hustruvold efter et princip om passivitet, som det sker i andre
sager. Folketinget meldte kraftigt ud at dommen var uacceptabel, selvom de
så som konsekvens burde have lavet loven om, istedet for at sende kraftige

Omvendt havde vi så sagen fra min hjemstavn Herlufholm, hvor en vægter blev
stukket ned af en jvf. dommen ukendt person. Den sigtede blev frikendt efter
den måske flotteste forsvarsindsats set herhjemme rent fagligt. Den dom blev
ikke anket og kritiske tunger, som altid ser sammensværgelser alle steder
hæver at det var de tætte bånd mellem skolens ledelse og den daværende
regering, som EU's ønske om superskoler til uddannelse af embedsfolk, som
slog til der.

Selvom nogle kunne hævde at den pludselige degradering af en hoteldirektør i
et albeland peger i samme retning af et logeskab blandt domstole,
eliteskoler og embedsfolk i EU-lande, så er der indtil videre kun tale om
rene rygter.

Selvom domstolene på papiret er uafhængige, så kan og har pårørende til
voldsofre ved at optræde i medierne kunne skærpe dommene gennem deres
medieoptræden. Her tænker jeg på sagen fra Glostrup, hvor en person gik ind
og blandede sig i en meningsudveksling, som han ikke var part i og kom af
dage. Vedkommendes mor fulgte sagen til dør og blandede sig sågår i landets
afsoningsregler efter dommen.

Endvidere havde man i 80'erne et orkester, som af en eller anden grund trak
et spor af vold og slagsmål efter sig, når de havde koncert. I Vordingborg
plagede en person stort set alle koncertgæster om cigaretter og det kom han
af dage på, da tikkeriet blev for meget for nogle andre gæster. Den lokale
presse kørte hårdt på sagen og dommen blev da også anket efter diverse
medieoptræden af pårørende.

Med hensyn til Ølby-sagen bragte en af ofrene sig kraftigt i medierne og
fjernede egentlig fokus som efter min mening var det skud som ramte den
forbipasserede. Min personlige opfattelse er at røverne selv bragte sig i
konfrontation med myndighederne og når man gør dette, medfører det i de
fleste lande - selv primitive lande - kraftige konsekvenser. At de to af dem
kunne komme levende derfra, det er deres held. Hvis det var sket i Arne
Wilstrups demokratiske Sovjet, er det ikke engang sikkert at deres pårørende
derhjemme var kommet uskadt videre.

Med hensyn til den forbipasserende, som også blev ramt, rejser dommen det
spørgsmål om vi er i en proces, hvor myndighederne ønsker større arbejdsro,
når de agerer. Vi er jo en del af EU, hvor standarden hidtil har været at
alle skal rette ind efter laveste fælledsnævner.

Måske er det derfor at dommen ikke er blevet anket.

Carsten Overgaard

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 16:00

Tak for din saglige kommentarer til mit indlæg.

Jeg har valgte at klippe det ud som jeg ikke kommenterer.

> Du har ret i at landsretten sætter en ny standard, men byretsdommen var
ikke
> forkert.

Det er jeg ikke enig med dig i. De tekniske beviser var der og begynder man
at gøre byrettens dom til standart, altså anvender den til en eller anden
form for præcedens, så bliver det efter min bedste opfattelse meget svært at
få dømt voldtægtsforbrydere frem over.

> [...]
til
> samme konklusion ved anvendelse af en anden strategi omkring

Den anskuelse kan man jo altid se tingende udfra i princippet i en hvilken
som helst retssag hvor der måtte være tvivl om sagens udfald.

> [...]
> at han imellemtiden var blevet dømt i en lignende sag. Kunne man med rette
> argumentere at han har trukket kollegaerne med ned?

Jeg betragter selv dette som et svagt indicium men dog et indicium.

> [...]
>
> Retsagen blev ført samlet. Retsagen kunne også være ført individuelt mod
> hver person, netop for at sikre indiduel behandling.

Jeg synes at det generelt er en dårlig idé at føre en retssag som en
grupperetssag. De tiltaltes rolle i en hvilken som helst given sag kan jo
være vidt forskellig. Dertil kommer, at der kan ske det under en retssag at
de tiltalte pludselig afgiver forklaring til skade for den eller de øvrige
tiltalte som dermed bringer de tiltalte i en indbyrdes interessekonflikt.
Hvis dette sker bør sagen gå om som en individuel retssag efter min mening.

Men i øvrigt bør tiltaltes forklaringer i en retssag bør ikke tillægges for
stor betydning som vidneforklaringer da de jo netop er tiltalt.

> [...]
> kunne komme levende derfra, det er deres held. Hvis det var sket i Arne
> Wilstrups demokratiske Sovjet, er det ikke engang sikkert at deres

Dette er jeg lodret uenig med dig i. Jeg mener at der skete et justitsmord
den dag betjenten fra Ølby-sagen blev frikendt og jeg er stadig rystet over
denne dom. Min opfattelse er, at det var overlagt drab der fandt sted. Og
jeg er dermed meget utilfreds med den dom. Vi kan ikke være tjent med at
desperadoer blandt politifolk render rundt og skyder vores børn ned. Det vil
jeg som almindelig borger ganske enkelt ikke acceptere.

Det er jeg til gengæld enig med dig i.

vh
Kim

Fra : Jesper Brock

Dato : 02-07-03 16:37

> [...]
vil
> jeg som almindelig borger ganske enkelt ikke acceptere.

Så emigrér.

Du må meget undskylde, men jeg synes at dit indlæg er det rene sludder.
Forbrydelse har en pris - laver man en forbrydelse, må man først overveje om
man er villig til at betale prisen... ellers skulle man måske bare lade være
med at gøre sig til forbryder fra starten. I min ordbog er
desperadoer=forbrydere, så tror du ikke du har byttet lidt om på begreberne?

Vi skal bort fra denne ødelæggende vanetænkning, som beskytter forbryderne
mere end ofrene!

_ja_ - situationen i kiosken i Ølby fik en kedelig udgang.. så langt er jeg
enig.

Men straffe betjenten for at gøre sin _pligt_ ... jeg har sg* aldrig hørt
noget lignende...

Nu skal vi vist snart FUT'e til dk.politik...

--
/Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com (Fredericia-udgaven)

(NB! Indlæg på usenet udtrykker min personlige holdning, og deles ikke
nødvendigvis af "Budstikken"-koncernen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 17:05

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev:

> _ja_ - situationen i kiosken i Ølby fik en kedelig udgang.. så
> langt er jeg enig.
>
> Men straffe betjenten for at gøre sin _pligt_ ... jeg har sg*
> aldrig hørt noget lignende...

Har betjenten pligt til at skyde på ubevæbnede udenforstående, der ikke
udgør en trussel? Og endda flere gange.

> Nu skal vi vist snart FUT'e til dk.politik...

FUT dk.politik

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 17:29

> Har betjenten pligt til at skyde på ubevæbnede udenforstående, der ikke
> udgør en trussel? Og endda flere gange.

Hvordan er det - når man arbejder med "miljø" er man pr. definition imod
lov og orden?

arc@na

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 17:35

> Hvordan er det - når man arbejder med "miljø" er man pr.
> definition imod lov og orden?

Næh men er det lov og orden at skyde på tilfældige forbipasserende?

Hvordan ville du have det, hvis det var eksempelvis din kone, der var
blevet skudt i den forbindelse?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 17:38

> Næh men er det lov og orden at skyde på tilfældige forbipasserende?

Hvem skyder på "tilfældige forbipasserende"?

> Hvordan ville du have det, hvis det var eksempelvis din kone, der var
> blevet skudt i den forbindelse?

Nu ligner hun ikke en femtenårig voldsforbryder - som de andre
tilstedeværende, så dit spørgsmål er hypotetisk.

Det er helt OK at politimanden skød og dræbte en forbryder. Det er ikke
OK, at han ramte ham den anden, men situationen taget i betragtning kan
han ikke klandres for det. Så må de sanktioner træde til, som man er i
besiddelse af (erstatning, etc.).

arc@na

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 18:20

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev:

> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in

> Hvem skyder på "tilfældige forbipasserende"?

Hvem tror du?

> Nu ligner hun ikke en femtenårig voldsforbryder - som de andre
> tilstedeværende, så dit spørgsmål er hypotetisk.

Nej mit spørgsmål er meget reelt. Prøv at tænk over, hvordan du vil
have det med, at enten dig selv eller en, der står dig nær blev skudt
på det grundlag som er aktuelt her. Bemærk at skaden kunne være langt
alvorligere, det er rent held, at betjenten kun rammer den
udenforstående i foden.

> Det er helt OK at politimanden skød og dræbte en forbryder.

Den del kan være ok, og det er heller ikke det du har set mig harcelere
voldsomt over udover det manglende varselsskud.

> Det er
> ikke OK, at han ramte ham den anden, men situationen taget i
> betragtning kan han ikke klandres for det.

Situationen har vist, at den pågældende ikke kan holde hovedet koldt i
en presset situation. Dette sammen med, at den pågældende har udtalt,
at han ville handle på samme måde i en ny tilsvarende situation er
yderst foruroligende.

> Så må de sanktioner
> træde til, som man er i besiddelse af (erstatning, etc.).

I DK er erstatningernes størrelse til grin og står ikke mål med noget
som helst.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 19:38

> Hvem tror du?

Svarer du altid på et spørgsmål med et andet spørgsmål?

> [...]
> på det grundlag som er aktuelt her. Bemærk at skaden kunne være langt
> alvorligere, det er rent held, at betjenten kun rammer den

Hvis en af mine bekendte eller familiemedlemmer var dumme nok til ikke at
efterkomme en politimands tilråb, ville jeg synes, at det var deres egen
skyld.

arc@na

Fra : BB

Dato : 02-07-03 17:34

klip

> Har betjenten pligt til at skyde på ubevæbnede udenforstående, der ikke
> udgør en trussel? Og endda flere gange.

Sikken en gang, klogskabens klare lys, lort.

VH
Brian Bjerg
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 18:21

"BB" <b.b@NOSPAMishoejby.dk> skrev:

> Sikken en gang, klogskabens klare lys, lort.

Måske men før man handler bør man prøve at tænke lidt fremad fremfor at
handle udelukkende pr. refleks.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : BB

Dato : 02-07-03 20:16

klip

> Måske men før man handler bør man prøve at tænke lidt fremad fremfor at
> handle udelukkende pr. refleks.

Ja da.
Men det var ikke det du skrev første gang. Og det var det jeg kommenterede.

Fra : BB

Dato : 02-07-03 17:29

> [...]

vil
> jeg som almindelig borger ganske enkelt ikke acceptere.

Hvordan kan du mene det var overlagt mord?
Ved overlagt mord, skal man have planlagt mordet. I'kk!

De ansatte i DSB-kiosken og betjenten troede de skulle dø!
Forventer du at han skal slå sine følelser og adrenalin fra, i en ikke
forberedt situation.
Det er jo ikke det samme som at køre ud til et igangværende røveri.
Derved mener jeg ikke at politiet skal skyde hver gang de kommer ud til et
røveri. Men i denne sag var det ok.
Det var bare MEGET beklageligt at den unge mand skulle dø.

Jeg håber at politiet vil blive ved med at ofre deres liv og sjæl for os
andre.

Fatter ikke hvad nogle unge mennesker tænker på nogle gange!

Fra : arc@na

Dato : 02-07-03 17:33

"BB" <b.b@NOSPAMishoejby.dk> wrote in

> Fatter ikke hvad nogle unge mennesker tænker på nogle gange!

"Kim Larsen" er et specialtilfælde. Han kandiderer til Bo Warming-status,
bare med modsat politisk fortegn.

arc@na

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 19:07

> Jeg håber at politiet vil blive ved med at ofre deres liv og sjæl for os
> andre.

OFRE DERES LIV FOR ANDRE ??????????????????????

Det er da vores ubevæbnede børn de plaffer ned efter for godt befindende -
vor herre bevares til en indstilling - FØJ FOR SATAN siger jeg bare - sådan
nogke skide mordere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kmi

Fra : Casper Bang

Dato : 02-07-03 19:08

> [...]
sådan
> nogke skide mordere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Personligt vil jeg hellere se 10 unge dø mens de begår røveri, end én
betjent mens han passer sit arbejde. Hvis man bryder loven må man tage
konsekvensen.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 03-07-03 21:43

On Wed, 2 Jul 2003 20:08:01 +0200, "Casper Bang"
<webmaster@secretsofwar.net> wrote:

>Personligt vil jeg hellere se 10 unge dø mens de begår røveri, end én
>betjent mens han passer sit arbejde. Hvis man bryder loven må man tage
>konsekvensen.

Personligt vil jeg hellere se 10 røvere slippe væk, end en uskyldig
død af en vildfaren politi-kugle.
Den specifikke sag kender jeg ikke meget til, så tag min kommentar som
en generel betragning.

Tom

Fra : vadmand

Dato : 03-07-03 22:34

> Personligt vil jeg hellere se 10 røvere slippe væk, end en uskyldig
> død af en vildfaren politi-kugle.
> Den specifikke sag kender jeg ikke meget til, så tag min kommentar som
> en generel betragning.

Helt enig. Hvordan kan et fornuftigt menneske som du holde ud at være i
denne ng så længe?

Per V.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 03-07-03 23:05

On Thu, 3 Jul 2003 23:33:47 +0200, "vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"T. Liljeberg" <liljeberg_t@cox.net> skrev i en meddelelse

>Helt enig. Hvordan kan et fornuftigt menneske som du holde ud at være i
>denne ng så længe?

Kraftig selv-medicinering...
Nej, der er faktisk et lille antal seriøse og velargumenterende
deltagere. Og efterhånden er det mentale filter kalibreret så godt, at
det ikke tager lang tid at sortere de 5 interessante indlæg fra de 95
mindre interessante.

Tom

Fra : rAnders

Dato : 04-07-03 18:52

> [...]
> død af en vildfaren politi-kugle.
> Den specifikke sag kender jeg ikke meget til, så tag min kommentar som

Jeg er enig når forholdet er 1:10, men forholdet er jo nærmere 1:10000 eller
mere og så vil jeg hellere have at 10000 røvere bliver fanget og 1 uskyldigt
må lade livet ved et UHELD som en vilfaren kulge må være.

rAnders.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 07-07-03 13:44

T. Liljeberg skrev i meddelelsen ...

>Personligt vil jeg hellere se 10 røvere slippe væk, end en uskyldig
>død af en vildfaren politi-kugle.
>Den specifikke sag kender jeg ikke meget til, så tag min kommentar som
>en generel betragning.

Det drejede sig ikke om røvere på flugt; men om røvere som ignorerede
betjentens tilråb, hvorefter betjenten følte sig selv og butikspersonalet
truet
og skød i nødværge - at røverne ikke var bevæbnede kunne han ikke se;
men han var overbevist om at de var det.

Hvis det jeg læste i avisen om den uskyldiges adfærd er korrekt kan han kun
takke sig selv for at han blev skudt og efterflg. anholdt da man mente han
var
med i røveriet - der stod i avisen at han efter skyderiet var startet løb
ind i butikken,
hen til røverne og trak maskeringen af een af dem for så at løbe ud igen -
ikke
just smart under et skyderi, hvis det er det virkelige hændelsesforløb.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-07-03 19:13

In dk.videnskab.jura Casper Bang <webmaster@secretsofwar.net> wrote:
> sådan
>
> Personligt vil jeg hellere se 10 unge dø mens de begår røveri, end én
> betjent mens han passer sit arbejde. Hvis man bryder loven må man tage
> konsekvensen.

Hvad har dette med jura at gøre?

(dk.videnskab.jura fjernet fra newsgroups og FUT)

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-07-03 19:12

> [...]
> vor herre bevares til en indstilling - FØJ FOR SATAN siger jeg bare - sådan
> nogke skide mordere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg tror lige du skal læse

http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

FUT: dk.admin.netikette

Fra : N/A

Dato : 03-07-03 12:19

Fra : N/A

Dato : 03-07-03 12:19

Fra : N/A

Dato : 03-07-03 12:19

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-03 12:19

> Tja det skal du nok ikke regne alt for stærkt med.

Du mener altså , hvis de var hoppet ud af bilerne, lagt sig ned på jorden,
eller bare stået med hænderne i vejret, var de blevet nakket alle sammen?

Klaus

Fra : BB

Dato : 02-07-03 20:22

> [...]

sådan
> nogke skide mordere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vores?
Du får det til at lyde som om det er dem imod os!

Jeg tror dine ord er mere følese end jura, men håber jeg tager fejl.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 08:57

"BB" <b.b@NOSPAMishoejby.dk> skrev:

> Hvordan kan du mene det var overlagt mord?

Det kan man heller ikke kalde det.

> De ansatte i DSB-kiosken og betjenten troede de skulle dø!

Mon dog.

> Forventer du at han skal slå sine følelser og adrenalin fra, i en
> ikke forberedt situation.

JA!

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-03 09:24

> JA!

Der er meget man BØR OG SKAL, men i fuldskab og på coke er verden
anderledes. Strak skal være PASSENDE i forhold til varige skader sket - ikke
ære og stolthed, for det kan ingen domstol vurdere.

Voldtægt er når man gør anskrig

Mændene var som mænd ofte er. Kvinden ved vi, var ikke bange får rå sex med
skiftende partnere.
Hun råbte ikke på hjælp, så mændene bør frikendes.

Hun var ikke i en øde skov hvor anskrig havde været nytteløst. Der var ædru
køkkenpersonale som havde ringet efter politi, hvis hun viste modvilje FØR
HENDES SELVVALGTE EKSPERIMENT var løbet af stablen og havde skuffet hende.
Mænd der voltager mænd får aldrig så høje straffe.
Er kvinder overmennesker?
Voldtægt bør straffes mildere end legemsbeskadigelse, og en kvinde der
vælger at være i enrum med en mand eller flere, har sat sig i en bevismæssig
umulig situation og må forlade sig på sin egen menneskekundskab.

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000,

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 11:15

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev:

> [...]
> anderledes. Strak skal være PASSENDE i forhold til varige skader
> sket - ikke ære og stolthed, for det kan ingen domstol vurdere.

Det er bare ikke altid muligt og der er ikke altid nogen til at høre,
oftest, pigens anskrig. Er der så ikke tale om voldtægt?

> Mændene var som mænd ofte er.

Tja det håber jeg sgu ikke. Bare deres opførsel da de blev frikendt i
byretten var under al kritik.

> Kvinden ved vi, var ikke bange får
> rå sex med skiftende partnere.

Det er irrellevant.

> [...]
> stablen og havde skuffet hende. Mænd der voltager mænd får aldrig
> så høje straffe. Er kvinder overmennesker?

Næh men voldtægt af mænd og i det hele taget seksuelt misbrug af mænd
er et overset problem. Det kan også ses i debatten om pædofile, hvor
der ofte fokuseres på mænds misbrug af børn men, hvor man helt undlader
at kommentere kvinders misbrug af børn som er meget mere udbredt end,
hvad man lige går og tror.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-07-03 11:49

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> der ofte fokuseres på mænds misbrug af børn men, hvor man helt
> undlader at kommentere kvinders misbrug af børn som er meget mere

Det er desværre alt for sandt - desuden har man fokuseret meget på pædofiles
misbrug af piger, selvom det viser sig at det oftest er drengebørn, der
bliver misbrugt.

--
ahw

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-07-03 11:54

> Det er desværre alt for sandt - desuden har man fokuseret meget på
pædofiles
> misbrug af piger, selvom det viser sig at det oftest er drengebørn, der
> bliver misbrugt.

Er det faktuelt eller en antagelse ?

vh
Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-07-03 13:00

Kim Larsen wrote:

> Er det faktuelt eller en antagelse ?

Det skulle være faktuelt - jeg har ikke et link, men erindrer at jeg hørte
det i en udsendelse i et interview med en psykolog omkring disse forhold.

Men jeg har også på nettet fundet følgende passus:

"Pædofile mænd fortrækker at misbruge dreng, det vil sige det anale samleje,
onani og lignende overgreb. Når drenge ikke er til rådighed går det ud over
piger som legemligt kan misbruges på en ekstra måde da piger har en skede.

Når pædofile forgriber sig på piger holder de sig ofte til et færre antal
end når det er drenge. Især de såkaldte eksterne krænkere, det vil sige
krænkere uden for familien, kan ofte overkomme at misbruge et betydeligt
antal drenge"

http://www.daphne.dk/pages/PaedFakta.htm#Anchor-Hve-58281

--

ahw

--
ahw

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-07-03 13:14

> [...]
> end når det er drenge. Især de såkaldte eksterne krænkere, det vil sige
> krænkere uden for familien, kan ofte overkomme at misbruge et betydeligt

Tak for linket, jeg vil kigge det igennem senere. Dette er nyt stof for mig.
Jeg sidder og tænker på om pædofile som oftest er homoseksuelle men det
finder jeg måske et svar på når jeg kigger den hjemmeside igennem.

Jeg bliver nok nød til at læse på det i småbidder, for jeg bliver ekstremt
arrig når jeg tænker på de pædofile og deres forbrydelser, at jeg kan have
svært ved at koncentrere mig om sådan noget stof.

vh
Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-03 14:08

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> wrote in message

> Det er desværre alt for sandt - desuden har man fokuseret meget på
pædofiles
> misbrug af piger, selvom det viser sig at det oftest er drengebørn, der
> bliver misbrugt.

Jeg spurgte de fanger i Vestre, der nævnte bøssevoldtægt som normalt på
Valby-Vesterbro om det nogensinde anmeldtes til politiet, og de svarede at
hvis nogen af deres slags fandt på at ulejlige politi med sådant, ville det
hovne politi bede dem om ikke at være tøsedrenge men klare deres
nabokonflikter selv

Politi skal beskytte overklasse, evt middelklasse. De foragter underklasse.
Og det er nok mest lavindkomst mænd der ikke kan få en pige og derfor kan
finde på bøssevoldtægt.

Som biblen siger "Hvo meget har , skal mere gives"

Fra : BB

Dato : 03-07-03 13:33

klip

> Mon dog.

Det har de selv sagt.

> JA!

Hmm................

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 14:06

> Det har de selv sagt.

Det har de nok men.....

> Hmm................

Er du uenig? Mener du, at personer, der handler følelsesmæssigt i
pressede situationer er hensigtsmæssigt eller er det bedst at have
nogen, der kan holde hovedet koldt og tænke klart?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : BB

Dato : 03-07-03 16:48

klip

> Det har de nok men.....

Vi må da gå ud fra de taler sandt. Ellers kan vi ikke diskutere.

> Er du uenig? Mener du, at personer, der handler følelsesmæssigt i
> pressede situationer er hensigtsmæssigt eller er det bedst at have
> nogen, der kan holde hovedet koldt og tænke klart?

Det sidste selvfølgelig. Men det er bare ikke så nemt. Specielt ikke i
betjentens situation. Han skulle handle her og nu. Og adrenalin er ikke
noget man kan stoppe når først den køre. Man kan håbe at man handler
korrekt.
Men hvis du mener man kan slå sine følelser og adrenalin fra så er det din
mening. Det er ikke min.
Jeg har prøvet at stå i en situation hvor følelser og adrenalin kørte inde i
mig og jeg reagerede kun på instinktet (som "helt"). Jeg kan ikke huske hvad
der skete, andet en hvad folk har sagt.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 17:07

> Vi må da gå ud fra de taler sandt.

Det gør de sikkert også men er det rationelt eller følelsesmæssigt, at
de har følt sig truet på livet?

> Det sidste selvfølgelig. Men det er bare ikke så nemt.

Næh.

> Specielt
> ikke i betjentens situation. Han skulle handle her og nu.

Ja og hvis han ikke er i stand til at holde hovedet koldt i "her og nu"
situationer så er det bare at finde et andet job.

> Men hvis du mener man kan slå sine følelser og adrenalin fra så er
> det din mening. Det er ikke min.

Hvis man ikke kan holde hovedet koldt i en presset situation så skal
man ikke have et job, hvor det kan vise sig at være ndøvendigt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-07-03 22:33

Kim Larsen wrote:

> [...]
> denne dom. Min opfattelse er, at det var overlagt drab der fandt sted.

Nu syntes jeg lige, at du bør klappe dine guldfisk eller hvad du ellers
bruger for at slappe af.

Hvad er kriterierne for overlagt drab?

> Og
> jeg er dermed meget utilfreds med den dom.

Det er jeg ikke.

> Vi kan ikke være tjent med at
> desperadoer blandt politifolk render rundt og skyder vores børn ned. Det vil
> jeg som almindelig borger ganske enkelt ikke acceptere.

I ovenstående tre linjer er jeg enig.

Jeg mener dog, at der i Ølbysagen ikke var tale om en "desperado".
Hverken i klassisk eller ikkeså-klassisk forstand. Eller i hvilken som
helst forstand.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 15:19

Kim Larsen <kim_2607@yahoo.dk> wrote:

> Retfærdig voldtægtsdom
>
> Jeg har sjældent været så tilfreds som da landsretten omstødte en
> fuldstændig uacceptabel frifindelse af de fem nu dømte voldtægtsforbrydere.

Aha!

> [...]
> blive voldtægtsforbryder. Det er for mig et vigtigt princip at fastholde.

Sagde dommen det? Mindes jeg ikke, det fremgår nemlig ikke hvornår eller
om hun sagde fra,

> [...]
> ingen undskyldning for et seksuelt overgreb og med denne dom bliver det
> heldigvis fastslået med al ønskelig tydelighed.

Hvad baserer du det på? Kan du dokumentere om samlejet med den første
mand var ufrivilligt? Hvad med nummer 2? Og 3? Og 4? og 5?

> [...]
> dømte er blevet pålagt at betale kvinden 50000 kr. i bod, selv om det nok
> aldrig kan være nogen reel erstatning for det hun har været ude for.

Billigt? Idag er standardtaksten for voldtægt nede på ca. 10-15 måneder.

Og så er sagen næppe slut endnu: Merete Stagethorn der er
forsvarsadvokat for de 5 dømte vil søge om 3.instans bevilling fra
domstolsstyrelsen til at få sagen indbragt for Højesteret.

Jeg spår hende gode chancer for at få sagen for Højsteret.

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 16:19

voldtægtsforbrydere.

> Aha!
Aha ?

definition

> Sagde dommen det? Mindes jeg ikke, det fremgår nemlig ikke hvornår eller
> om hun sagde fra,

Nej det var også derfor at de var nød til at holde hende nede så hun var rød
mange forskellige steder på kroppen - neeeeej selvfølgelig har det ikke
noget med voldtægt at gøre.

> [...]
noget med voldtægt at gøre.

> Billigt? Idag er standardtaksten for voldtægt nede på ca. 10-15 måneder.

Prøv nu lige at læse inden ad --- JEG vile have dømt dem hårdere, der er en
langt højere straframme for sådan noget svineri.

> [...]
> domstolsstyrelsen til at få sagen indbragt for Højesteret.
>
> Jeg spår hende gode chancer for at få sagen for Højsteret.

Næppe. For sagen vil formentlig ikke blive betragtet som principiel af
procesbevillingsnævnet og så kan hun godt glemme alt om det. Og forhåbentlig
kommer der en hurtig afgørelse med afvisning af begæring til følge. Ikke
mindst af hensyn til offeret.

snip citatvrøvlet.

vh
Kim

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 15:34

> Billigt?

Ja billigt. Det er en skærpende omstændighed, at der er flere om samme
kriminelle forhold.

> Idag er standardtaksten for voldtægt nede på ca. 10-15
> måneder.

Hvilket ikke helt er i tråd med lovgivningen selvom Christian og du er
af en anden mening.

> [...]
> domstolsstyrelsen til at få sagen indbragt for Højesteret.
>
> Jeg spår hende gode chancer for at få sagen for Højsteret.

Hvor der kun vil blive taget hensyn til strafudmålingen. Dommen står
fast og en omstødelse af det vil jeg anse som yderst usandsynligt på
grundlag af en enig Landsret.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 15:41

> [...]

> Hvor der kun vil blive taget hensyn til strafudmålingen. Dommen står
> fast og en omstødelse af det vil jeg anse som yderst usandsynligt på

Forkert! Det er ved anke af nævningetingsafgørelser i Landsretten at det
kun er strafudmålingen der kan ankes. I domsmandssager som denne vil der
ved en 3. instans ankebevilling ske en anke af hele sagen til Højestet.
Du har ikke gjort dit hjemmearbejde!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 16:05

> [...]

> denne vil der ved en 3. instans ankebevilling ske en anke af hele
> sagen til Højestet. Du har ikke gjort dit hjemmearbejde!

http://www.domstol.dk/media/nr.9-2000.pdf

"6. Efter retsplejelovens § 966, stk. 1,
om straffesager kan landsrettens dom
i en ankesag kun ankes, hvis Procesbevillingsnævnet
meddeler tilladelse
dertil – hvad nævnet kan, hvis sagen
er “af principiel karakter” eller “særlige
grunde i øvrigt taler derfor”.
I 2000 realitetsbehandlede nævnet
147 sådanne ansøgninger – 144 ansøgninger
fra tiltalte og 3 fra anklagemyndigheden.
Tiltalte blev meddelt
bevilling i 7 tilfælde, anklagemyndigheden
i 2 tilfælde. 7 bevillinger er
ikke mange, hverken absolut eller
relativt, men man skal erindre, at
Højesteret jo ikke kan prøve skyldspørgsmålet."

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 17:04

> [...]

> ikke mange, hverken absolut eller
> relativt, men man skal erindre, at
> Højesteret jo ikke kan prøve skyldspørgsmålet."

Højesteret kan annullere Landsrettens dom og hjemføre sagen.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 17:34

invalid@invalid.invalid (Jesper) skrev:

> Højesteret kan annullere Landsrettens dom og hjemføre sagen.

Bemærkede du, hvor det pågældende citat var taget fra?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 19:36

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Bemærkede du, hvor det pågældende citat var taget fra?

Ja og du har stadig ikke sat dig ordentligt ind i sagen.

Finder Højesteret at der er begået rettergangsfejle eller at der er sket
en forkert retsbelæring mm, så kan Højesteret tilsidesætte Landsrettens
dom og hjemføre sagen til fornyet behamdling i Landsretten.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-07-03 20:32

Vil du være rar at gå tilbage og læse det du selv tidligere har skrevet
her i tråden?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 21:03

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Vil du være rar at gå tilbage og læse det du selv tidligere har skrevet
> her i tråden?

Gider du at læse hvad du selv har skrevet?
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 08:34

> Gider du at læse hvad du selv har skrevet?

Jeg bad *dig* om at læse, hvad *du* har skrevet. Jeg er udmærket klar
over, hvad jeg har skrevet og i modsætning til *dig* har jeg
underbygget mine udsagn.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 19:36

Kim Larsen wrote:

> Retfærdig voldtægtsdom

Hm, og du mener, at det er vigtigt at du sender din personlige
mening her ?

Har du læst fundatsen ?

Kunne du ikke holde dig til politik, som er den mest beskrivende
overskrift over dit indlæg..

Futter, til dk.politik og der er jeg ikke..

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-03 20:08

> [...]
>
> Kunne du ikke holde dig til politik, som er den mest beskrivende
> overskrift over dit indlæg..
>
> Futter, til dk.politik og der er jeg ikke..

Futter lige tilbage igen

Jo det kan godt være men det er der delte meninger om.

vh
Kim

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 08:35

> Futter lige tilbage igen

I henhold til fundatsen for dk.politik er det generelt ikke velset, at
krydsposte mellem dk.politik og andre grupper i dk.hierarkiet.

Fundatsen kan læses på http://www.usenet.dk

FUT dk.admin.netikette

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-07-03 09:32

> I henhold til fundatsen for dk.politik er det generelt ikke velset, at
> krydsposte mellem dk.politik og andre grupper i dk.hierarkiet.
>
> Fundatsen kan læses på http://www.usenet.dk

Pudsigt som folk altid slår hinanden i hovedet med den slags, det er noget
jeg har lagt generelt mærke til.

Men da dk.politik blev krydspostet med flere skandinaviske nyhedsgrupper var
der slet ikke så meget kritik og ballade selv om jeg synes at det var langt
værre især med alle de fladpandede fremmedfjendske ytringer som vores
skandinaviske broderfolk blev vidende til. Og jeg futter lige engang tilbage
igen fordi det er relevant at mindst dette indlæg står i begge nyhedsgrupper
og ikke den du har sat FUT til og som i øvrigt interesserer mig utroligt
lidt.

vh
Kim

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 10:34

"Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> skrev:

> Pudsigt som folk altid slår hinanden i hovedet med den slags, det
> er noget jeg har lagt generelt mærke til.

Det har ikke noget med at slå i hovedet. Det er en opfordring til at
læse fundatsen for dk.politik og overholde denne ligesåvel som at
overholde fundatsen i de grupper der krydspostes til.

I dk.videnskab.jura er det ikke politiken bag juraen, der er det
interessante emne men juraen i sig selv. Som de fleste formentligt har
bemærket er det ikke jura, der skrives om i tråden ligesåvel som der er
lagt op til en diskussion om retfæridghed men juraen handler altså ikke
nødvendigvis om retfærdighed så allerede her er vi uden for
dk.videnskab.juras emne.

> [...]
> jeg synes at det var langt værre især med alle de fladpandede
> fremmedfjendske ytringer som vores skandinaviske broderfolk blev

At diskutere med svenskerne er desværre formålsløst.

> [...]
> relevant at mindst dette indlæg står i begge nyhedsgrupper og ikke
> den du har sat FUT til og som i øvrigt interesserer mig utroligt

Den gruppe jeg satte FUT til var relevant. At du fortsat bibeholder en
diskussion i de forkerte grupper tangerer netmisbrug.

FUT d.a.n

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-07-03 11:59

> [...]
>
> Den gruppe jeg satte FUT til var relevant. At du fortsat bibeholder en
> diskussion i de forkerte grupper tangerer netmisbrug.

Jeg synes stadigvæk at tonen i det her er påfaldende skinger.

Netmisbrug er nok mere i Bo Warmings boldgade.

Jeg anvender normalt heller ikke krydspost.

Og så slutter vi denne diskussion.

vh
Kim

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-07-03 12:11

"Kim Larsen" <kim_2607@yahoo.dk> skrev:

> Jeg synes stadigvæk at tonen i det her er påfaldende skinger.

Der stod:
"I henhold til fundatsen for dk.politik er det generelt ikke velset, at
krydsposte mellem dk.politik og andre grupper i dk.hierarkiet.

Fundatsen kan læses på http://www.usenet.dk"

Det kan vist ikke blive meget mere neutralt.

> Netmisbrug er nok mere i Bo Warmings boldgade.

Om ikke andet så kan man altid hakke på BW. Det kan jeg ikke have den
store sympati for.

--
Morten http://miljokemi.dk