>Hvis "dyre specialbestillinger" derimod blot betyder en standardvare
>der ikke normalt lagerføres, kan forhandleren ikke sikre sig mod
>fortrydelse på anden måde end ved at vente med at bestille varen hjem
>før de 14 dages fortrydelsesret er udløbet.
Nej, dette er ikke en mulighed, i så fald ville enhver forretningsdrivende
jo kunne gøre fortrydelsesretten illusorisk!
Fortrydelsesfristen løber tidligst fra det tidspunkt, hvor forbrugeren
modtager varen (eller første parti heraf) OG har modtaget de i FAFTL §§ 11
og 11a nævnte oplysninger. Fristen udløber dog senest 3 måneder efter
forbrugeren har modtaget varen uanset at de nævnte oplysninger ikke er
meddelt forbrugeren, jf. i det hele FAFTL § 12a.
>Den forretningsmæssigt fornuftigste fremgangsmåde vil dog formentlig være
enten at levere med
>det samme og indkalkulere en risikopræmie for fortrydelsesretten i den
>tilbudte pris, eller slet ikke at tilbyde varen.
Ja, hvis vitterligt er tale om et forbrugerkøb ved fjernsalg, som ikke har
karakter af et bestillingskøb, så er dette umiddelbart den eneste "løsning".
Venligst
Jacob Vedel Nielsen