Russisk pige til dk
Fra : Anders

Dato : 01-07-03 23:30

Hej, jeg har et ? til gruppen, ang mine muligheder for at kunne leve sammen med en pige fra
Rusland.
Hendes situation er at hun idag har et 2 års opholdstilladelse i dk, idet hun er i et Au-Pair
job, så det er her i dk jeg har lært hende at kende. Hendes situation medfører da så også at vi
umiddelbart har tid til at lære hinanden at kende uden forhastede konklussioner/ ægteskab,
forudsat der ikke sker uheldige ændringer i hendes job-situation, hvilket medfører at vi må
tage højde for at tingende måske skal gå stærkere mht. konklussion med os.

For mit vedkommende er situationen den at jeg efter mange års fast arbejde er blevet fyret for
1 måned siden, og derfor er seriøst jobsøgende. Jeg har tidligere været selvstændig med en
personlig ejet virksomhed der desv. sluttede af med et større underskud på knap 1 mio. Der er
endnu ikke truffet en aftale med banken om afvikling & endelig størrelsesorden, denne endelige
aftale kan umiddelbart godt ligge 1-2 år ude i fremtiden.

Jeg har kigget på Udlændinge Styrelsen's website ang. krav om sammenføring:
http://www.udlst.dk/familiesammenfoering/aegtefaeller/default.htm

Her ser jeg at såfremt jeg får et job af samme type er økonomien ok, forudsat bankgælden kan
handles kraftigt ned hvilket jeg er temmelig sikker på kan gøres, omend dette kan ligge mere
end 1 år ud i fremtiden. Kontant beløbet til staten på 50.000 kan klares via familie.

Så det jeg er mest nervøs for er hvordan Udlændinge Styrelsen vil se på bankgælden her og nu.

mvh Anders