|
| Hvor lang tid må en ombytning tage? Fra : Tore |
Dato : 01-07-03 23:20 |
|
Heysa...
Jeg har afleveret et grafikkort, som tydeligt er defekt, torsdag
eftermiddag, hvor jeg får af vide, at de ikke har kortet hjemme, og at
når/hvis de testede det defekt, så ville jeg få et nyt om en uge - dvs. i
morgenmorgen d. 3/7, men jeg kender en, som har siddet i værkstedet i
forretningen, og han siger, at man skal tage alt hvad de siger med en gran
salt.
Så hvis nu der ikke sker noget om to uger - omkring d. 10/7, kan jeg så gøre
noget? Kræve andet produkt, eller skal jeg bare vente i uendeligheden på, at
for snøvlet sig sammen?
Tore.
| |
Jimmy (01-07-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 01-07-03 23:46 |
|
"Tore" <tore@mail.dk> wrote in message
news:3f020924$0$97170$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Heysa...
>
> Jeg har afleveret et grafikkort, som tydeligt er defekt, torsdag
> eftermiddag, hvor jeg får af vide, at de ikke har kortet hjemme, og at
> når/hvis de testede det defekt, så ville jeg få et nyt om en uge - dvs. i
> morgenmorgen d. 3/7, men jeg kender en, som har siddet i værkstedet i
> forretningen, og han siger, at man skal tage alt hvad de siger med en gran
> salt.
>
> Så hvis nu der ikke sker noget om to uger - omkring d. 10/7, kan jeg så
gøre
> noget? Kræve andet produkt, eller skal jeg bare vente i uendeligheden på,
at
> for snøvlet sig sammen?
>
> Tore.
>
>
Inden for rimelig tid, hvilket er en løs deffinition. Men hvad jeg har
erfaret er at efter 1 måned så er forretningerne villige til at lade handlen
gå tilbage hvis de ikke kan skaffe en lign. vare eller reparerer.
1 uge er optimistisk hurtig afhjælpning hvis den først skal testes for fejl,
og de venter på at en lign. skal leveres, især i industriferien, så du kan
godt minde dem om det efter 1 uge, men du har ikke krav på at få dine penge
tilbage.
| |
|
|