Dykkercenter/turarrangør søges
Fra : Allan Hansen

Dato : 01-07-03 21:31

En bekendt spurgte om følgende: Hans firma få med mellemrum besøg af en 50
årig tysk marine ingeniør, der i denne alder har fået interesse for dykning.
Han har et OW certifikat og er i gang med at tage AOW. Han er interesseret i
at dykke på Øresunds vrag. Hvilke dykkercentre/turarrangører kan man
anbefale til at tage en sådan "turist" med ?

Allan Hansen

Fra : Nicholas von Rosen

Dato : 02-07-03 07:54

Hej

Master Dive i Helsingør har bådture hver uge....

Nicholas

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 02-07-03 11:18

lyder mere som en info end egentlig anbefaling, tror Allan ønsker mere
information end som så.

Henrik R.

Fra : Nicholas von Rosen

Dato : 02-07-03 12:30

OK

Master Dive i Helsingør har ugentlig flere bådture til vrag liggende i den
nordlige del af sundet....

Der kan arrangeres ture efter ønske, så længe at det er inden for dykkerens
certifikat :O.

Ring og tal med Kjell 49 20 33 88 for en nærmere aftale (se evt.:
www.masterdive.dk )

Nicholas

Fra : Allan Hansen

Dato : 02-07-03 13:08

Nicholas von Rosen <nvr@scttransport.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bdufmd$g0b$1@sunsite.dk...
> [...]
dykkerens
> certifikat :O.
> Ring og tal med Kjell 49 20 33 88 for en nærmere aftale (se evt.:

Tak. Masterdive dækker nok det han søger med en bred turliste med
forskellige vrag.
Et andet spørgsmål: Hvordan dykker man på disse ture. Nu tager jeg
udgangspunkt i at han nok ikke har så mange dyk. Dykker man med en
divemaster eller vil man blive "parret" med en erfaren ?

Allan hansen

Fra : Nicholas von Rosen

Dato : 02-07-03 13:23

Hej igen

Typisk vil en "udenlandsk solo gæstedykker" (og ja, jeg ved godt at han ikke
dykker solo, det går alene på at han ikke selv medbringer en makker) dykke
sammen med Divemasteren. Dykket planlægges i fællesskab, og man holder sig
vel inden for grænserne....

Der startes gerne med nogen af de lidt lettere vrag, for lige at se hinanden
an (fx. Ceylon eller lign.) - senere kan man, hvis ønsket, evnerne og
færdighederne er der, planlægge de lidt mere krævende vrag (fx. Otto eller
lign.)

Nicholas