text-align i caption
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-07-03 21:27

Hej NG
Jeg er rendt ind i et lille drilleproblem:
I MSIE og Opera er indholdet i <caption> default centreret. I Netscape og
Mozilla er det venstrestillet.

Jeg har forsøgt både i extern og inline css at definere en fælles justering
med text-align, men Mozilla og Netscape ignorerer det.

Problemet kan ses på www.hjemmesideskolen.dk/html/tabel.asp#cap (uden noget
justering pt.).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-07-03 22:22

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev :

>Jeg har forsøgt både i extern og inline css at definere en fælles justering
>med text-align, men Mozilla og Netscape ignorerer det.

> [...]

Hmm, det må være noget andet, der er årsagen.
En helt enkelt eksempel, hvor det virker i IE 6, Mozilla 1.3 og
Opera 7.11.

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/caption.htm
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-07-03 23:08

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Hmm, det må være noget andet, der er årsagen.
> En helt enkelt eksempel, hvor det virker i IE 6, Mozilla 1.3 og
> Opera 7.11.
>
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/caption.htm

Det virker også i IE 5.5 Mozilla 1.2.1 og Opera 6.05
Det er godt nok mystisk.

Det må jeg forske mere i.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-07-03 09:53

Erik Ginnerskov wrote:

> Det virker også i IE 5.5 Mozilla 1.2.1 og Opera 6.05
> Det er godt nok mystisk.
>
> Det må jeg forske mere i.

Det skyldes at du har vidte 100% på tabellen.

Hintzmann c",)

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-07-03 10:31

Martin Hintzmann Andersen wrote:
> Det skyldes at du har vidte 100% på tabellen.

Hvis du giver din tabel en fast vidte på f.eks. 400px, så virker det i
alle browsere.

Hvis du derimod ønsker at have vidte 100% på din tabel skal du centere
caption.
ex.

tabel {
   width:100%;
}
caption {
   margin-left:auto;
   margin-right:auto;
   /*   border:1px solid red;*/
}

Det skyldes en fejl i Mozilla, hvor den ved vidte 100% på tabeller
opfatter caption som inline element. Du kan se fejlen, hvis du giver din
caption en rød border.

Hintzmann c",)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-07-03 15:20

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.dk> skrev > tabel {
> [...]
>
> Det skyldes en fejl i Mozilla, hvor den ved vidte 100% på tabeller
> opfatter caption som inline element. Du kan se fejlen, hvis du giver din

Så fik jeg styr på det. Takker

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin