Slankemayonaise
Fra : Erna Andersen

Dato : 01-07-03 21:13

Det er vigtigt at få nogle gode olier indenbords:
En æggeblomme piskes med sennep/ citon og salt til alle bakterierne er døde,
derefter tilsættes en koldprsset olie med en god smag dråbevis under
piskning, senere lidt større mængde ad gangen til du har en tyk creme.
Brug den under pålægget eller bland den i en frokostsalat.
Den skal holdes kold, må kun bruges i et døgn hvis man er bange for
salmonella.

Dagen efter kan det mærkes på urremmen at jeg har tabt cm. Prøv det endelig!

KH Rna

Fra : skattekat

Dato : 01-07-03 21:51

"Erna Andersen" skrev d. 01-07-03 21:13 dette indlæg :
> Det er vigtigt at få nogle gode olier indenbords:
> En æggeblomme piskes med sennep/ citon og salt til alle bakterierne er
døde,

Kan man dræbe bakterier ved at piske dem ???????..........
> Dagen efter kan det mærkes på urremmen at jeg har tabt cm. Prøv det
endelig!

Hmmmmmmmm.det tror jeg ikke at jeg tør.

"skattekat"

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 02-07-03 08:59

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> wrote in message
> Det er vigtigt at få nogle gode olier indenbords:
> En æggeblomme piskes med sennep/ citon og salt til alle bakterierne er
døde,

Kan man dræbe bakterier ved at piske dem!!?? Det har jeg sq aldrig hørt.

:Pia

Fra : Erna Andersen

Dato : 03-07-03 19:26

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> Kan man dræbe bakterier ved at piske dem!!?? Det har jeg sq aldrig hørt.

Nej det har jeg heller ikke. Men de tåler ikke salt, sennep og citron.
Nu er jeg ikke en ansvarlig og autoriseret diætist, så jeg tillader mig at
foreslå en opskrift, som er på kanten af det farlige, derfor vil jeg heller
ikke råde dig til at prøve før du forstår 110% hvad du har med at gøre.

KH Rna

Fra : Peter Holm

Dato : 17-07-03 19:25

Erna Andersen wrote:
> "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

Ikke ved at piske dem, men man kan dræbe bakterier ved mekanisk behandling.
Der er således lavet 100% sterile vædsker ved at ryste vædsken sammen med
små stål-kugler. (nej, jeg kan ikke lige finde noget link)

> Nej det har jeg heller ikke. Men de tåler ikke salt, sennep og citron.

Dette er en grov generalisering. Mange bakterier, også patogene, tåler endog
et meget højt niveau af salt (over 18%). Et surt miljø er ganske rigtigt
ikke fordrende for bakterier, men mange tåler ph-niveauer under 4, og så sur
er der nok ikke nogen der ønsker sin majo.
Andre måder man også kan anvende for at forlænge fødevarers holdbarhed
naturligt er alkohol, chilli og hvidløg. Disse ingrediender, sammen med salt
og surt anvendes hyppigt i forbindelse med f.eks flødeost.

Peter Pikant

Fra : Erna Andersen

Dato : 18-07-03 06:49

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message
, men man kan dræbe bakterier ved mekanisk behandling.
> Der er således lavet 100% sterile vædsker ved at ryste vædsken sammen med
> små stål-kugler.

Interessant...
I de originale opskrifter på mayonaise siges det at man skal piske i et
stålfad , så det er måske lige så vigtigt som ingredienserne.

KH Rna

Fra : Peter Holm

Dato : 18-07-03 09:33

Erna Andersen wrote:
> [...]
> I de originale opskrifter på mayonaise siges det at man skal piske i
> et stålfad , så det er måske lige så vigtigt som ingredienserne.

jeg tror næppe det kan gøre det store ved bakterierne - der skal langt mere
til.

Peter

Fra : Erna Andersen

Dato : 20-07-03 12:49

> jeg tror næppe det kan gøre det store ved bakterierne - der skal langt
mere
> til.

Nu skal du ikke undervurdere mine armmuskler