Fra fedtfattig til low-carb
Fra : Erna Andersen

Dato : 01-07-03 20:59

Jeg har spist lowcarb i 2 år d. 31.10 og tabt 15 % af min vægt, prutter ikke
mere, har mere energi og humør.... jeg kunne blive ved, men det lyder som en
reklametekst af værste skuffe.

Før spiste jeg bare fedtfattigt. Det var billigt når man så på den enkelte
vare, og officielt anerkendt. Desuden blev jeg dum i hodet, så jeg slet ikke
bemærkede at jeg tog på. Til sidst fik jeg gigt, og smerterne vækkede mig
til at gøre noget ved det, men ingen fedtfattige slankekure hjalp.
Min mand syntes vi så skulle prøve en ældgammel kur han var på engang i
80erne. Den hed Kort og godt om Jacobsens slankekur og skulle bestilles hjem
fra et fremmed bibliotek, og den virkede, men var ikke perfekt.
Den er lowcarb, og siden har jeg studeret emnet yderligere og kan se, at det
virker så godt på mig, netop fordi jeg spiste så fedtfattigt før, at jeg
manglede de sunde fedtstoffer, og jeg fik heller ikke protein nok, fordi
fedt og protein ofte følges ad.
Den nye diæt koster et par kroner mere om dagen, men det er ..... billigt
for et nyt og bedre liv.
Jeg regner ikke med at skulle spise sådan hele livet, for i meget travle
perioder taber jeg mig meget, så det kan ende med at jeg bliver for tynd.
)

KH Rna