Regulatorspørgsmål fra noob
Fra : Jan Richardy

Dato : 01-07-03 18:29

Hej NG

Jeg går meget seriøst og overvejer at købe en Dacor Eagle DPD + octopus til
min kæreste og mig selv, når vi får taget vores certifikater. Til en sætpris
på lige godt 2300,- kroner passer det ret godt ind i budgettet.

Men er der nogen her i gruppen som har erfaringer med denne regulator og
evt. kan råde/fraråde købet?

Der bliver tale om lettere dykning herhjemme (så længe på året det kan gøres
i våddragt) og selvfølgelig feriedyk i udlandet.

Jeg ved godt den ikke er den bedste på markedet, men som sagt betyder prisen
at der også er råd til andet udstyr i budgettet. Og et sted skal man jo
starte.

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Søren Jensen

Dato : 01-07-03 20:35

Hej Jan

Prøv lige at kikke på www.diveinn.com

Godt, billigt sted at handle dykkerudstyr.

Hilsen

Søren

Fra : Jan Richardy

Dato : 01-07-03 21:34

"Søren Jensen" <rathje@vip.Cybercity(Fjernes).dk> wrote in message
> Hej Jan
> Prøv lige at kikke på www.diveinn.com
> Godt, billigt sted at handle dykkerudstyr.

Kender skam godt siden (købte et par Cressi Bigeyes derfra i sidste uge),
men de forhandler ikke Dacor regulatorer, så jeg regner med at købe dem fra
www.diveshopone.com, som tilmed er en dansk onlinebutik og faktisk næsten
har lige så gode priser til trods for at de betaler dansk moms. Mine Dacor
Tigers var faktisk billigere der end hos Diveinn. Men anyways ...

Men det jeg leder efter er mere en kommentar fra personer, som har prøvet at
dykke med regulatoren eller hørt godt/dårligt om den. Der er nemlig ikke
umiddelbart nogen anmeldelser af finde på nettet.

DYK anmeldte i sidste måned PRO modellen af regulatoren (har vist samme
2.trin som Eagle DPD), men artiklen brugte desværre ikke så meget plads på
at bedømme regulatoren.

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Henning

Dato : 01-07-03 21:06

On Tue, 1 Jul 2003 19:29:07 +0200, "Jan Richardy" <usenet@richardy.dk>
wrote:

> [...]
>min kæreste og mig selv, når vi får taget vores certifikater. Til en sætpris
>på lige godt 2300,- kroner passer det ret godt ind i budgettet.

Du får rigtig meget brugt i den Blå Avis - mange køber for 10.000
kroner for at finde ud af det ikke liiiige var den sport!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Bo Meyer

Dato : 02-07-03 05:27

Jan Richardy wrote:

> Jeg går meget seriøst og overvejer at købe en Dacor Eagle DPD + octopus til
> min kæreste og mig selv, når vi får taget vores certifikater. Til en sætpris
> på lige godt 2300,- kroner passer det ret godt ind i budgettet.

Det er ikke svar på dit spørgsmål, men hvis I kan finde 400 kroner mere
i budgettet pr. sæt, kan du købe det *bedste* regulatorsæt på diveinn,
nemlig 2 stk. apeks atx40 med førstetrin til 2.769,42 kroner.

Mvh. Bo Meyer

Fra : Bent Jøran Olsen

Dato : 02-07-03 10:43

"Bo Meyer" <bo.meyer.stop.spam@net-hotel.dk> skrev i melding

> [...]
> i budgettet pr. sæt, kan du købe det *bedste* regulatorsæt på diveinn,
> nemlig 2 stk. apeks atx40 med førstetrin til 2.769,42 kroner.

Vil si meg enig med Bo her, har du litt mere penger å rutte med så gå for
apeks'en.
En annen ting du burde gjøre er å sjekke hvor lett det er å få tatt service
på dacor'en og om du får tak reservedeler til den..
Meg bekjent er dacoren et helvette å ta service på(muligens dette bare var
de eldre modellene og det er bedre nå), og mange servicesteder skyr den som
pesten ihvertfall her i norge..
apeks'en kan selv jeg ta service på hvis jeg har det rette verktøyet..

Mvh,
Bent Jøran

Stol aldri 100 % på svar ifra noen, spesielt ikke ifra noen på newsgroup,
etc

Fra : Bent Jøran Olsen

Dato : 02-07-03 11:02

Har ikke fått verifisert det ennå, men det går rykter på bl.annet.
no.fritid.dykking at Dacor er konkurs og reservedeler vil bli veldig
vanskelig i skaffe i tiden fremover.

Fra : Jan Richardy

Dato : 02-07-03 13:46

"Bent Jøran Olsen" <bjaj-o@online.no> wrote in message
> Har ikke fått verifisert det ennå, men det går rykter på bl.annet.
> no.fritid.dykking at Dacor er konkurs og reservedeler vil bli veldig
> vanskelig i skaffe i tiden fremover.

Wow, baby ! Det var da ellers noget af et rygte. Lyder dog lidt sjovt.
Dacor er ejet af samme firma (HTM Sport) som også ejer Mares og et 3.
dykkerfirma. Så der skulle da være kapital nok i ryggen på dem. Men
selvfølgelig, hvis Dacor giver underskud og ser ud til at blive ved med det,
kunne man jo godt forestille sig, at HTM ville lukke den afdeling.

Dvs. at følgende ikke er et dårligt køb:

Reg: APEKS, ATX 40 - 1,865.67 DKR
Octo: APEKS, ATX40 - 1,171.29 DKR

???

Godtnok en små 700 kroner dyrere end Dacors reg/octo-sæt, men what the ....

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : jhyden

Dato : 02-07-03 22:08

> Reg: APEKS, ATX 40 - 1,865.67 DKR
> Octo: APEKS, ATX40 - 1,171.29 DKR

TX50 er da endnu billigere, hvis man kan "nøjes" med den gamle model.

Se f.eks. http://www.simplyscuba.com/cgi-bin-ss/diveshop.cgi

Johnny Hydén.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 02-07-03 11:51

Bent Jøran Olsen:

> apeks'en kan selv jeg ta service på hvis jeg har det rette
> verktøyet..

Partsliste:
1 stk mellemtryksmanometer
2 stk "rørnøgler"
2 stk unbrachonøgler

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Rune Henssel

Dato : 02-07-03 11:59

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> wrote in message
> Bent Jøran Olsen:

> Partsliste:
> 1 stk mellemtryksmanometer
> 2 stk "rørnøgler"
> 2 stk unbrachonøgler

<skamløs-reklame>

Du glemte service manualen http://dyk.henssel.dk/manuals/apeks/

</skamløs-reklame>

Rune!

http://dyk.henssel.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 02-07-03 12:06

Rune Henssel:

> <skamløs-reklame>
>
> Du glemte service manualen http://dyk.henssel.dk/manuals/apeks/
>
> </skamløs-reklame>

Ja, eller et af de andre utallige muligheder for at finde forskellige
versioner af den.

Fra : Morten Dall

Dato : 07-07-03 20:26

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Rune Henssel:
> Ja, eller et af de andre utallige muligheder for at finde forskellige
> versioner af den.

nu i er i gang med at snakke om service manualer, er der så en af jer der
ved hvor jeg finder dem til ATX modellerne (40 og 50) ? eller er det det
samme som TX regulatorene bare i et nyt hus ?

mvh Morten Dall

Fra : Rune Henssel

Dato : 07-07-03 20:41

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote in message
> [...]
> der ved hvor jeg finder dem til ATX modellerne (40 og 50) ? eller er
> det det samme som TX regulatorene bare i et nyt hus ?

ATX er TX i ny indpakning. Det er det samme servicekit som bruges i begge typer, ihvertfald når det gælder 1. trinnet.

Rune!

http://dyk.henssel.dk

Fra : Peter Kjær

Dato : 02-07-03 16:23

> [...]
> de eldre modellene og det er bedre nå), og mange servicesteder skyr den

Diveshopone servicere dem da også efter købet, men er man mere til de
almindelige butikker (og bor i Københavns området) kan du også få det
serviceret hos Adwenturewarehouse.

--
Ses,
Peter

Fra : Jan Richardy

Dato : 02-07-03 22:58

"Peter Kjær" <Peter@dacor.dk> wrote in message
> Diveshopone servicere dem da også efter købet, men er man mere til de
> almindelige butikker (og bor i Københavns området) kan du også få det
> [...]

Det er også en af grundene til, at jeg overvejer at købe hos diveshopone.
Jeg har allerede handlet hos dem og fik god service. Og med 2 års "gratis"
service af regulatoren (betaler for delene) lyder det som en god deal.

I øvrigt, nice domæne og side du har dig Peter. Dog en smule synd, at
browseren lukker ned, når man klikker på billederne inde på din
bryllupsside. Jeg troede rigtigt jeg skulle se billedet i stort format, men
nej: "self.close()".

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 09-07-03 10:03

Hej Jan,

Jeg har i en periode dykket med Dacor Eagle og det er en ganske god
regulator, det eneste der kan kritiseres er hvis du ligger på ryggen kan der
godt være noget åndingsmodstand - men det er der næsten på alle regulatore !
Desuden købte jeg også mit sæt hos diveshopone.dk og det gik fint både med
selve handlen, men også med services, rådgivning osv.

Med andre ord er Dacor Eagle et fint bud på en allround regulator --- i
mine øjne!!

Mvh Martin

P.s. Hvis jeg må komme med et lille råd - så husk også at støtte dit lokale
dykkerforretning / center. Måske er det lidt dyre end på nettet men
dykningen ville blive sat meget tilbage i danmark hvis ikke der var små
dykkerforretninger / centre rundt omkring - og det er der ikke hvis vi kun
handler på nettet!!