Adresse i fritidshus?
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-07-03 18:17

Hej NG

Anses det som helårsbeboelse blot man har adresse i sit sommerhus?

Sagen er nemlig den at jeg skal arbejde midlertidigt i Ålborg i to år, men
får en tjenstebolig stillet til rådighed gratis, sålænge at jeg stadig er
bosiddende (adresse) på sjælland, hvor jeg bor nu og skal tilbage og arbejde
efter de to år.

Reelt ville jeg så bo i Ålborg i to arbejdsuger af gangen og således kun
benytte sommerhuset, hveranden weekend og i ferier m.m.

Er det så stadig anset som helårsbeboelse når jeg har min adresse i
sommerhuset, men altså kun er der gang i mellem, som det er kotume med
fritidshuse?

M.v.h.
Thore

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-07-03 18:59

> Er det så stadig anset som helårsbeboelse når jeg har min adresse i
> sommerhuset, men altså kun er der gang i mellem, som det er kotume med
> fritidshuse?

Det er noget "sjovt" noget - det med folkeregisteraddressen ... Hvis du
i praksis bor mest i Aalborg vil CPR helt sikkert bede dig om at have
addressen der med mindre du har kone/kæreste et andet sted..

Men læs mere på www.cpr.dk

Mht til somerhusområder så er det meget forskelligt hvorledes de
reagerer. Da jeg for en del år siden flyttede i et sommerhus gik der kun
2 uger inden der kom et "skriv" fra kommunen der klart fortalte mig
reglerne for beboelse af sommerhuse og bad mig sørge for at flytte ud
igen i hendhold til reglerne ....

/A