Stik en SZR 660...
Fra : AW på TRX

Dato : 01-07-03 17:31

En lang historie kort:

Stikket og ledningerne til ensretteren på konens SZR er fucked.
Denne del af ledningsnettet skal derfor udskiftes, og jeg har brug for to
nye multistik:

Et til at sætte i ensretteren (hvor modparten er faststøbt), og et til at
sætte på generatoren.

Hos Yamaha kan man kun købe et komplet nyt ledningsnet !! og jeg er derfor
på jagt efter hvor man kan købe stikkene alene ?
Nogen der har gode ideer ??
Jeg har postet et billede i dk.binær.motor.

Til sidst en advarsel til alle SZR ejere. Dette er tilsyneladende en
almindelig fejl efter nogle års brug. Den skyldes at stikket på ensretteren
stikker ud i sideskjoldet hvor der kan sprøjte vand op på. Sååååååå.....
check lige dine ledninger hvis du kører SZR. (Billederne burde kunne skræmme
enhver til at se efter...)

Når jeg genmonterer bliver der samtidig sat beskyttelse op under stikket,
for at forhindre at det gentager sig.

Allan
TRX 850 - kone på SZR 660

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-07-03 17:57

> Stikket og ledningerne til ensretteren på konens SZR er fucked.
> Denne del af ledningsnettet skal derfor udskiftes, og jeg har brug
> for to nye multistik:

Tror du nogle af disse kan benyttes?
<http://www.louis.de/_32b47dd7e6e2b918c5c81b72d63762aed2/shop/shop_article_b
ig.php?IMG=%2Fshop%2Fimg450%2F10003843_880.JPG&TITLE=10003843>

Det er varenummer 10003843 ved Louis.

> Når jeg genmonterer bliver der samtidig sat beskyttelse op under
> stikket, for at forhindre at det gentager sig.

Fyld evt. også stikkene op med vaseline eller anden vandskyende fedt inden
samling. Det holder effektivt vandet ude.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : AW på TRX

Dato : 01-07-03 19:40

> Tror du nogle af disse kan benyttes?

<http://www.louis.de/_32b47dd7e6e2b918c5c81b72d63762aed2/shop/shop_article_b
> ig.php?IMG=%2Fshop%2Fimg450%2F10003843_880.JPG&TITLE=10003843>
>
> Det er varenummer 10003843 ved Louis.

Mjjjaaaa, det er jo svært at se. Problemet er jo at han-delen af stikket
sidder støbt ind i ensretteren. Så det skal være præcist magen til det
gamle. Jeg har iøvrigt prøvet ermax i søborg, de har nogen der ligner, men
som ikke passer (skrå hjørner o.l.)

Allan

Fra : Soren Lindholt

Dato : 01-07-03 18:25

AW på TRX <allanfjern@ikkemedmalwis.dk> wrote in article
<3f01b724$0$5188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> En lang historie kort:
>
> Stikket og ledningerne til ensretteren på konens SZR er fucked.
> Denne del af ledningsnettet skal derfor udskiftes, og jeg har brug for to
> nye multistik:

Der er jo også "rs components" de har mange ting.
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : AW på TRX

Dato : 01-07-03 19:28

> Der er jo også "rs components" de har mange ting.

Hold da kæft hvor har de meget lort. Et rigtigt godt bud.
Nogen ide om hvad den korrekte tekniske betegenelse er for sådan nogle stik
??
Man kan jo lede herfra og til juleaften uden at få klikket det rigtigt sted.

Allan

Fra : SVW

Dato : 01-07-03 19:40

Prøv..
All Products | Kabler og Konnektorer | Konnektorer - multipolede,
rektangulære | Økonomiske Hurtigsamlinger

Hils Malene
Steffen

Fra : Morten Juel

Dato : 01-07-03 19:37

> Hold da kæft hvor har de meget lort. Et rigtigt godt bud.

Ja eller farnell.com <-- der er dk også !

De har også alt mellem himmel og jord !

Mvh
Morten

Fra : AW på TRX

Dato : 01-07-03 19:59

> De har også alt mellem himmel og jord !

Ja, det er næsten værre en rs components. Men heller ingen lykke her...

Allan

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 01-07-03 19:37

AW på TRX wrote:
> [...]
>
> Når jeg genmonterer bliver der samtidig sat beskyttelse op under
> stikket, for at forhindre at det gentager sig.

Når jeg skal rep. et ledningsnet lusker jeg altid forbi den lokale Mc-pusher
og roder lidt i hans ophuggede ledningsnet indtil jeg finder noget der er
magen til til det orginale, klipper stikkene af med ca 5-10 cm ledning på.
Så er det kun at tage hjem og udføre det modsatte trick, altså klippe de
gamle stik af og lodde de nye på, husk bruge krympeflex gerne med lim da det
er vandtæt. Husk også at smøre stikket godt ind i noget vaseline (ikke
ledende)
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar

Fra : AW på TRX

Dato : 01-07-03 19:58

> [...]
det
> er vandtæt. Husk også at smøre stikket godt ind i noget vaseline (ikke

Humm, ja det kan blive løsningen, men det ville sgu da være lækkert med et
nyt stik.
Men det irriterer mig, at sådan en lille dims til 2 kroner ikke kan findes.
Jeg har gennemsøgt stikkene for at se om der ikke skulle stå et firmanavn
støbt ind i dem, men nej.

Allan

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 01-07-03 21:59

AW på TRX wrote:
> Men det irriterer mig, at sådan en lille dims til 2 kroner ikke kan
> findes. Jeg har gennemsøgt stikkene for at se om der ikke skulle stå
> et firmanavn støbt ind i dem, men nej.

Prøv at check http://www.xmas1.at/ der tro jeg at jeg har fundet dem.
Se under "Katalog -> Katalog 02" side "2-5a & 2-5b", "2-7" eller "2-8"

Har jeg ret ?

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar

Fra : AW på TRX

Dato : 01-07-03 22:21

> Har jeg ret ?

Det ser kraftigt ud som om du har ret.
Østrig. Humm, har du prøvet at bestille fra dem ???

Allan

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 01-07-03 22:29

AW på TRX wrote:

> Det ser kraftigt ud som om du har ret.
> Østrig. Humm, har du prøvet at bestille fra dem ???

Nej, jeg har ikke prøvet at bestille noget fra dem, så på dette punkt kan
jeg desværre ikke hjælpe dig vidre.
Men hvis du bestiller noget fra dem, så fortæl lige om oplevelsen bagefter
ikke

Til en anden gang har jeg min links til interessante ting jeg er stødt på
liggende på bl.a
http://www.dethlefsens.dk/links/links_1.htm

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar

Fra : AW på TRX

Dato : 01-07-03 22:39

> Til en anden gang har jeg min links til interessante ting jeg er stødt på
> liggende på bl.a
> http://www.dethlefsens.dk/links/links_1.htm

Sej side.

Allan

Fra : Michael Kristiansen

Dato : 01-07-03 23:29

Hej

Hvor i landet borer du ?

Hilsen Michael K
Yamaha 600fzs..

Fra : AW på TRX

Dato : 02-07-03 05:57

> Hvor i landet borer du ?

Amager !!! Hvorfor ??

Allan

Fra : Futte & Co.

Dato : 02-07-03 16:22

"AW på TRX" <allanfjern@ikkemedmalwis.dk> wrote in message
> [...]
> på jagt efter hvor man kan købe stikkene alene ?
> Nogen der har gode ideer ??
> Jeg har postet et billede i dk.binær.motor.

Hej Allan
Stikkene ligner til forveksling dem der sidder på min gamle Ford Transit.
Prøv en Ford forhandler eller en auto elektriker

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : AW på TRX

Dato : 02-07-03 20:04

> Stikkene ligner til forveksling dem der sidder på min gamle Ford Transit.
> Prøv en Ford forhandler eller en auto elektriker

Tak for tippet.
Me det bliver nok ikke nødvendigt. Jeg prøvede det firma i Østrig som
Dethlefsen sendte et link til:

http://www.xmas1.at/

Jeg sendte også billederne til dem. De svarede tilbage, at da jeg var deres
første kunde i Danmark, ville de sende stikkene gratis

Det er næsten for godt til at være sandt. Vi får at se om de ankommer.

Tak for hjælpen allesammen !!

Allan

Fra : Christian Knudsen

Dato : 02-07-03 20:20

> [...]
> første kunde i Danmark, ville de sende stikkene gratis
>
> Det er næsten for godt til at være sandt. Vi får at se om de ankommer.

WUHHUUUUU - TOTALT I ORDEN BONUS BONUS BONUS BONUS::::::....................

mvmch
christian

Fra : AW på TRX

Dato : 02-07-03 20:28

> WUHHUUUUU - TOTALT I ORDEN BONUS BONUS BONUS
BONUS::::::....................

Tjaa, jeg skulle have haft bestilt en Z 1000 istedet for 2 stik

Allan

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 02-07-03 23:13

AW på TRX wrote:

> [...]
> deres første kunde i Danmark, ville de sende stikkene gratis
>
> Det er næsten for godt til at være sandt. Vi får at se om de ankommer.

Øv så skulle jeg havde bestilt nogle reservestik til min Duc først.
Men fint nok, jeg kan se på billeder at du er mere trængende end mig.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Søren Ottosen

Dato : 04-07-03 21:05

> [...]
> nye multistik:
>
> Et til at sætte i ensretteren (hvor modparten er faststøbt), og et til at

Kan plastikken ikke genbruges?

Det er tit muligt at udskifte kabelskoene i stikkene, jeg har løse stik til
sådanne multistik hvis dette skulle have interesse.

Det 3 polede har jeg nogle af som ligner meget.

Du kan maile til mig for yderligere info, dog er jeg ikke hjemme igen før
den 18/7

Hilsen
Søren Ottosen