hastighed med trailer
Fra : svendbent

Dato : 01-07-03 15:47

hej
Hvad er tilladte hastighed med trailer på landevej og motorvej.
på forhånd tak
Claus HD FXLR

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-07-03 16:07

svendbent wrote:
> hej
> Hvad er tilladte hastighed med trailer på landevej og motorvej.
> på forhånd tak
> Claus HD FXLR

80 på motorvej og 70 på landevej...!?

MVH Mads Stetter

Fra : Brian W.

Dato : 01-07-03 16:38

Mads Stetter wrote:

> 80 på motorvej og 70 på landevej...!?
>
> MVH Mads Stetter

Nææh jeg mener det er 70 km/t begge steder.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-07-03 17:12

"Brian W." <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
motorvej.

> Nææh jeg mener det er 70 km/t begge steder.

Du mener forkert....

--
Brian Sørup
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Fra : Bjørn S

Dato : 01-07-03 18:03

"Brian Sørup"

> Du mener forkert....

Jeg fandt det lige på FDM, 70 på landevej og 80 på motorvej (sidstnævnte
stadig som prøveordning).
Husk også at kortet står til betinget frakendelse ved kun 40 % overskridelse
når du har anhænger på sleb !!!
--
/Bjørn

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-07-03 17:49

> Nææh jeg mener det er 70 km/t begge steder.

Det er ikke så længe siden hastighedsgrænsen på motorvej blev forhøjet til
80km/t. Til gengæld blev der indført overhaling forbudt på visse strækninger
(op af bakker) for samme køretøjer i dagtimerne.

Hastighedsændringen er kun ændret som forsøg og senere skal der tages
stilling til om det skal ændres permanent.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-07-03 19:12

> Det er ikke så længe siden hastighedsgrænsen på motorvej blev
> forhøjet til 80km/t. Til gengæld blev der indført overhaling forbudt
> på visse strækninger (op af bakker) for samme køretøjer i dagtimerne.

Men de har ikke haft fantasi til at tegne motorcykler med anhænger på de
skilte - så måske man kan snakke sig ud af en overhaling ... Men der er
vel heller ikke meget at overhale med 80km/t eller for den sags skyld
111,9km/t (+40%)

/A

Fra : Megas

Dato : 01-07-03 20:54

svendbent wrote:
> hej
> Hvad er tilladte hastighed med trailer på landevej og motorvej.
> på forhånd tak
> Claus HD FXLR

Hvorfor undrer det mig ik´at det er en HD ejer der stiller trailerspørgsmål
i NG´en :D:D:D

Sorry Claus, den var "lissom" oplagt

Fra : Jørgen Winther

Dato : 01-07-03 22:10

"svendbent" <giraffen@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3f019ecb$0
> Hvad er tilladte hastighed med trailer på landevej og motorvej.

Jeg har forsøgt at lave en mest muligt opdateret liste over fartgrænserne i
de mest oplagte lande - den findes på http://www.vanvossen.dk/info.htm (lidt
nede på siden).

Måske den kan være til inspiration for nogen.

Desværre kan jeg ikke garantere at alle grænserne er helt korrekte, da der i
nogle tilfælde er opgivet forskellige tal hos forskellige kilder.

--
Jørgen