Firewall med "enable" af mac adresser på l~
Fra : kp

Dato : 01-07-03 11:27

Hey

Jeg har 3 computer der er på et stort netværk, jeg vil gerne have de 3 til
at dele filer og printer sammen..... det er der jo ikke mange ben i

men jeg vil også gerne have en software firewall på, det kan også virke ved
at dappe alle ip nummerene ind til de 3 computere. Men uheldigvis er det et
DCHP styret netværk, hvorved jeg ikke har den samme ipadresse hver gang ):

derfor leder jeg efter en firewall der kan "enables" på mac aderesser...
nogle der kender det, eller har andre ideer ?

Kasper

Fra : Preben Kristensen

Dato : 01-07-03 11:46

"kp" <njyhug@uhgbu.dk> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> derfor leder jeg efter en firewall der kan "enables" på mac aderesser...
> nogle der kender det, eller har andre ideer ?

Sygate Personal Firewall Pro kan arbejde med mac adresser, så det er
måske løsningen.

Preben Kristensen
preben@hyggesiden.dk
www.hyggesiden.dk

Fra : Repzak

Dato : 01-07-03 20:04

Hey

"under andet navn"

nu har jeg installeret firewallen og jeg kan kun få hul igennem hvis jeg
fjerner den netbios protection, men så er den rule jeg har lavet ligesom
overskrevet, så er det lige meget om den er der eller ej.

så har alle jo samme sikkerheds niveu alligevel

bare den netbios protection havde været under hver enkelt rules var det godt

nogle ideer ?

kasper

Fra : Preben Kristensen

Dato : 02-07-03 10:10

"Repzak" <Repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> så har alle jo samme sikkerheds niveu alligevel
>
> bare den netbios protection havde været under hver enkelt rules var det

Højreklik på Sygate ikonet ned ved uret og vælg "Advanced Rules"
Klik på "Add"
Her kan du lave regler for den enkelte computer/mac adresse.

Håber det kan løse dit problem.

Preben Kristensen
preben@hyggesiden.dk
www.hyggesiden.dk

Fra : Kasper

Dato : 02-07-03 16:58

inden jeg lavede macadressen kunne jeg ikke pinge fra den pc til den anden,
efter jeg lavede den kunne jeg godt pinge, men ikke komme ind og se filerne.

så fjernede jeg den under option der hedder netbios protection, så kunne jeg
se filerne, men hvis så jeg lagde +1 til mac adressen kunne jeg stadig se
filerne ???

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/