Feder rødvin ?
Fra : - Sanger -

Dato : 31-03-01 21:05

Og hvor meget ?

Sanger...

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 01-04-01 13:18

"- Sanger -" <san_ger@hotmail.com> wrote in message
news:9a5d9k$ebq$1@news.inet.tele.dk...
> Og hvor meget ?

Som alt andet, der indeholder energi, så feder vin, hvis man får for
meget af det...

Så vidt jeg husker, så er der ca. 7 kcal/g ren alkohol, så kan man
selv regne ud, hvor meget det giver for vinen.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Helle

Dato : 02-04-01 07:15

Rødvin er ikke så uskadelig i sig selv, men den nedsætter stofskiftet, så
det du spiser sammen med rødvinen, sætter sig lidt nemmere på sidebenet.

Helle

Fra : Rikke og Per

Dato : 03-04-01 20:29

VÅS !!!!!!!!!!

Erik Skovenborg, Erik-Olaf Hansen samt andre kyndige, vel at mærke
vinelskende, læger er af en anden mening !

Og ligeså er jeg.

mvh
Per Storm

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 03-04-01 21:28

"Rikke og Per" <NOSPAMperikke@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> VÅS !!!!!!!!!!
> Erik Skovenborg, Erik-Olaf Hansen samt andre kyndige, vel at mærke
> vinelskende, læger er af en anden mening !
> Og ligeså er jeg.

At drikke rødvin giver 75,7 Kcal pr. 100 gram. Hvis man i løbet af dagen har
spist og drukket det antal Kcal som man har forbrændt og så til aften foran
tv drikker en flaske rødvin vil regnskabet om morgenen se sådan ud.

75,7 gange 7 = 529,9 Kcal som ikke er forbrændt. Det er nok ikke så meget
alkoholden som sætter sig men derimod noget at det mad man har fået i løbet
af dagen som ikke var forbrændt da man begyndte på at drikke rødvin.

NB: Jeg vil gerne opfordre til at vi ikke skriver så nedladende til
hinanden, jeg mener her - VÅS, Vrøvl osv. Det kan godt være at man mener at
vide bedst men i mine øjne ser det ikke godt ud og det kan skrives på en
pænere måde.

Henrik

Fra : Rikke og Per

Dato : 04-04-01 22:03

HØRT - jeg vil ikke tage dette ord i min mund igen !

Men det er bare så streng at høre de evindelige - og ensidige påstande om at
vin feder.
ENIG - det er en kompliceret sag - og der er øjensynligt næsten lige så
mange meninger som der er mennesker.
Per

<9adbp1$1jg$1@tnews.inet.tele.dk>...

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 09-04-01 13:07

> [...]
løbet
> af dagen som ikke var forbrændt da man begyndte på at drikke rødvin.
....fordi alkohol ikke kan lagres i kroppen og derfor vil blive forbrændt
førend alt andet.

Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt
[lklingenberg@ifi.ku.dk]