Ang. kapitalforklaring
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 01-07-03 10:35

God formiddag!

Håber at I vil hjælpe mig, her på falderebbet

Spørgsmål 1:
Når man afgiver kapitalforklaring skal man da også oplyse ens
samleverskes indkomst (på den blanket jeg har downloadet til
kapitalforklaring, står der "...evt. ægtefælle....")?

Spørgsmål 2:
Under overskriften "Privatforbrug" er der en post der hedder "Eget
vareforbrug, ...", er det til faste udgifter, eller hvad?

Spørgsmål 3:
Jeg er kasserer for en beboerforening og har været så dum, at jeg har
haft foreningens penge stående på min private konto, ak ja!
Hvor placerer jeg nu beløbet i kapitalforklaringen, og hvordan forklarer
jeg det?

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Nielsen

Dato : 01-07-03 13:27

"Henrik Rasmussen" <henrikrfjernes@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samleverskes indkomst (på den blanket jeg har downloadet til
> kapitalforklaring, står der "...evt. ægtefælle....")?

Den funderede jeg også over

> Spørgsmål 2:
> Under overskriften "Privatforbrug" er der en post der hedder "Eget
> vareforbrug, ...", er det til faste udgifter, eller hvad?

Jeg spurgte fruen om hun havde alle bonner fra Fakta, så kunne de sq selv
lægge dem sammen.
Seriøst så synes jeg ærligt talt at det er noget underligt formuleret, men
jeg går udfra at det e varer du trækker ud af virksomhedden til privat brug

> [...]
> haft foreningens penge stående på min private konto, ak ja!
> Hvor placerer jeg nu beløbet i kapitalforklaringen, og hvordan forklarer

Dem medtager du vel ikke, men ligger en skrivelse med om beløbets
tilhørsforhold

PS, det er da snart ved at være sidste udkald med den forklaring der.

Nielsen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 01-07-03 15:34

Nielsen <jtn@privat.dk> wrote:

> "Henrik Rasmussen" <henrikrfjernes@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den funderede jeg også over

Jeg nåede lige op på "skattekontoret" og fik fin hjælp der.
Flinke mennesker!
Svaret på spørgsmålet er; "Nej det skal ikke med"

> Seriøst så synes jeg ærligt talt at det er noget underligt formuleret, men
> jeg går udfra at det e varer du trækker ud af virksomhedden til privat brug

Jeg tror at Du har ret der. Feltet var ihvertfald ikke relevant i mit
tilfælde.

Nemlig!

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 15:38

Henrik Rasmussen wrote:

> Jeg tror at Du har ret der. Feltet var ihvertfald ikke relevant i mit
> tilfælde.

Rigtig vurderet, der er til privat udtagning.

Beløb under ca 10 - 15.000 kr behøver ikke at specificeres i kapital-
forklaring, men de kan bede om det.

Vi ta'r det koldt og roligt med beløb +- 100.000 kr, hvis resten ser
fornuftig ud, ellers graver vi lidt.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.